پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبررفت و برگشت‌های عجیب بیت کوین ادامه دارد

رفت و برگشت‌های عجیب بیت کوین ادامه دارد


بیت کوین در آخرین دور از معاملات، ۱۰ درصد ارزش خود را از دست داد.

به گزارش رتبه آنلاین، ایسنا به نقل از رویترز، روند صعودی و نزولی پر نوسان ارزهای دیجیتالی هنوز هم ادامه دارد و قیمت این نوع رمز ارزها، شدیداً تحت تأثیر اخبار قرار گرفته است. پس از آنکه وزیر خزانه داری آمریکا در سخنانی از نگرانی آمریکا در خصوص استفاده از ارزهای دیجیتالی برای امور غیر قانونی خبر داد، ارزش بیت کوین ابتدا ۱۱.۱ درصد کاهش یافت و بهای این ارز تا ۹۸۵۵ دلار نیز پایین آمد اما در نهایت با حمایت برخی معامله گران از این سطح، در نهایت قیمت بیت کوین حدود یک درصد تقویت شد و به ۱۰ هزار و ۳۱۹ دلار رسید.

برخی از منابع آگاه در حزب دموکرات گفته‌اند که قانون گذاران مجلس این کشور در تلاش برای ممنوعیت ورود شرکت‌های تکنولوژی به عرصه مباحث مالی هستند. قبل از دموکرات‌ها، جمهوری خواهان نیز نظرات تندی نسبت به ارزهای دیجیتالی داشتند به گونه‌ای که دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا گفت که این ارزها بر روی هوا بنا شده اند و آمریکا تنها یک ارز دارد و آن هم دلار است.

البته ضربه مؤثر دیگر بر پیکره بیت کوین و ارزهای دیجیتالی، اظهارات جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا بود که گفت تا زمانی که به سوالات ما در خصوص ارزهای دیجیتالی پاسخ داده نشود، فیس‌بوک بهتر است پروژه ارز دیجیتالی خود را رها کند.

انتشار خبر ورود فیس‌بوک به عرصه ارزهای دیجیتالی باعث شده بود تا ارزش بیت کوین طی مدت کوتاهی ۵۵ درصد افزایش یابد و حتی به قله ۱۴ هزار دلاری نیز برسد.

سایر ارزهای دیجیتالی نیز در معاملات امروز عمدتاً نزولی بودند به گونه‌ای که بیت کش به ۳۱۵.۹۰ دلار، اتریوم به ۳۲۳.۱۶ دلار و لایت کوین به ۹۱.۵۳ دلار رسیدند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید