پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادی۵۴۳ شهر در کشور در طرح بازآفرینی قرار دارند

۵۴۳ شهر در کشور در طرح بازآفرینی قرار دارند


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۵۴۳ شهر در کشور در طرح بازآفرینی قرار دارند.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، سید محمد پژمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم برای رفاه باید مدیریت شهری را حمایت کنند و هر مقدار که در شهر هزینه شود به نفع خودشان خواهد بود و منجر به افزایش سرمایه خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهر سازی ادامه داد: ۲۷۰۰ محله در کشور با ۱۴۰ هزار هکتار وسعت و ۲۰ میلیون نفر جمعیت در محدوده بافت فرسوده واقع شده است.

پژمان اظهار کرد: امسال ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی واحدها در محلات بافت فرسوده شهری در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در محدوده بافت فرسوده و بازآفرینی بحث‌های زیر ساختی و زیر بنایی نیز انجام می‌شود و ۸۰۰ پروژه در سطح کشور در جریان ساخت داریم.

مدیرعامل بازآفرینی شهری خاطرنشان کرد: از محل منابع دولتی که تأمین شده در قالب تبصره ۱۸ دولت ۱۵۰۰ پروژه نیز آغاز عملیات اجرایی و انعقاد قرارداد انجام شده که امید می‌رود در مجموع ۲۳۰۰ پروژه در کشور برای رفاه حال مردم در محلات فرسوده انجام شود.

پژمان اضافه کرد: برای محلات فرسوده و بازسازی خانه‌ها از منابع دولتی پول در اختیار بانک‌های مسکن قرار دارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ ۹ درصد و اگر مردم بیشتر تسهیلات بخواهند تا ۲۰۰ میلیون ریال با نرخ ۱۸ درصد به آنان پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: ۵۴۳ شهر در کشور که بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت داشته و با ۱۴۰ هزار هکتار وسعت در طرح بازآفرینی قرار دارند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید