پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهخبرورزشیمدال های تیراندازی در یونیورسیاد فراتر از پیش بینی ها بود

مدال های تیراندازی در یونیورسیاد فراتر از پیش بینی ها بود


معاون وزیر علوم تحقیقات و فن آوری که کاروان ایران را در بازیهای یونیورسیاد همراهی می‌کند، گفت: برخی از چهره‌ها را شناسایی کردیم و مربیان و فدراسیونها می توانند بهترین بهره را از این استعدادها ببرند.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا از ایتالیا، دکتر مجتبی صدیقی در خصوص نتایج ورزشکاران در پایان هفتمین روز از سی امین دوره یونیورسیاد در ناپل ایتالیا، اظهار کرد: به کاروان ایران و ورزشکاران خسته نباشید میگویم. تا اینجای کار عملکرد خوبی را از آن‌ها شاهد بودیم. در رشته تیراندازی مسابقات به پایان رسید و عملکرد تیراندازان فراتر از انتظار بود. ما در بررسی‌های اولیه مدال‌های کمتری را پیش بینی کرده بودیم.

وی در ادامه افزود: یکی از پارامترهای ما حضور پررنگ دختران در کاروان ایران بود که این امر در تیراندازی کاملاً مشخص بود. ما در این رشته تعداد دختران بیشتری را اعزام کردیم و کادر فنی و سرپرستی این تیم نیز از زنان تشکیل شده بود.

معاون وزیر علوم با اشاره به پتانسیل‌های خوب موجود در ورزش کشور گفت: باید به ورزشکاران فرصت داده شود تا در میادین بدرخشند و همچنین انگیزه و الگویی برای سایر ورزشکاران باشند تا اثبات شود در سایه تلاش می‌توان به اوج رسید.

رییس سازمان امور دانشجویان در ادامه افزود: کاروان ایران با درخشش تیراندازان مدال آوری خود را آغاز کرد و امیدوارم این مسیر در تکواندو و تیراندازی با کمان ادامه داشته باشد. در والیبال هم با توجه به اینکه بچه‌های جوان در تیم ملی بزرگسالان و جوانان مشغول مسابقه هستند، شرایط به شکل دیگری نسبت به دوره قبل تغییر کرد. این تیم قابلیت‌های زیادی دارد ولی با قرعه سختی رو به رو شد. می‌توانستیم در والیبال شرایط بهتری داشته باشیم اما این اتفاق نیفتاد.

صدیقی با اشاره به تفاوت‌های این دوره از یونیورسیاد با دوره گذشته، یادآور شد: در ایتالیا برخی از رشته‌ها که ما در آن مدال آور هستیم حضور نداشت مانند ووشو و وزنه برداری. در تکواندو هم اوزان از ۸ وزن به ۶ وزن کاهش یافت. در مجموع کاروان مسیر خوبی را در پیش دارد. البته نباید فراموش کرد که در این دوره تیم‌ها با حداکثر توان حاضر شدند و خود را برای المپیک آماده می‌کنند.

وی شناخت استعدادهای جدید برای ورزش ایران را یکی از دستاوردهای این کاروان دانست و گفت: ما تا اینجای کار برخی از چهره‌ها را شناسایی کردیم که شاید شانسی برای آنها در مدال آوری قائل نبودیم. این امر کمک می‌کند تا مربیان و فدراسیون‌ها بهترین بهره را از این استعدادها ببرند. تلفیق با تجربه‌ها در کنار پتانسیل‌های جدید می‌تواند کمک کند تا چهره‌های جدیدی به ورزش قهرمانی معرفی شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه گفت: فقط کسب تجربه نباید ملاک باشد بلکه نتیجه هم اهمیت دارد اما نباید این موضوع باعث شود که از پتانسیل جدید استفاده نشود.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: امسال جدای از بحث کاهش رشته‌ها در برخی از رشته‌ها در مراحل اولیه توافقی انجام شد اما پس از بررسی کادرهای فنی به این نتیجه رسیدند که این تیم‌ها قابلیت حضور ندارند. به علاوه باید به هزینه‌ها نیز توجه شود به همین دلایل تعداد کاروان را کمتر کردیم. مهمتر از این موضوعات حضور ایران در شرایط فعلی بود تا نشان دهیم که همه چیز به صورت عادی در کشور در حال جریان است و مشکلی وجود ندارد. در کنار آن اهتزاز پرچم ایران نیز می‌تواند اهمیت بسیاری داشته باشد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید