جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریهر 10 روز یک نفر جان خود را از دست می‌دهد

هر 10 روز یک نفر جان خود را از دست می‌دهد


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: هر 10 روز یک نفر در معابر درون شهری استان جان خود را از دست می‌دهد و وضعیت تصادفات استان نسبت به میانگین کشوری نگران کننده است.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا عباسی با بیان اینکه خراسان جنوبی حدود 9 درصد مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: روزانه 78 هزار سفر در استان انجام می‌شود و تعداد پارکینگ‌های هوشمند سطح استان 11 پارکینگ و تعداد دوربین‌های نظارتی 34 دوربین است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با بیان این که 150 هزار وسیله نقلیه درون شهری فعال داریم افزود: به ازای هر 5.2 نفر در استان یک وسیله نقلیه وجود دارد.

عباسی با بیان این که سال گذشته بیش از 22 هزار گواهینامه در استان صادر شده است، تصریح کرد: هر 10 روز یک نفر در معابر درون شهری استان جان خود را از دست می‌دهد و وضعیت تصادفات استان نسبت به میانگین کشوری نگران کننده است و به ازای هر 100 هزار نفر تعداد 30 هزار نفر در استان بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: وضعیت تصادفات فوتی در سال گذشته افزایش داشته و تصادفات از ابتدای امسال تاکنون نیز نسبت به سال گذشته آن برابری می‌کند و تعداد تصادفات جرحی نیز از سال 91 به بعد روند افزایشی داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر چهار هزار تصادف در معابر درون شهری استان رخ داده است که 49 درصد مصدومان در شهر بیرجند بوده است.

عباسی با بیان این که عابران پیاده بیشترین فوتی‌ها در تصادفات بودند اظهار کرد: تعداد 12 پل عابر پیاده در استان وجود دارد که هیچکدام از این پل‌ها مکانیزه نیستند و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با بیان این که متوفیان از ابتدای سال یک نفر در محل حادثه و مابقی در بیمارستان‌ها فوت کردند، گفت: پلیس راهور با توجه به تجهیزات خود آموزش‌های لازم در مدارس، مهدکودک‌ها، ادارات و مساجد را انجام می‌دهد که در سال گذشته 10 هزار و 33 نفر در مدارس، 1701 نفر در مهدکودک‌ها، 1846 نفر در ادارات و مساجد و 3001 نفر از موتورسواران آموزش دیدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با اشاره به این که بسیاری از تصادفات در مواقع تعطیلی ادارات است، افزود: 14 نقطه حادثه‌خیز و 25 معبر مستعد حادثه در استان وجود دارد.

عباسی بیان کرد: خیابان‌ جمهوری اسلامی، بلوار پیامبراعظم(ص)، بلوار غفاری، بلوار مدرس، خیابان کارگران، خیابان امامت و خیابان طالقانی از جمله نقاط حادثه خیز بیرجند در سال گذشته بوده است.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید