پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبرتوافق دو جانبه روسیه و ترکیه در گردشگری

توافق دو جانبه روسیه و ترکیه در گردشگری


روسیه و ترکیه در افتتاحیه نمایشگاه مشترک گردشگری در شهر سن پترزبورگ توافق‌نامه همکاری در عرصه توریسم و توسعه روابط فرهنگی امضاء کردند.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از حریت، «تانار آریکان» معاون کنسولگری ترکیه در افتتاحیه این نمایشگاه عنوان کرد که روسیه هر ساله بیشترین تعداد گردشگر را به ترکیه می‌فرستند و از سوی دیگر نیز ترکیه سال گذشته میزبان شش میلیون توریست روسی بوده است که بیش از ۱۵ درصد از کل گردشگران ورودی به ترکیه را تشکیل می‌دادند.

بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، این کشور در سال گذشته در مجموع میزبان ۳۹.۵ میلیون گردشگر بود که از رشد ۲۱.۸۴ درصدی در مقایسه با آمارهای سال گذشته آن حکایت دارد.

کمیسیون سفر اروپا نیز چندی پیش اعلام کرد ترکیه که چند سالی با بحران جدی برای حفظ صنعت گردشگری خود رو به رو بود، در سال ۲۰۱۸ به بالاترین نرخ رشد در جذب توریست‌های خارجی در میان کشورهای اروپایی رسیده است و رشد ۲۳.۵ درصدی را به ثبت رسانده است تا ترکیه صدرنشین رشد گردشگری در اروپا نام گیرد.

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه چشم‌انداز جذب ۵۰ میلیون گردشگر و درآمد ۵۰ میلیارد دلاری از محل آن را تا سال ۲۰۲۳ میلادی ترسیم کرده است.

گردشگری به عنوان یکی از عوامل مهم اقتصادی در ترکیه در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به سبب مجموعه حملات تروریستی و همچنین تیرگی روابط با روسیه افت شدیدی داشت و شمار توریست‌ها به ۲۵.۳ میلیون کاهش یافت.

منبع: ایسنا

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید