شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبررویدادهااولین «جشنواره ملی نقاشی» برگزار می‌شود

اولین «جشنواره ملی نقاشی» برگزار می‌شود


اولین «جشنواره ملی نقاشی» دانشگاه علم و فرهنگ با همکاری وزارت علوم و تحقیقات وفناوری، معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ، فرهنگستان هنر، مؤسسه فرهنگی و هنر آکادمی شمسه و انجمن علمی دانشجویی نقاشی دانشگاه علم و فرهنگ تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، سید علی اکبر هاشمی راد، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ با اعلام این خبر گفت: جشنواره نقاشی علم و فرهنگ، رویدادی در گستره ملی است که برای نخستین بار تیرماه سال جاری در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که رویکرد اصلی برگزاری این جشنواره معرفی نقاشان دانشجو، فضاسازی و ایجاد انگیزه برای آنان است؛ افزود: ترغیب و تشویق دانشجویان در امر پژوهش، نوشتن مقاله و پایان نامه‌های کاربردی و کمک به ارتقا رزومه هنری دانشجویان جوان و کم سابقه از جمله اهدافی است که این جشنواره دنبال می‌کند.

هاشمی راد با اشاره به چاپ آثار بخش پژوهشی جشنواره در ویژه‌نامه دانشگاه علم و فرهنگ؛ گفت: پایان‌نامه‌ها و مقالات این جشنواره توسط هیأت متخصصی متشکل از دکتر علی اصغر میرزایی مهر، دکتر فواد نجم الدین، دکتر جواد آقاجانی، دکتر مهدی اخویان و دکتر مهدی داوری خواهد شد.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ افزود: همچنین در تاریخ دوم تیرماه چهار پنل علمی- پژوهشی با موضوع «نقاشی معاصر ایران با محوریت انسان» توسط اساتید مطرح نقاشی ایران در محل سالن فرهنگستان هنر برگزار می‌شود که دانشجویان منتخب هیأت داوران علاوه بر دریافت امتیاز علمی از معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علم و فرهنگ می‌توانند آثار خود را در این پنل‌ها ارائه کنند.

وی در خصوص بخش نمایشگاهی این جشنواره گفت: هیأت داوران بخش نمایشگاهی از اساتید به‌نام هنر همچون دکتر جواد علی‌محمدی اردکانی، مهدی فرهادیان، کاظم چلیپا، زروان روح‌بخشان و امیرحسین زنجانی تشکیل شده است.

هاشمی‌راد تاکید کرد: دانشجویان تا تاریخ ۲۴ خرداد ماه فرصت دارند آثار خود را در دو بخش نمایشگاهی و پژوهشی با رعایت قوانین و شرایط به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و از میان ۱۰ نفر برگزیده هیأت داوران، به نفرهای اول تا سوم جوایز نقدی تعلق خواهد گرفت.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، تمامی شرکت کنندگان در بخش‌های پژوهشی و نمایشگاهی گواهی حضور در جشنواره ملی نقاشی را دریافت می‌کنند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید