جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیریزش بورس‌های جهانی

ریزش بورس‌های جهانی


بیشتر شاخص‌های مهم بورسی جهان در روز چهارشنبه نزولی شدند.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیامدهای جنگ تجاری بین آمریکا و چین کماکان بر بازارهای مالی جهان کاملاً محسوس است و کمرنگ شدن امیدها به حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات پس از آنکه دونالد ترامپ در ژاپن اعلام کرد آمریکا در مقطع کنونی آماده رسیدن به توافق با چین نیست، بیش از پیش رویکرد احتیاطی در معاملات را تقویت کرده است.

هر چند که شاخص اطمینان به اقتصاد آمریکا در ماه می به سطحی بالاتر از پیش بینی رسید اما این اتفاق نیز نتوانست مانع از ریزش شاخص‌های بورسی وال‌استریت شود به گونه‌ای که شاخص “داو جونز” با ۰.۹ درصد کاهش به ۲۵ هزار و ۳۴۷.۷۷ واحد رسید و در انگلیس شاخص “فوتسی ۱۰۰” بورس لندن با ۰.۱ درصد کاهش در سطح ۷۲۶۸.۹۵ واحدی بسته شد.

کیوکو آمنیاما، کارشناس ارشد مسائل بازار در مؤسسه “اس بی آی” گفت: تا زمانی که شاهد رسیدن به توافق تجاری بین چین و آمریکا نباشیم، حس منفی حاکم بر بازارها ادامه خواهد داشت.

در آسیا نیز روند ریزشی شاخص‌ها ادامه داشت به گونه‌ای که شاخص “نیک کی ۲۲۵” با ریزش ۱.۱ درصدی تا پایان معاملات اولیه به ۲۱ هزار و ۲۰.۷۲ واحد رسید و شاخص “هانگ سنگ” بورس هنگ کنگ با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۷ هزار و ۲۷۳.۶۳ واحد رسید. شاخص “شانگهای کامپوزیت” چین با کاهش ۰.۴ درصدی در سطح ۲۸۹۹.۸۵ بسته شد. شاخص بورس سئول ۱.۴ درصد، سیدنی ۰.۸ درصد و سنگاپور ۰.۳ درصد ریزش کردند.

جنگ تجاری بر قیمت طلای سیاه نیز مؤثر بود به گونه‌ای که بهای نفت در بازار جهانی با بیشترین ریزش هفتگی امسال خود مواجه شده است: هر بشکه نفت برنت با ۴۴ سنت کاهش به ۶۹.۶۷ دلار و هر بشکه نفت “وست تگزاس اینترمدیت” با ۵۷ سنت کاهش به ۵۸.۵۷ دلار رسید.

منبع:ایسنا

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید