پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیثبت دومین ریزش هفتگی بورس آمریکا

ثبت دومین ریزش هفتگی بورس آمریکا


اخبار منفی جنگ تجاری آمریکا و چین باعث ریزش بیشتر بورس آمریکا شد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا به نقل از بلومبرگ، بورس آمریکا برای نخستین بار در چهار روز اخیر با ورود به محدوده قرمز به کار خود خاتمه داد اما این ریزش چنان سنگین بود که باعث شد بازدهی شاخص‌ها از ابتدای هفته برای دومین بار متوالی منفی شود. به دنبال انتشار اخباری از توقف موقت مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا و روی آوردن طرفین به اقدامات تلافی‌جویانه، شاخص “اس اند پی ۵۰۰” ۰.۶ درصد و شاخص “نزدک کامپوزیت” یک درصد ریزش کردند.

از طرف دیگر در اتفاقی که می‌تواند نگرانی‌ها از وقوع رکود در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را افزایش دهد، بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری در سطح بسیار پایین ۲.۳۹ درصدی باقی ماند. کاهش رشد اقتصادی کشورهای جهان و بن بست در مذاکرات تجاری دو اقتصاد بزرگ جهانی باعث شده است تا بازارهای جهانی و بورس آمریکا شاهد بروز رفتار بسیار محتاطانه معامله گران باشند.

قرار است استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا هفته آینده مجدداً راهی پکن شود تا در دیدار با مقامات چینی راهی برای برون رفت از بن بست کنونی پیدا کند. انتظار می‌رود اخبار این مذاکرات در تعیین مسیر این هفته بازارهای بورسی نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

کریس زاکارلی، استراتژیست سرمایه گذاری در مؤسسه “ادوایزرز الیانس” گفت: چیزی که در سر فعالان بازار می‌گذرد تصویر غیر واضحی از جنگ تجاری بین چین و آمریکا است.

مهم‌ترین شاخص بورسی آمریکا یعنی “داو جونز” نیز در آخرین روز معاملات هفتگی ریزشی بود و با ۰.۴ درصد و ایستادن در سطح ۲۵ هزار و ۸۵۹.۵۳ واحد به کار خود خاتمه داد.

قرمز پوشی در پایان معاملات هفتگی به اروپا نیز سرایت کرد جایی که شاخص “فوتسی ۱۰۰” بورس لندن ۰.۱ درصد کاهش یافت و شاخص “استوکس ۶۰۰” که در بر دارنده نماد ۶۰۰ شرکت بزرگ بورسی اروپایی است ۰.۴ درصد پایین‌تر آمد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید