جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرفرهنگی و هنریکدام بازیگرها مجری بوده‌اند؟

کدام بازیگرها مجری بوده‌اند؟


بر اساس آن چه تا به حال شاهد بوده‌ایم، بازیگرانی که از اجرا به سمت بازیگری آمده‌اند در کارشان موفق‌تر بوده‌اند تا آن دسته از بازیگرانی که در ابتدا بازیگر بودند اما یک شب تصمیم گرفتند اجرا را هم تجربه کنند.

به گزارش رتبه آنلاین، روزنامه سازندگی نوشت: در سینمای ایران کم نیستند بازیگرانی که در ابتدا در حوزه اجرای برنامه‌های تلویزیونی فعالیت داشته‌اند و بعد به مرور زمان وارد عرصه‌ی بازیگری شده‌اند و این حرفه را به شکل جدی ادامه داده‌اند. مجری‌هایی که از همان آغازِ راه‌شان رؤیای بازیگری را در سر می‌پروراندند و برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کردند. شهاب حسینی یکی از کسانی است که با اجرا در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، کم‌کم به عنوان بازیگر در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی پذیرفته شد.

حسینی اجرا در تلویزیون را از سال ۷۷ آغاز کرد و در اجرای برنامه‌های «اکسیژن»، «برپا برپا»، «رنگ صبح» و «سایه روشن» را بر عهده داشته است. او حالا بعد از گذشت ۲۱ سال از آن روزها یکی از بازیگران باتجربه و صاحب‌نام محسوب می‌شود که برای بازی در نقش‌های مختلف در جشنواره‌های داخلی و خارجی مورد تحسین قرار گرفته است.

فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی یکی از فیلم‌هایی به حساب می‌آید که حسینی برای بازی در آن موفق شد جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره‌ی کن را دریافت کند. نوید محمدزاده یکی دیگر از بازیگرانی به حساب می‌آید که پیش از این که حضور در فیلم‌های سینمایی را تجربه کند، به عنوان مجری فعالیت می‌کرد. شاید برای خیلی‌ها غیر قابل باور باشد اما از جوان‌ترها که بپرسید به خوبی برنامه «دوستان» در شبکه جام جم را به یاد می‌آورند که محمدزاده به همراه سارا رسول‌زاده و کیوان ساکت اجرایش را بر عهده داشتند. محمدزاده در آن زمان به اندازه‌ی حالا شناخته نشده بود و بازیگری را در تئاتر دنبال می‌کرد.

صابر ابر هم یکی دیگر از همین نمونه‌هاست. مخاطبان تلویزیون پیش از اینکه او را به عنوان بازیگر فیلم‌های سینمایی بشناسند، ابر را به واسطه اجرای برنامه‌ی «رنگین کمان» در سال ۸۰ به یاد می‌آورند. ابر بعد از این برنامه، در سال ۸۴ در اولین سینمایی خود به اسم «شاعر زباله‌ها» مقابل دوربین قرار گرفت و بعد از آن هم در فیلم‌های سینمایی دیگر و تئاتر به عنوان بازیگر حضور پیدا کرد اما فقط این سه نفر از اجرا به سمت بازیگری نیامده‌اند،

امیرحسین مدرس، احسان کرمی، هومن حاجی عبداللهی و… هم از جمله مجریانی محسوب می‌شوند که به سوی بازیگری آمده‌اند. بر اساس آن چه تا به حال شاهدش بوده‌ایم، بازیگرانی که از اجرا به سمت بازیگری آمده‌اند در کارشان موفق‌تر بوده‌اند و مردم ارتباط بیشتری با آنها برقرار کرده‌اند تا آن دسته از بازیگرانی که در ابتدا بازیگر بودند اما یک شب تصمیم گرفتند اجرا را هم تجربه کنند و به عنوان بازیگر و مجری به کارشان در سینما و تلویزیون ادامه می‌دهند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید