جمعه 10 فروردین 1403
خانهاخبار روزسامانه گردشگری الکترونیک باغ جهانی دولت‌آباد رونمایی شد

سامانه گردشگری الکترونیک باغ جهانی دولت‌آباد رونمایی شد

سامانه گردشگری الکترونیک باغ جهانی دولت‌آباد

مدیر پایگاه میراث جهانی باغ دولت‌آباد یزد، گفت:‌ همزمان با فرا رسیدن روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی‌، سامانه گردشگری الکترونیک باغ جهانی دولت‌آباد رونمایی شد.

«مجید علومی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به همکاری کمیته گردشگری الکترونیک و پایگاه باغ جهانی دولت‌آباد در راستای توسعه گردشگری الکترونیک اظهار کرد: این کمیته بر اساس محتوای تولیدشده در پایگاه باغ دولت‌آباد یزد، اقدام به تولید ابزارهای مورد نیاز جهت توسعه گردشگری الکترونیک کرده است.

وی مستندنگاری دقیق و بروز این میراث جهانی را از ضروری‌ترین اولویت‌های پایگاه باغ دولت‌آباد دانست و افزود: استفاده از فناوری‌های روز همچون لیزر اسکن، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای این منظور در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر پایگاه میراث جهانی باغ جهانی‌ دولت‌آباد یزد در ادامه با اشاره به انتخاب باغ دولت‌آباد به عنوان پایلوت گردشگری الکترونیک استان گفت: باغ دولت‌آباد به لحاظ ظرفیت‌های معماری و هنری از جمله آثار بی‌نظیر استان یزد است و استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات می‌تواند به شناسندن بهتر این باغ در مقیاس جهانی کمک کند .

علومی هوشمندسازی خدمات گردشگری را از مهم‌ترین برنامه‌های مشترک پایگاه باغ، کمیته گردشگری الکترونیک و متولی موقوفات باغ اعلام کرد و گفت: به مناسبت روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی، از نسخه آزمایشی سامانه گردشگری الکترونیک و اپلیکیشن تصاویر 360 درجه باغ دولت‌آباد رونمایی شد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: باغ دولت‌آباد یکی از 9 باغ ایرانی است که در سال 2011 به ثبت جهانی یونسکو رسید، این باغ که از دوران زندیه به یادگار مانده، بار دیگر در سال 2017 در قالب پرونده شهر تاریخی یزد نیز به ثبت جهانی رسیده است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید