سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهتجارتضرورت عملیاتی شدن واردات کالای ملوانی در بوشهر

ضرورت عملیاتی شدن واردات کالای ملوانی در بوشهر


استاندار بوشهر با اشاره به مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور برای واردات ۱۰۰ قلم کالا همراه ملوان گفت: با توجه به اطلاع رسانی این طرح، عملیاتی شدن آن در راستای افزایش رضایت‌مندی جامعه هدف و بهبود وضعیت اقتصادی تسریع شود.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، عبدالکریم گراوند در نشست برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر با اشاره به آزاد شدن واردات ۱۰۰ قلم کالا در قالب کالای ملوانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اعلام این طرح از مدت‌ها پیش اطلاع رسانی شده است، باید اجرای آن در راستای بهبود معیشت و اقتصاد جامعه به ویژه ملوانان و ساحل نشینان استان بوشهر تسریع شود.

وی با اشاره به پیگیری صدور برگ سبز ترخیص کالای ملوانی و ته‌لنجی تصریح کرد: برای انتقال و جابه‌جایی کالای همراه ملوان و ته‌لنجی، صدور برگ سبز و پروانه گمرکی مورد توجه قرار بگیرد چرا که با انجام این مهم ضمن افزایش رضایت‌مندی مردم از قاچاق کالا جلوگیری می‌شود.

استاندار بوشهر بر پیگیری ۵۰ درصدی وصول درآمدهای کالاهای ترخیصی ملوانی به استان بوشهر تاکید کرد و افزود: با هدف توسعه زیرساخت‌ها ۵۰ درصد از میزان وصولی درآمدهای کالای ترخیص ملوانی، به استان بوشهر اختصاص یابد.

استاندار بوشهر، انتقال گندم خارج از شبکه را خلاف قانون دانست و تاکید کرد: در برداشت، حمل، و تحویل گندم کشاورزان استان بوشهر و پرداخت به موقع مبلغ گندم تحویلی به کشاورزان تسریع شود تا از بروز تخلف و قاچاق این محصول استراتژیک جلوگیری شود.

گراوند با تاکید بر مکان یابی برای جابه‌جایی ایستگاه بازرسی شهید موسوی دیلم گفت: برای تعیین مکان این ایستگاه بازرسی، کارگروه تخصصی تشکیل و تعیین تکلیف شود.
استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح پلاک کوبی و هویت‌دار کردن دام‌های سبک و سنگین، افزود: اجرای این طرح که نقش مهمی در جلوگیری از قاچاق دام دارد باید با ارائه راهکارهای لازم تسریع شود.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید