پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهخبرآریو والیبال؛پرافتخارترین فیلم کوتاه سینمای ایران

آریو والیبال؛پرافتخارترین فیلم کوتاه سینمای ایران

آر يو واليبال؟! با ٣٠٠ حضور جهانى و ١٠٠ جايزه پر افتخارترين فيلم كوتاه تاريخ سينماى ايران شد.

به گزارش رتبه آنلاین، آر يو واليبال ؟! به کارگردانی محمد بخشى و تهیه کنندگی نیما ربیعی با بردن جايزه بهترين فيلم و بهترين فيلم از نگاه تماشاگران جشنواره آسكونا سوئیس در مجموع با ٣٠٠حضور جهانى و ١٠٠ جايزه پر افتخارترين فيلم كوتاه ايران شد.

انجمن قانونى فرهنگ و جامعه امريكا، جايزه بهترين فيلم و بهترين فيلم نامه مسابقه امسال خود را به آريو واليبال ؟! اهدا كرد.
اين فيلم كه در ژانر كودك و ورزش ساخته شده جايزه سيفژ (انجمن فيلم كودك و نوجوان جهان ) را دريافت كرد و برنده جايزه بهترين فيلم از بزرگترين جشنواره فيلم هاى ورزشى جهان ( جشنواره ميلان ) شد.
آر يو واليبال؟! تاكنون در چندين جشنواره مورد تاييد آكادمى اسكار، بفتا و گويا همچون : انكانترز، شورت شورتس ، بوسان ، لانزاروته و اليكانته حضور داشته و در جشنواره هاى بزرگى چون : ويرجينيا ، زنزيبار ، كُرز فيلم ، اسكونا و نيوهاريزون روسيه نيز شركت داشته است.

همچنين آر يو واليبال ؟! به مناسبت يكصدمين سالگرد تولد نلسون ماندلا در جشنواره نلسون ماندلا نمايش ويژه داشت و محمد بخشى كارگردان اين فيلم، از سمت انجمن فیلم کودک و نوجوان جهان (سیفژ) در ژوهانسبورگ ورك شاپ كارگردانى سينما برگزار كرد .

گفتنى است امسال صليب سرخ جهانى ٫اين فيلم را در سالگرد حمله اتمى به هيروشيما و ناكازاكى براى مسئولين و رييس جمهورهاى كشورهاى مختلف در شهر ناكازاكى به نمايش گذاشت.
گفتنى است محمد بخشى و نیما ربیعی در حال ساخت اولين فيلم بلند خود به نام «آنها قوى وحشى را كشتند» می‌باشند .
آر یو والیبال درباره گروهی پناهجوی عرب زبان است که به مرزهای یک کشور انگلیسی زبان می‌رسند. مرز بسته است و هر روز پناهجویان با سربازهای مرزی درگیر می‌شوند تا اینکه چند کودک راه را برای ارتباط این دو گروه باز می‌کنند.

عوامل اين فيلم: نويسنده و كارگردان :محمد بخشى
تهيه كننده : نيما ربيعى
مشاور :احمد شجاعيان
بازيگران:
نعيم شيخ محبوبى
ياسمين صلحى
حامد ندرى
ابراهيم عموره
مهدى حسينى
محسن داداش زاده
دستيار اول و برنامه ريز:
سعيد آهنج
مدير فيلم بردارى : مهدى اميرى
صدا_بردار:امير حاتمى
تدوين:اسماعيل عليزاده
صداگذار:احسان افشاريان
موزيك:بهنود يخچالى
طراح صحنه و لباس: سامان دلشاد
گريم: رسول نعمتى
دستیار تهیه : صبا حمزویان

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید