جمعه 31 فروردین 1403
خانهاخبار روزایجاد مرکز نوآوری در حوزه صنعت غذا

ایجاد مرکز نوآوری در حوزه صنعت غذا


با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پیگیری کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان «مرکز نوآوری در حوزه صنعت غذا» ایجاد شد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، علیرضا کریمی وثیق، رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان درباره ایجاد «مرکز نوآوری صنعت غذا» گفت: این مرکز با حمایت معاونت علمی و فناوری و پیگیری و مساعدت کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان در انستیتو تغذیه کشور ایجاد شد تا بستری برای رشد فعالیت‌های استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه باشد.

وی در ادامه افزود: استارتاپ‌ها و شرکت‌ها با حضور در این مرکز، ضمن کسب مهارتهای لازم و توانمندسازی می‌توانند فعالیت‌های تحقیقاتی خود را رشد و توسعه دهند و با تبدیل شدن به شرکت دانش‌بنیان، آماده حضور در بازار اقتصادی شوند.

کریمی همچنین یادآور شد: در راستای اهداف این کانون، «مرکز نوآوری» دیگری در این حوزه توسط کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان و بر اساس تفاهم‌نامه مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک ایجاد خواهد شد. این مرکز با توجه به ظرفیت‌های خود، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان را تا مرحله تولید نیمه‌صنعتی مورد حمایت قرار خواهد داد.

رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان با اشاره به راه‌اندازی دانشگاه علمی و کاربردی “کانون علوم و فناوری نوین غلات” گفت: در راستای توسعه منابع انسانی نوآور و ارتقای دانش علمی در زمینه صنعت و بازار، راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی”کانون علوم و فناوری نوین غلات” توسط کانون در حال پیگیری است. این کانون با رویکرد ایجاد تعامل هر چه بیشتر بین تمامی حوزه‌های علمی و آموزشی، تولیدی، خدماتی، رسانه‌ای و غیره (اعم از دولتی و غیر دولتی)، با همکاری شرکت بازرگانی دولتی ایران و کانون انجمن‌های صنفی صنایع آرد ایران و نیز همیاری تخصصی و علمی مرکز پژوهش های غلات و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، مبادرت به برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های آموزشی با اعطای گواهینامه کرده است.

برنامه‌های آینده کانون

کریمی خاطرنشان کرد: مشارکت با بخش دولتی در جهت اصلاح ساختار کشت گندم با رویکرد کاهش واریته‌های گندم و برقراری نظام کشت بر اساس سفارش مشتری، تبیین استراتژی نحوه خرید تضمینی گندم با جهت‌گیری واگذاری به بخش خصوصی، همکاری فنی و تخصصی و مشارکت در تدوین و تهیه استانداردها، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های حوزه‌های ذیربط جهت ارتقای سطح کیفی محصول و ایجاد تمهیدات و همکاری‌های لازم جهت برگزاری نمایشگاه‌ها و سمینارهای تخصصی و تجاری در راستای رونق‌بخشی به فضای کسب‌وکار از جمله برنامه‌ها و چشم‌اندازهای کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان است.

رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان همچنین به برنامه‌ریزی جهت ارتقای سطح مهارت‌آموزی منابع انسانی اشاره کرد و گفت: به منظور تقویت تخصصی و کاردانی بخش خصوصی و صنفی در حوزه‌های ذیربط، همکاری در برقراری فعالیت‌های ایده‌پرداز (استارتاپ) و بهره‌گیری از ایده‌های نو، مشارکت در اقدامات فرهنگ ساز و آگاه‌سازی عمومی با رویکرد اصلاح الگوهای مصرف با تکنیک‌های فناورانه و برنامه‌ریزی بنیادی در ایجاد فضاهای مناسب برای بهره‌گیری بخش‌های خصوصی و صنفی از تجهیزات و ماشین آلات ساخت ایران، از دیگر برنامه‌ها و چشم‌اندازهای این کانون است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید