جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریمبارزه جهانی ایران برای جلوگیری از خروج مواد مخدر به سمت اروپا

مبارزه جهانی ایران برای جلوگیری از خروج مواد مخدر به سمت اروپا


دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بخش زیادی از مبارزه جهانی ایران با مواد مخدر برای جلوگیری از خروج مواد مخدر به سمت اروپا است.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، دکتر اسکندر مومنی در ملاقات با معاون وزیر بهداشت پرتغال که در حاشیه نشست وزرای اجلاس سالانه کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل برگزار شد، گفت: در ایران از هر سه نفر معتاد، دو نفر تحت خدمات درمانی اعتیاد قرار دارند.

وی افزود: ایران تجارب خوبی در حوزه درمان اعتیاد و بازپروری معتادان دارد و مطلع هستیم که کشور پرتغال نیز تجربیات مفیدی در زمینه کاهش آسیب دارد؛ لذا دو کشور می‌توانند در این امر، تجربیات خود را تبادل کنند.

دبیرکل ستاد بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران ۹ هزار مرکز درمانی مختلف وجود دارد که ۹۰ درصد آن‌ها توسط سازمان‌های مردم‌نهاد اداره می‌شوند، همچنین در کشورمان برای ۶ هزار معتاد بهبودیافته، فرصت شغلی فراهم شده است.

مومنی یادآور شد که بخش زیادی از مبارزه جهانی ایران با مواد مخدر برای جلوگیری از خروج مواد مخدر به سمت اروپا است.

وی گفت: در سال ۲۰۱۸ میلادی، بیش از ۸۰۰ تن مواد مخدر توسط ایران کشف شد و ۱۷ نفر از افسران ما در مبارزه با قاچاق مواد مخدر به شهادت رسیدند.

همچنین معاون وزیر بهداشت پرتغال در این ملاقات گفت: در کشور پرتغال، توجه ویژه‌ای به آموزش جوانان می‌شود تا اعتیاد در این کشور کاهش یابد، همچنین در کشورمان همانند کشور ایران، کسی که معتاد است، بیمار شناخته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ وی افزود: این تصمیم باعث شد که انگ مصرف مواد مخدر کاهش یابد و مراقبت‌های بهداشتی تسهیل شود.

وی در پایان بر توسعه همکاری‌های دو جانبه در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکید و آمادگی خود را برای انتقال تجارب در موضوعات مورد بحث اعلام کرد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید