جمعه 10 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیمسئولان بدانند: خیلی از مشکلات را می‌شود از طریق بیمه حل کرد

مسئولان بدانند: خیلی از مشکلات را می‌شود از طریق بیمه حل کرد

موفقیت هر شرکت بیمه ای اولین اصلش اصل صداقت است و باید در ارتباط با مشتریان اصل صداقت را برایشان رعایت کرد. چرا که هیچ چیز پنهان نمی‌ماند به مرور مردم می‌فهمند که قعالان صنعت بیمه با دارایی‌های مردم چه کرده اند .

این نکته همان درک فهم  مشتریان  صنعت بیمه است که باید همراه با ارائه خدمات بهینه و به روز به انها همراه شود.
بر همین اساس نگرش نسبت به محصولات بیمه و داشتن  زیر ساخت I.T موضوعی حیاتی برای صنعت بیمه و بیمه‌نامه‌هایی است که با عموم مردم سرو کار دارد. بر این پایه توجه به شبکه فروشکه بتواند با مردم حرف بزنند و نیاز سنجی کنند و آن نیازها را منتقل کنند یک اصل جیاتی برای این صنعت رو به رشد در ایران است.

خلیل حسن‌زاده کمند، مدیرعامل بیمه تخصصی زندگی خاورمیانه این نکات را در یک سخنرانی خود در همایش توسعه بیمه‌های زندگی مطرح کرده تا آسیب شناسی از وضعیت و چالش‌های این حوزه داشته باشد.

در ادامه مطلب برخی از نکات مهم او را در این خصوص گزیده کرده‌ایم که می‌خوانید:

حل مشکلات با بیمه

خلیل حسن‌زاده کمند، مدیرعامل بیمه تخصصی زندگی خاورمیانه با تاکید بر اهمیت نظارت جدی بر شرکت‌های ارائه‌دهنده بیمه‌نامه‌های زندگی گفت: نمی‌توانیم از اثری که تورم بر کاهش ارزش پول ملی بر اقتصاد کشور می گذارد بگذریم. هیچ کدام از اینها را نمی‌توانیم بی تاثیر به مسائل مربوط به بیمه ها ی زندگی بدانیم. ما پولهای بلندمدتی از مردم می گیریم که بتوانیم در بلندمدت به آنها جواب دهیم. اگر نتوانیم برنامه ریزی کنیم بالطبع اثر منفی در کارمان خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز در جامعه ما شاید خیلی از مسئولین و خیلی از مردم ما به این موضوع نرسیدند که خیلی از مشکلات را می‌شود از طریق بیمه حل کرد.

او در تشریح دیدگاه خود معتقد است: در صنعت بیمه نیاز به یک آینده پژوهی داریم و باید ببینیم 20 سال آینده ما چه می‌شود؟ با تغییر هرم جمعیتی کشور در 20 سال آینده  کشور چه اتفاقی قرار است رخ دهد؟ کما اینکه احساس می‌کنم امروز تقاضایی که به بیمه ها وجود دارد این را به ما می‌گوید و خیلی ها از وضعیت آینده نگرانند.

وی در ادامه افزود: یکی از عواملی که من فکر می‌کنم مربوط به درون صنعت بیمه است خود شرکتهای بیمه هستند. ما به عنوان اولین شرکت بیمه تخصصی زندگی بوجود آمدیم در حالی‌که معتقدم بسترها هنوز فراهم نبود. تمام آیین نامه‌هایی که ما در صنعت بیمه داریم با دید بیمه های عمومی تهیه شده است. تغییراتی هم که بعضاًمی‌خواهد اتفاق بیافتد باز هم حاکمیت با دیدگاه های بیمه گران عمومی است.

 

سیستم نظارتی توجه بیشتر داشته باشد

مدیرعامل بیمه تخصصی زندگی خاورمیانه در  بحث توانگری مالی  هم گفت: دربحث توانگری مالی من علیرغم اظهارنظری که قبلاً کردم وقتی که خیلی هجمه به من شد عزلم کردند و نصبم کردند. باز معتقدم که سیستم نظارتی بایستی روی بحث توانگری مالی شرکتهایی که عرضه کننده محصولات بیمه زندگی هستند باید دقت بیشتری به عمل بیاورد.

او افزود: معتقدم شرکتهایی که زیر 100 ضریب توانگری ایشان است بایستی از نظر فروش بیمه های بلندمدت زندگی بایستی نظارت بیشتری داشته باشند. سیستم نظارتی باید به این توجه بیشتری داشته باشد. بحث تفکیک ذخایر در شرکتها بحث درستی است که بیمه مرکزی مطرح کرده اما نمی‌دانم تا چه حدی . بالاخره خود متولیان بایستی جواب بدهند که تا چه حدی توانسته اند این مسئله را عملیاتی کنند.

وی تاکید کرد:سیستمهای نظارتی ما بایستی با آینده پژوهی و با یک دیدگاه آینده نگرانه ای به این موضوع باید نگاه کنند. در بحث زیر ساخت همین زیرساخت بویژه در زمینه آی تی یکی از مشکلاتی که به نظرم وجود دارد این است که نرم افزارهای موجود ما انعطاف پذیری لازم را ندارند.

 

 

نیاز به شبکه فروش حرفه ای

این کارشناس صنعت بیمه همچنین در حوزه فن‌اوری صنعت بیمه هم گفت: متاسفانه نرم افزار علیرغم تمام تلاشهایی که همه ما در صنعت بیمه به سهم خودمان انجام دادیم هنوز به آن جایگاه نرسیدیم که بتوانیم چنین زیر ساختی را داشته باشیم .

او تاکید کرد: در مورد شبکه فروش همینطور که در عرایضم بود شبکه فروش خوبی را هم داریم و هم می‌توانیم ایجاد بکنیم و تجربه ای که شرکت بیمه پاسارگاد عرضه کردند و همه مشاهده کردید نشان داد که این کار یک کار عملیاتی است به نظر من برای این که شبکه فروشمان بتوانند موفق باشند بایستی سه نگرش را در شبکه فروش ما باید ایجاد کنیم.

این مقام مسئول در تکمیل بحث خود ادامه داد: شبکه فروشی که بیمه زندگی می‌فروشد یک شبکه حرفه ای باید باشد شغل شما نگرش افرادی که این کار را انجام می‌دهند باید یک نگرش حرفه ای باشد هر کاری که یک انسان حرفه ای انجام می‌دهد شبکه فروش ما بایستی بتواند این کارها را انجام دهد. بازیکنان حرفه ای ورزشی چه می‌کنند؟ دائماً در حال تمرین کردن ، آموزش دیدن و بالا بردن مهارت و دائماً در بازار بودن و حضور داشتن است.

او همچنین توضیح داد: معتقدم همین طوری که در دنیا اینها به عنوان مشاورین مالی هستند در این ما هم باید به این سمت برویم. و باید شبکه فروش ما به قدری به مسائل اقتصادی مسلط باشند که بتوانند برای مردم برنامه بدهند که در زندگی شخصی ایشان چقدر بایستی سپرده بانکی داشته باشند، چقدر بیمه داشته باشند، چقدر در سهام سرمایه گذاری کنند.

او افزود:  باید شبکه فروشمان به این توانمندی و نگرش دیگری که شبکه فروش به بیمه های زندگی نیاز دارند باید به آن برسند نگرش آنها نسبت به مشتری است . مشخصا معتقدم مشتریهای ما انسانهای بسیار باهوشی هستند، انسانهای بسیار فهیمی‌هستند ولی ما فکر می‌کنیم که تا اینها بیایند محاسبات را بفهمند . من این چنین فکر نمی‌کنم من فکر می‌کنم همه مردم تمام کارهایی را که ما می‌توانیم انجام دهیم .

او تصریح کرد: در ارتباط با محصولات بیمه ای هم فکر می‌کنم یکی از چاره های کار الان بحث یونیت لینکهاست و اگرما بتوانیم ذخایرمان را کما اینکه خودمان با چند شرکت مختلف راجع به این مسئله داریم کار می‌کنیم اگر بتوانیم ذخایر را به تناسب نیاز مشتریان بتوانیم در بازارهای خاص سرمایه گذاری کنیم  به تناسب خواسته مشتری در یک بازار خاص سرمایه گذاری کنیم من فکر می‌کنم یکی از راههای جواب دادن به این مشکلاتی که وجود دارد.

 

حذف مالیات از بیمه های زندگی

او در بخش دیگری از دیدگاهایش در خصوص چالش‌های صنعت بیمه گفت: با توجه به وضعیتی که شرکت های صندوق های بازنشستگی دارند یک مقدار نیاز به کار بیشتری و کار فکری بیشتری داریم و برای این که ما عجله نکنیم و به سرنوشت صندوق های بازنشستگی دچار نشویم  فکر می‌کنم در آن بخش هم می‌شود کار کرد. ظرفیت بالقوه خوبی وجود دارد تقاضای بسیار خوبی در ارتباط با بیمه نامه های مستمری وجود دارد که به نظرم این هم از جمله بخش هایی است که صنعت بیمه بایستی ورود کند و بتواند از این بازار بالقوه هم استفاده کند .

او همچنین به  حذف مالیات از بیمه های زندگی اشاره و تاکید کرد: امیدوارم که باحضور جناب آقای دکتر سلیمانی این مسیر بتواند سرعت گیرد و به ویژه از بیمه های زندگی بتوانیم با حذف مالیالت بتوانیم در جهت گسترش آن بهره مند شویم .

او ادامه داد: حضور آقای دکتر سلیمانی از بازار سرمایه در رأس صنعت بیمه  حضور آقای دکتر همتی با تجربیات بانکی و بیمه ای در بانک مرکزی شاید فرصتی باشد برای این که ما بتوانیم از این وضعیتی که در صنعت بیمه وجود دارد  و این کوچکی که صنعت بیمه ما در آن گرفتار شدیم بتوانیم در جهت توسعه صنعت بیمه و بزرگ کردن بازار بیمه ای از آن استفاده کنیم .

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید