جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌هامردم شهری که بیش از اندازه نان و برنج می‌خورند

مردم شهری که بیش از اندازه نان و برنج می‌خورند


سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز با بیان این که مصرف بیش از اندازه برنج و نان به عنوان قوت غالب مردم شهرستان منجر به بروز اضافه وزن و عوارض ناشی از آن می‌شود، اظهار کرد: شبکه بهداشت شهرستان با بکارگیری چهار کارشناس تغذیه جهت کاهش این مشکل اقداماتی را در حال انجام دارد.

به گزارش رتبه آنلاین، دکتر سید مهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این که قوت غالب مردم مهریز شامل برنج و نان است، در مورد میزان سلامت مواد غذایی در این شهر عنوان کرد: برنج‌های داخلی و وارداتی که از مبادی قانونی و تحت نظارت مراجع مربوطه تأمین می‌شوند، قطعاً از سلامت لازم برخوردار هستند.

وی افزود: خوشبختانه در مورد نان نیز میزان نمک طعام آن در شهرستان مطلوب است و موارد بهداشتی به صورت متوالی و مستمر از سوی شبکه بهداشت کنترل می‌شود.

حسینی با بیان این که کیفت تولید محصولات غذایی در واحدهای تولیدی شهرستان به استناد مدارک موجود مطلوب است، مهمترین موضوع چالش برانگیز در حوزه مواد غذایی شهرستان را رعایت نکردن ضوابط بهداشتی از سوی کشاورزان پسته‌کار در هنگام برداشت و فرآوری این محصول دانست که منجر به آلودگی و در نهایت تولید سم آفلاتوکسین در این ماده غذایی می‌شود.

وی با اشاره به شیوع کمبود آهن و همچنین ویتامین D در بین شهروندان مهریزی همانند دیگر نقاط کشور، گفت: این کمبود در بعضی گروه‌ها شدیدتر است ولی طی چند سال گذشته با توزیع گسترده مکمل‌های مربوطه، برای رفع این کاستی‌ها تلاش شده است.

این مسئول با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای آموزش تغذیه سالم و ورزش در راستای اصلاح سبک زندگی مردم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه میزان شیوع بیماری‌ها عموماً در شهرستان مهریز نسبت به متوسط کشوری پایین‌تر است.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید