جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌هاخانه تاریخی غفاری کرمان به بخش خصوصی واگذار می‌شود

خانه تاریخی غفاری کرمان به بخش خصوصی واگذار می‌شود

‌مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: خانه تاریخی غفاری کرمان از سوی صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور به منظور واگذاری به بخش خصوصی به مزایده گذاشته شده است.

‌‌به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا‌، غلامرضا فرخی با بیان اینکه این مزایده در دو مرحله به صورت قرارداد سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا و نگهداری و همچنین حق بهره‌برداری واگذار می‌شود، افزود: خانه تاریخی غفاری کرمان با هزینه مرمتی ۹ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به مدت ۱۴ سال در اختیار برنده مزایده با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اسناد مزایده از طریق پایگاه اطلاع رسانی صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور به آدرس Www.chre.ir قابل ملاحظه است، اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند حداکثر تا ساعت ۱۸ روز ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۷ مدارک مربوطه را تکمیل و نسبت به تحویل پاکت پیشنهادی خود به دبیرخانه این صندوق اقدام کنند.

فرخی با بیان اینکه افراد حقیقی و حقوقی که صلاحیت‌های لازم را از نظر کمیته فنی و بازرگانی دارا باشند و بالاترین مبلغ اجاره بها را پیشنهاد کنند به عنوان برنده مزایده شناخته خواهند شد، تصریح کرد: برنده مزایده می‌تواند در دوره عملیات تکمیلی مرمت و آماده‌سازی احیا با شرایط مندرج در متن قرارداد و با تأیید و موافقت صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور از بخش‌های تکمیل شده بهره‌برداری و از منافع آن استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه خانه تاریخی غفاری کرمان متعلق به دوره قاجاریه است، بیان کرد: این خانه به صورت حیاط مرکزی و با تزئینات آجری در نماها احداث شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه این خانه ظرفیت تبدیل شدن به فضای اقامتی و پذیرایی را دارد، تاکید کرد: بنای مذکور در نزدیکی بازار قلعه و مسجد تاریخی امام خمینی (ره) شهر کرمان واقع شده است.

وی بر لزوم مرمت و بهره‌برداری از بناهای تاریخی توسط بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در اماکن تاریخی و فرهنگی زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تاریخی استان خواهد بود.

فرخی خاطرنشان کرد: کلیه افراد حقیقی و حقوقی که تمایل به شرکت در مزایده خانه تاریخی غفاری کرمان را دارند، می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان مراجعه کنند.

 

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید