چهارشنبه 29 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌هاثروتمندترین فرد تاریخ دنیا چه کسی بود؟

ثروتمندترین فرد تاریخ دنیا چه کسی بود؟

ثروتمندترین فرد تاریخ دنیا چه کسی بود؟ +عکس

دانشمندان با انجام تحقیقاتی، ثروتمندترین انسان تاریخ را معرفی کردند.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصادآنلاین، تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که، مانسا موسی، امپراطور غرب آفریقا، ثروتمندترین مرد تاریخ بود. او حدود 30 سال در نیمه اول قرن نهم میلادی، در دوران حکومت قرون وسطی در مالی فرمانروایی کرد. تصویر مانسا موسی با تکه‌ ای زر در دست بر روی اطلس کاتالان که در گالری دانشگاه شمال غرب امریکا ایالت به نمایش گذاشته شده است، جزیره مالورکا سال 1375 میلادی را نشان می دهد که در حال حاضر بخشی از اسپانیا است.

به گفته سازماندهندگان این نمایشگاه، “موسی” به طور کامل معادن طلای منطقه را کنترل می کرد و طلای این معدن خالص ترین طلای بازار شمرده می شد.

20

مانسا موسی، شاه تیمبوکتو، معمولاً ثروتمندترین مرد تمام دوران شناخته می شود. بر اساس تحقیقات ریچارد اسمیت، استاد کالج فروم، قلمرو پادشاهی موسی در غرب آفریقا، بزرگ ترین تولید کننده طلای جهان در عصر خود به شمار می آمد، دورانی که طلا بیش از هر زمان دیگری خواهان و اعتبار داشت. این که ثروت وی چقدر بوده قابل تخمین هم نیست و هیچ راهی برای اینکه تعیین شود، مانسا کانکان موسیٰ چقدر ثروتمند بود، وجود ندارد. در شرایط آنزمان واقعا هیچ راهی برای قرار دادن شماره دقیق در ثروت او وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه Live Science نوشت، مانسا موسی به احتمال زیاد میان سال‌های 1270 تا 1280 میلادی زاده شده‌ است. وی امپراتوری مالی را که در باختر آفریقا جای دارد به ثروتمندترین و بزرگترین سرزمین این قاره تبدیل کرد. در دوران حکومت او امپراتوری مالی بزرگترین تولید کننده طلا بود. در این زمان تقاضا برای طلا در جهان به شکل خارق‌العاده‌ای افزایش یافته بود. به نوشته مجله تایم مانسا موسی ثروتمندترین انسان در تمام تاریخ است.

موسی از خود تعداد بیشماری مسجد، کتابخانه، مدرسه، دانشگاه و ساختمان‌های مجلل به جا گذاشت که برخی همچنان تا امروز پابرجا هستند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید