جمعه 10 فروردین 1403
خانهاخبار روزنخستین نمایشگاه ICT افغانستان با مشارکت ایران برگزار می‌شود

نخستین نمایشگاه ICT افغانستان با مشارکت ایران برگزار می‌شود

نخستین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات افغانستان با هدف ایجاد همکاری‌های مشترک میان شرکت‌های ایرانی و افغانستانی، با مشارکت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران برگزار می‌شود.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، نخستین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات افغانستان با نام ArianaICT قرار است با مجوز وزارت تجارت و صنایع افغانستان، ۲۷ تا ۳۰ فروردین ماه از سوی کنسرسیوم ایریانا بوم و با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در شهر کابل برگزار شود.

رسول سراییان -دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور- در نشست مشترک اعضای این سازمان با وزیر ارتباطات افغانستان، درباره این نمایشگاه توضیح داد: مجوزهای لازم برای برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در افغانستان اخذ شده و این رویداد ۲۷ تا ۳۰ فروردین ماه در کابل برگزار می‌شود. این نمایشگاه می‌تواند فصل جدیدی در همکاری‌های مشترک میان شرکت‌های ایرانی و افغانستانی بگشاید.

‌شهزاد گل‌آریوبی -وزیر ارتباطات افغانستان- نیز گفت: تفاهم‌نامه‌ای با ایران برای برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات در افغانستان منعقد شده و ما آماده هر نوع حمایتی برای همکاری در این زمینه هستیم.

بر اساس این گزارش زیرساخت‌های ارتباطی در افغانستان در سال‌های اخیر توسعه قابل توجهی داشته و اکنون ۲۳٫۷ میلیون نفر از جمعیت ۳۶ میلیونی این کشور موبایل داشته و کاربران اینترنت نیز نزدیک به ۱۰ میلیون نفر است. این در حالی است که افزایش دسترسی به اینترنت، یکی از برنامه‌های محوری دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افغانستان است. شبکه فیبر نوری در ۲۵ استان این کشور مستقر شده و تا دو سال دیگر قرار است در ۹ استان باقی‌مانده نیز گسترش یابد. همچنین دولت افغانستان برنامه‌های وسیعی برای توسعه دولت همراه و دولت الکترونیکی دارد.

از سوی دیگر زبان و فرهنگ مشترک، وجود قوانین سرمایه‌گذاری مناسب و دسترسی مناسب ایرانی‌ها به بازار افغانستان، از ویژگی‌های مهمی است که می‌تواند حضور در بازار این کشور را برای شرکت‌های ICT ایرانی جذاب کند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز بسته‌های حمایتی برای حضور شرکت‌های ایرانی در این رویداد در نظر گرفته‌اند. برای اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانید به سایت رسمی این رویداد به نشانی www.arianaict.com مراجعه کنید.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید