شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبرفرهنگی و هنریدر سال جدید میلادی چه فیلم‌ها و سریال‌هایی ببینیم

در سال جدید میلادی چه فیلم‌ها و سریال‌هایی ببینیم

ایران زیرنویس

کمپانی‌های فیلمسازی برای اکران فیلم‌های خود ماه‌های به خصوصی را انتخاب می‌کنند. در این میان، ماه دسامبر و مخصوصا اواخر ماه دسامبر هر سال از اهمیت بسیار ویژه‌ای برای این کمپانی‌ها برخوردار است. برای مثال سال 2017 کمپانی سونی پیکچرز فیلم “جومانجی: به جنگل خوش آمدید” را در اواخر دسامبر همان سال اکران کرد. این فیلم در نهایت توانست به فروش خانگی 405 میلیون دلار دست پیدا کند و به پرفروش‌ترین فیلم سونی در گیشه خانگی تبدیل شود. این رقم در فروش جهانی برابر با 961 میلیون دلار بود. جدا از برخی دلایل دیگر، اگر سونی هر زمان دیگری را برای اکران این فیلم انتخاب کرده بود، با این موفقیت روبرو نمی‌شد.

 دلیل این فروش سرسام آور چه بود؟

این روزها مردم بیشتر به جای اینکه به داستان و شخصیت‌های فیلم کار داشته باشند، به بازیگرانی توجه می‌کنند که در یک فیلم مشخص بازی کنند. برای مثال مردم از فیلم “وحشیگری 2018” استقبال کردند به خاطر اینکه دواین “راک” جانسون در آن بازی می‌کرد و نه به خاطر دیدن گوریل و کروکودیل عظیم جثه و یا یک گرگ پرنده غول‌آسا! پس از یک طرف تیم بازیگری و شخص کارگردان در فروش فیلم تاثیر زیادی دارند که فیلم جومانجی 2017 با حضور دواین جانسون، جک بلک، کوین هارت، کارن گیلان و نیک جوناس در این زمینه سنگ تمام گذاشته بود. از طرف دیگر، حس و حال کشورهای خارجی هم در اواخر ماه دسامبر مانند حس و حال ما ایرانی‌ها در اواخر اسفند است.

کم کم به تعطیلات نزدیک می‌شویم و از آنجایی که وقت زیادی داریم، به انجام کارهای مورد علاقه خود می‌پردازیم. پس دلیل دیگر هم می‌تواند تعطیلات و وجود اوقات آزاد برای افراد باشد. به این ترتیب فیلم‌هایی که در ماه دسامبر اکران می‌شوند، معمولا با فروش بهتری نسبت به ماه‌های دیگر روبرو می‌شوند اگر چه این موضوع همواره درست نیست. این موضوع برای فیلم‌هایی که در ژانویه هم اکران می‌شوند تقریبا صدق می‌کند. برای ما که امکان سینما رفتن و تماشای فیلم‌های خارجی وجود ندارد، در خانه می‌مانیم و از سایت‌های دانلود فیلم و دانلود زیرنویس فارسی استفاده می‌کنیم. در این جا به معرفی تعدادی از فیلم و سریال‌های می‌پردازیم که در اوایل سال جدید میلادی یعنی سال 2019 اکران و یا پخش می‌شوند.

سریال Blacklist

سریال لیست سیاه برای اولین بار در 23 سپتامبر 2013 از شبکه NBC پخش شد. این سریال جنایی درام در این مدت توانسته طرفداران بسیار زیادی مخصوصا در ایران برای خود پیدا کند. داستان سریال روی یک افسر سابق نیروی دریایی به نام ریموند ردینگتون تمرکز دارد که اکنون به یک جنایتکار برجسته بدل شده و در لیست 10 تایی تحت تعقیب‌ترین‌های پلیس اف بی آی قرار دارد. او به صورت داوطلبانه تصمیم می‌گیرد که خود را تسلیم پلیس FBI کند و تمام جنایتکارهای دیگر را تحویل دهد اما در عوض درخواست مصونیت از پیگرد قانونی را دارد.
جیمز اسپیدر نقش ریموند را در سریال بازی کرده و به خاطر بازی در این سریال، به شدت مورد تحسین قرار گرفته است، به طوری که تاکنون دو بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر مرد در سریال درام شده است. در سوم ژانویه 2019 فصل ششم این سریال مجددا پخش خود را شروع کرده و از همان روز نیز جستجو برای دانلود زیرنویس فارسی سریال The Blacklist شروع شده است.

فیلم The Upside 2017

اگر صداپیشگی برایان کرانستون در انیمیشن “جزیره سگها” را در نظر نگیریم، فیلم “قسمت بالایی” بعد از فیلم “اهتزاز آخرین پرچم” جدیدترین فیلمی است که از برایان کرانستون منتشر می‌شود. برایان در این فیلم با بازیگران مطرح دیگری همچون کوین هارت و نیکول کیدمن همبازی است. این فیلم برای اولین بار در سال 2017 و در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو به روی پرده رفت. در ابتدا قرار بود که این فیلم در مارچ 2018 اکران شود اما به خاطر جنبش‌ها و هشتگ “من هم” اکران این فیلم به تاخیر افتاد. در نهایت این فیلم توسط اس تی ایکس اینترتینمنت در 11 ژانویه 2019 مصادف با 21 دی 1397 منتشر می‌شود. این فیلم داستان رابطه دوستانه یک مرد ثروتمند اما فلج و یک مرد فقیر که به شدت به دنبال کار می‌گردد را روایت می‌کند.

این فیلم بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است. البته این اولین فیلمی نیست که بر اساس این داستان ساخته شده و احتمالا آخرین هم نخواهد بود. برجسته‌ترین اثری که بر اساس این داستان ساخته شده، فیلم فرانسوی دست نیافتنی‌ها محصول سال 2011 است که بسیار مورد استقبال منتقدان و مخاطبان قرار گرفت. فعلا باید منتظر انتشار فیلم بمانیم تا بعد از دانلود فیلم و دانلود زیرنویس فارسی فیلم The Upside 2017 مشخص شود که آیا نسخه انگلیسی زبان فیلم می‌تواند موفقیت فیلم فرانسوی را تکرار کند یا خیر؟

فیلم Replicas 2018

کیانو ریوز که همه او را برای بازی در فیلم ماتریکس و اخیرا در سری فیلم‌های جان ویک می‌شناسند، به نوعی یک دیکتاتور محسوب می‌شود. شاید بپرسید چرا؟ این بازیگر جذبه و کششی دارد که باعث می‌شود ما هر فیلمی که او در آن بازی می‌کند را تماشا کنیم! حال تصور کنید که او نقش یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های مردان ایکس یعنی لوگان را بازی کند. بله! خبرهای جدید حاکی از آن است که کیانو ریوز ولورین بعدی خواهد بود و بی‌صبرانه منتظر هستیم تا این خبر قطعی شود. کیانو ریوز در فیلم روگرفت‌ها نقش یک زیست شناس مصنوعی را بازی می‌کند که در طی یک سانحه رانندگی همسر و فرزندش را از دست می‌دهد.

او نمی‌تواند خانواده خود را از فکرش بیرون کند و با وسواس عجیبی می‌خواهد آنها را به زندگی برگرداند. او موفق به انجام این کار می‌شود اما اکنون جدا از دست و پنجه نرم کردن با قوانین طبیعت و نیروهای دولتی، باید با عواقب زنده کردن خانواده‌اش روبرو شود. یک خبر خوب هم برای افرادی که نمی‌توانند برای این فیلم صبر کنند، داریم!
در این لحظه نسخه‌ای با کیفیت مناسب از فیلم منتشر شده و هم‌اکنون زیرنویس آن قابل دانلود است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید