پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاخبار روزبورس به رهبری فلزی‌ها رشد کرد

بورس به رهبری فلزی‌ها رشد کرد


امروز گروه فلزات اساسی توانست بازده خوبی را به نوسان‌گیران بازار سهام بدهد. در کنار این گروه، نفتی‌ها نیز با رشد بیش از سه درصد در قیمت پایانی مواجه شدند.

به‌ گزارش ‌رتبه آنلاین از ایسنا، امروز نیز معامله‌گران سهام شاهد رشد مستمر قیمت اکثر سهام در بورس اوراق بهادار تهران بودند. در صدر این رشد می‌توان به شرکت‌هایی در گروه فلزات ارزشی و تعدادی از پالایشی‌ها و پتروشیمی ها اشاره کرد.

رشد امروز قیمت‌ها سبب شد شاخص کل بیش از۳۱۶۶ واحد رشد کند و کانال ۱۶۶ هزار و ۳۰۴ واحدی را برای بار دیگر باز پس گیرد. شاخص کل هم وزن نیز با ۲۹۳ واحد رشد تا رقم ۲۷ هزار و ۱۷۶ واحدی رشد کرده است.

در ‌عین ‌حال شاخص آزاد و شناور هم جهت با شاخص کل هم وزن و شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۳۹۱۰ واحد افزایش یافت و تا رقم ۱۷۸ هزار و ۸۶ واحدی رشد کرد. در ‌عین ‌حال شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۲۱۷۶ و ۴۴۵۲ واحد رشد کرده‌اند.

امروز نمادهای در گروه‌های فلزات اساسی و گروه‌های فرآورده‌های نفتی لیدر بازار شده‌اند و توانستند جهش بزرگی به شاخص های بازار سرمایه بدهند. از جمله این نمادها می‌توان به فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین اشاره کرد. حرکت نمادها به ترتیب ۳۹۶، ۳۰۱ و ۲۳۷ واحد تاثیر مثبت روی شاخص بازار داشتند.

در طرف دیگر نمادها در گروه محصولات شیمیایی و مخابرات به کاهش شاخص‌های بازار دامن زدند. از جمله این نمادها می‌توان به پتروشیمی جم، مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار ایران اشاره کرد. حرکت نمادها به ترتیب ۱۵۶، ۲۲ و ۲۱ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص بازار داشتند.

در سومین روز معاملاتی بورس و فرابورس ایران در گروه فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای تقاضاها بیشتر شد؛ به طوری که در برخی از نمادها شاهد صف خرید بودیم. به عنوان نمونه می‌توان به نماد شرکت نفت بهران اشاره کرد که ۱۰۰ درصد خریداران آن حقیقی بودند و با صف خرید با حجم ۴۹ هزار و ۳۸۱ سهم مواجه شد.

در گروه محصولات شیمیایی نیز علی‌رغم چند نمادی که به کاهش شاخص کل دامن زده‌اند، بیشتر سهم‌ها با افزایش قیمت روبرو شدند. در این گروه ۱۰۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴۷ میلیارد تومان معامله شد.

بانکی‌ها نیز امروز شاهد رشد قیمت‌ها بوده‌اند. عمده سهم‌های این گروه با حدود ۲.۵ درصد رشد مواجه شدند. همچنین برخی از نمادها همچون بانک خاورمیانه با صف خرید روبرو شد.

اما نمادهای گروه خودرو و ساخت قطعات اکثرا با حدود یک و نیم درصد نوسان رو به بالا یا پایین در قیمت سهم‌شان مواجه شدند. ولی گروه فلزات اساسی امروز توانست سود خوبی را به نوسان‌گیران بازار سهام بدهد. در این گروه اکثر سهم‌ها با بیش از چهار درصد رشد قیمت مواجه شد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۳۸۱ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۳ میلیارد سهم در بیش از ۱۲۰ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز حدود ۵۰ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۸۲۴ واحدی بالا رفت. ارزش معاملات این بازار به ۶۴۵ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۷۴۸ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. تعداد معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۰۴ هزار و ۶۴۶ نوبت رسید.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید