شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبرورزشیبا انتقال تیروکمان معلولان به فدراسیون، برنامه‌ریزی‌ها همسو اجرا می‌شود

با انتقال تیروکمان معلولان به فدراسیون، برنامه‌ریزی‌ها همسو اجرا می‌شود


رئیس انجمن تیر و کمان معلولان گفت: انتقال رشته تیر و کمان به فدراسیون تیر و کمان اتفاق بسیار خوبی است، در صورتی که در اجرای برنامه‌های تیر و کمان معلولان به دلیل کمبود بودجه خللی ایجاد نشود و برنامه‌های آنها همسو با برنامه‌های تیم ملی باشد.

به گزارش رتبه آنلاین، مجید کهتری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه انتقال رشته تیر و کمان معلولان به فدراسیون تیر و کمان یک تصمیم جهانی است نه ملی، افزود: بنا به تصمیم فدراسیون جهانی هشت رشته از معلولان قرار است از سال آینده به فدراسیون‌های مربوطه خود انتقال پیدا کنند که تیر و کمان نیز یکی از این رشته‌هاست. به هر صورت این قانونی است که باید اجرا شود و ما آن را به فال نیک می‌گیریم. البته اینکه فدراسیون تیر و کمان در آینده متولی این رشته خواهد بود قطعا در برنامه ریزی بهتر این رشته تاثیر مثبتی خواهد داشت، اما امیدوارم این انتقال به شکلی باشد که در آینده برنامه‌های ما نیز همسو با برنامه‌های تیم ملی اجرا شود و بودجه کافی در این زمینه پیش بینی شود.

وی گفت: ۴۰ سال است که زیرساخت‌های ورزش جانبازان و معلولان در این فدراسیون شکل گرفته و نتایج خوبی به دنبال داشته است. بدون شک این تغییرات در صورتی که حاشیه‌هایی به دنبال نداشته باشد و سبب افت این رشته که در هم‌اکنون در آسیا، جهان و پارالمپیک حرف اول را می‌زند، نداشته باشد قطعا در آینده می‌توانیم موفقیت‌های بهتری در تیر و کمان معلولان رقم بزنیم. البته من منتظر هستم تا با انجمن‌ها نیز جلساتی برگزار شود تا راهکارهای لازم را در این زمینه ارائه دهیم. فعلا تصمیمات در سطح کلان و با حضور کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون جانبازان و معلولان و فدراسیون تیر و کمان انجام شده و ما در جریان این تغییرات نیستیم.

کهتری خاطرنشان کرد: امروز در حال حاضر زیرساخت‌های رشته تیر و کمان توسط کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان نهادینه و برای تهیه زیرساخت‌ها زحمات زیادی کشیده شده است. امیدوارم با این جابجایی پتانسیلی ایجاد شود تا بتوانیم برنامه‌های خود را همسو با برنامه‌های تیم ملی پیش ببریم. به عنوان مثال؛ اگر قرار است اردو برای تیم ملی برگزار شود اردوی ما نیز همزمان با کمانداران برپا شود و همچنین اگر قرار به اعزام باشد این اعزام کمانداران معلول را نیز شامل شود. متاسفانه تا به امروز اردوهای ما به گونه‌ای بوده که ۶ ماه قبل از هر اعزامی برای کمانداران اردوی آمادگی برگزار می‌شد و اگر مسابقه‌ای نباشد اردویی نیز برپا نمی‌شود. امیدوارم با این جابجایی شرایط بهتری برای کمانداران معلول از نظر برگزاری اردوهای تدارکاتی و اعزام‌های برون مرزی ایجاد شود.

وی در پایان پیرامون پرسش که آیا برنامه خاصی برای تیر و کمان معلولان تا پایان سال دارید یا خیر؟ گفت: در حال حاضر برنامه خاصی وجود ندارد و اردوی تیم ملی معلولان به خاطر اینکه مسابقه‌ای پیش رو نداریم از جاکارتا تا به الان تعطیل است و منتظر مشخص شدن زمان برگزاری مسابقات انتخابی هستیم تا نفرات اصلی تیم ملی را برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان که خرداد سال آینده برگزار می‌شود، تعیین کنیم.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید