سه‌شنبه 28 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیکاهش 43درصدی فروش فورد در چین

کاهش 43درصدی فروش فورد در چین

فروش گروه خودروسازی فورد در کشور چین تا 43 درصد کاهش یافت. این نخستین بار از سال 2007 تا کنون است که این شرکت با این حجم از کاهش فروش رو به رو می شود.
فروش گروه خودروسازی فورد در کشور چین تا 43 درصد کاهش یافت. این نخستین بار از سال 2007 تا کنون است که این شرکت با این حجم از کاهش فروش رو به رو می شود.

به گزارش رتبه آنلاین از انتخاب، به نظر می رسد بخش بزرگی از این کاهش به  دلیل تغییر تعرفه های تجاری ایالات متحده است. موضوعی که روی فعالیت های اقتصادی مشترک بین دو کشور ایالات متحده و چین نیز تاثیری منفی گذاشته است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت فورد،  فروش کلی این شرکت در چین در ماه سپتامبر در مقایسه با همان ماه در سال گذشته 43 درصد کاهش داشت و در طی 9 ماه اول سال 2018، در مقایسه با دوره مشابه سال 2017، 30 درصد کاهش داشت.

ریز و جزئیات این روند کاهشی را در فهرست زیر مشاهده می کنید:

_فروش اتومبیل های چانگان فورد در ماه سپتامبر در مقایسه با سال 2017 تا 55٪ کاهش یافته است

_واردات فورد طی ماه گذشته به میزان 16٪ کاهش یافته است

_واردات فورد نسبت به مدت مشابه سال گذشته تا 15٪  کاهش یافت

_تنها رشد مثبت فورد،فروش لینکلن بود(با افزایش 1٪ در ماه سپتامبر و 4٪ افزایش سالیانه)

_طبق گزارش انجمن تولید کنندگان خودرو چین، در ماه سپتامبر فروش این کشور در ماه سپتامبر سال گذشته به میزان 11.6٪ کاهش یافت که بزرگترین افت در هفت سال گذشته بود

توضیحات متعددی برای سیر نزولی در فروش  فورد و بازار خودرو چین وجود دارد:

اقتصاد چین در ماه های اخیر روند کاهشی داشته و صندوق بین المللی پول نشان می دهد که پیش بینی های رشد تولید ناخالص داخلی برای کشور و سرمایه گذاری در زیرساخت ها و کسب و کار ها نیز کاهش می یابد.

مشکل دیگر این است که جنگ تجاری در حال افزایش بین ایالات متحده و چین ادامه دارد و ممکن است بخشی از آن موجب سرکوب رشد اقتصادی شود. به طور خاص، اتومبیل ها از هر دو کشور در حال حاضر تحت تعرفه ها قرار می گیرند، این امر گران تر از وارد کردن خودرو از ایالات متحده به چین و بالعکس است .

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید