به نقاط مختلف دنیا سفر کنید و تصاویر‌ مکان‌های فوق‌العاده و خیره کننده‌ای را که به آنها سفر کرده‌اید با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید و به ازای این فعالیت لذت‌ بخش پول دریافت کنید. اگر چه از دیدگاه بسیاری، پرداختن به این کار، قرار گرفتن در مسیر درستی به جهت حرفه‌ای نیست اما روز به روز تعداد افرادی که از این طریق کسب درآمد می‌کنند به سرعت رو به افزایش است. اینستاگرام برای بسیاری از مسافران باهوش به عنوان معدن طلای واقعی می‌ماند که در حین ماجراجویی‌های روزانه خود به دنبال کسب درآمد هستند. اما چگونگی عملکرد افرادی که اداره این صفحات موفق را به عهده دارند رمز موفقیت آنها است. اگر شما هم زیاد سفر می‌کنید پس می‌توانید با روش‌های زیر کسب درآمد کنید.

۱. جذب فالوور و کاهش هزینه از طریق فالوورهای وفادار

برای افرادی که از طریق اینستاگرام کسب درآمد می‌کنند بسیار مهم است که تعداد بالایی از طرفدارانی داشته باشند که مرتب صفحات آنها را دنبال کرده و علاقه ‌مند به این کار هستند و برای محتوایی که تولید می‌کنند کامنت گذاشته و همچنان علاقه مند به دنبال کردن آنها باشند.

در حالی که بعضی از حساب‌های کاربری یک شبه ره صد ساله را طی کرده‌اند اما اکثریت قریب به اتفاق فعالان موفق اینستاگرام سالها وقت صرف جذب فالوورهای خود کرده‌اند و برای آن زحمت بسیاری کشیده‌اند. اولین گام این است که بازار هدف (niche) مورد علاقه خود را انتخاب کنید. این درست است که سفر به عنوان یک هدف در اینستاگرام محسوب می‌شود ولی مقوله‌ای بسیار گسترده است. شما می‌توانید از ترفندی جدید برای پست‌های خود استفاده کنید مانند شخصی که به تهیه تصاویری می‌پردازد که علاوه بر آن که زیبایی محلی را به تصویر می‌کشد حتما تصویری از دستان بهم گره خورده در آن هست  و یک ژانر کاملا متفاوت ایجاد کرده و یا کسی که در تمامی تصاویر مربوط به ماجراجویی خود، تصویر خودرو خود را نیز گنجانده است یا این که از درون خودرو خود اقدام به عکاسی کرده است. پس مهم است که یک تم مخصوص به خودتان داشته باشید.

قدم بعدی این است که به طور منظم پست بگذارید و این می‌تواند به صورت روزی یک‌ بار یا بیشتر یا در فواصل زمانی مشابه باشد. فالوور‌های بسیاری هستند که به تماشای تصاویر شما در زمان مشخص، عادت می‌کنند و منتظر هستند که در زمان مقرر پستی از شما ملاحظه کنند. بسیاری از فعالان اینستاگرام عادت به تهیه استوری دارند که همان ویدیوهای کوتاه است. فعالان اینستاگرام با انجام این کار به فالوور‌های خود این امکان را می‌دهند که بیشتر با هویت آنها آشنا شوند چرا که این امر توسط تصاویر به خوبی ممکن نیست. از آنجائی‌ که اینستاگرام پلتفرم یک رسانه اجتماعی است، بایستی طوری باشد که به لحاظ اجتماعی مورد قبول باشد و این به خصوص هنگام پاسخ دادن به کامنت‌ها، لایک کردن و کامنت دادن به پست‌های دیگر فعالان وبه طور کلی نوع حضور در این پلتفرم بسیار حائز اهمیت است و زمینه فالو کردن کاربران را فراهم می‌سازد.

و آخرین نکته که به اندازه موارد دیگر دارای اهمیت است تاکیدی است که اینستاگرام بر روی کیفیت بالای تصاویر دارد. در مورد کیفیت فقط استفاده از یک دوربین پیشرفته و یا دوربین گوشی هوشمند کافی است و بایستی عکس‌ها به خوبی فشرده سازی شده و سپس پست شوند تا موضوعی را که راوی آن هستند به خوبی به تصویر بکشند و بیانگر موقعیتی باشند که توسط فعالان اینستاگرام انتخاب شده است و به لحاظ حسی و بصری با یکدیگر متناقض نباشند.

اینستاگرامرها با داشتن تعداد کثیری از فالوورهایی که با هم در تعامل هستند به منزله‌ی یک بازاریاب عمل می‌کند و روی فالوورهای خود تأثیر می‌گذارد. در این مرحله است که فعالان اینستاگرام می‌توانند تعداد مخاطبان خود را افزایش داده و کسب درآمد کنند. حتی بدون در نظر داشتن این که هدف شما از جذب فالوور کسب درآمد باشد یا نه، همین افراد می‌توانند با کارهای مختلفی مثل میزبانی، کمک به برنامه‌ریزی و … در هزینه و زمان سفر به شما کمک کنند.

راه‌ های کسب درآمد از اینستاگرام با سفر کردن

۲. تشکیل کمپین‌های تبلیغاتی

تشکیل کمپین‌هایی که از جانب شرکت‌های مرتبط به صنعت گردشگری حمایت می‌شوند یک منبع پر در آمد است که فعالان اینستاگرام برای کسب درآمد از حساب کاربری خود در آن استفاده می‌کنند. نهادهای گردشگری، شرکت‌های ارائه دهنده بیمه‌های مسافرتی، خطوط هوایی، موسسات کرایه اتومبیل و کمپانی‌های بسیار دیگری که با تکیه برتبلیغ بر صفحات پربازدید اینستاگرام به بازاریابی و تبلیغات می‌پردازند از این جمله هستند.

به طور معمول طرفین می‌توانند در خصوص تعداد پست‌هایی که مرتبط با اهداف و خدمات کمپانی است به توافق برسند و این در خصوص موضوع و پیام نهایی که کمپانی قصد تبلیغ آن را دارد نیز صدق می‌کند. مبلغی که به اینستاگرام تعلق می‌گیرد بسته به میزان فعالیت و مدت آن ممکن است از چند صد دلار تا چندین هزار دلار متغیر باشد و بعضی کمپانی‌ها پیشنهاد می‌دهند که به ازای کار انجام شده مبلغی به حساب آنها واریز شود.

راه‌ های کسب درآمد از اینستاگرام با سفر کردن

۳. پست‌هایی که اسپانسر داشته باشند

این کار به مراتب آسان‌تر از راه اندازی یک کمپین کامل است و بیشتر بر اساس یک پست منفرد در اینستاگرام است. غالبا موضوعات مورد نظر به طور اجمالی به همراه عکسی که بیانگر محصول یا خدمات ارائه‌ شده است در اختیار صاحب اکانت قرار می‌گیرد و در صورت تایید منتشر می‌شود. هنگامی‌که موضوع مورد نظر، محصولاتی به طور مثال مانند ملزومات سفر یا ساعت باشد فعال اینستاگرام به گونه‌ای عمل می‌کند که این محصولات مورد توجه قرار بگیرند و به تناسب بازدیدی که از آن پست به عمل آمده است مبلغی دریافت می‌کند.

راه‌ های کسب درآمد از اینستاگرام با سفر کردن

۴. نمایندگی رسمی یک برند

نماینده یک برند شدن یک همکاری طولانی مدت میان دارنده برند و فعال اینستاگرام است که البته این برند بایستی متناسب با موقعیت فعال اینستاگرام و به فراخور حال مخاطبان صفحه فعال اینستاگرامی باشد و بیشتر شبیه حمایت مالی است. به طور مثال ورزشکاران معروف از جانب یک تولیدی کالاهای ورزشی حمایت مالی می‌شوند تا به تبلیغ کالای آنها بپردازند.

در این نوع همکاری، فعالان به ازای مبلغ دریافتی موظف هستند که در بازه زمانی مقرر به طور منظم به تبلیغ برند آنها بپردازند. اگر این برند به طور مثال مخصوص لباس است آنها مدل‌های جدید یا مدل‌های اصلی هر فصل را برای فعال اینستاگرامی می‌فرستند و فعال با قرار دادن و تگ کردن این محصولات به تعداد مشخص در سری جدید پست‌های خود به تبلیغ محصولات این برند می‌پردازد. از آنجائی که نمایندگی یک برند برای مدتی طولانی انجام پذیر است در نتیجه به عنوان یک منبع درآمد مستمر قابل توجه برای فعالان اینستاگرام محسوب می‌شود.

راه‌ های کسب درآمد از اینستاگرام با سفر کردن

۵. بازاریابی رابطه‌ای

بازاریابی رابطه‌ای می‌تواند بخشی از همکاری به عنوان نمایندگی یک برند باشد یا این که فعال اینستاگرامی می‌تواند به طور مستقل اقدام کند و شریکان خود را در بازاریابی رابطه‌ای انتخاب کند و در این زمینه مشغول به فعالیت شود.

بازاریابی رابطه‌ای به فعال اینستاگرامی این امکان را می‌دهد تا به ازای فروش هر محصول یا ارائه هر نوع خدماتی که براساس پیشنهاد یا ارجاع به صفحه آنها صورت گرفته است درصد خود را دریافت کند. در این روش شما تبلیغ کننده نیستید بلکه خود بدون دخالت در فرایند فروش و تحویل کالا، فروشنده هستید.

تحقق این امر با داشتن فالوورهای وفاداری ممکن است که همیشه صفحه شما را دنبال می‌کنند چرا که تماما به واکنشی بستگی دارد که فالوورها بی درنگ به پیشنهاد شما نشان می‌دهند. استفاده از این روش مواقعی موثرتر است که فعالان اینستاگرامی برای ترغیب فالوور‌های خود به خرید، به آنها وعده تخفیف می‌دهند مانند تخفیف ۲۰٪ در هفته برای اشتراک در خدمات یا خرید تور مسافرتی.

تمامی بازدید‌ها به صفحه‌ی رابط، توسط کد پیگیری لینک ویژ‌ه‌ای قابل پیگیری است و به طور اتوماتیک مورد محاسبه قرار می‌گیرد که البته این کد بایستی هنگام خرید توسط مشتری وارد شود یا در مواردی هم نیازی به هیچ کاری نیست چون به صورت خودکار تشخیص داده می‌شود مشتری از کدام صفحه آمده است و در صورتی که این خرید از طریق لینک انجام شود، درصد مشخصی به رابط داده می‌شود.

راه‌ های کسب درآمد از اینستاگرام با سفر کردن

۶. آموزش

بسیاری از فعالان اینستاگرام در زمینه سفر، مدل موفقیت خود را می‌سازند و خود را محدود به تبلیغ و فروش نمی‌کنند. این فعالان به فروش دانش خود در خصوص سفر می‌پردازند. افراد دیگر می‌توانند با بهره ‌گیری از تجارب و رموز کار و پیروی از آنها از این طریق به سفر بروند یا همانند آنها کسب درآمد کنند.

این کار ممکن است از طریق تشکیل کارگاه‌های آموزشی، آموزش آنلاین و یا برگزاری کنفرانس‌ها و سمینارها صورت بگیرد، همچنین این فعالان می‌توانند تجارب خود را در اختیار صاحبان مشاغل بگذارند و توسط مخاطبان بیشتری مورد بازدید قرار بگیرند و با استفاده از راهنمائی‌های ایشان از این ظرفیت اینستاگرام بهره گرفته و موفق به افزایش فروش کالای خود شوند و در نتیجه میزان دستاورد خود را به حداکثر برسانند.

راه‌ های کسب درآمد از اینستاگرام با سفر کردن

پروفایل فعالان اینستاگرام به منزله‌ی رزومه آنها است و بیانگر تجارب و تخصص آنها در این پلتفرم است. با توجه به این که در کشور ما هم چند سالی است بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بسیار متداول شده است، فرصت مناسبی است تا افراد خوش سفر هم از این طریق کسب درآمد کنند.

منبع: wisebread.com