به گزارش رتبه آنلاین از دنیای اقتصاد ، بانک جهانی علاوه‌بر ارائه گزارش رتبه‌بندی کشورها از نظر شاخص آسانی انجام کسب‌وکار ((Doing Business، آنها را از نظر شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری نیز بررسی می‌کند. ارزیابی‌ بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری بر اساس عوامل متمایزی چون منابع طبیعی، بازار، کارآمدی و دارایی‌های استراتژیک انجام می‌گیرد.

در ادامه به معرفی پنج کشور کانادا، بریتانیا، پرتغال، اتریش و استرالیا می‌پردازیم که دو ویژگی «مناسب برای سرمایه‌گذاری» و «ارائه روش‌های گوناگون برای اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری» را دارا هستند.

مهاجرت به کانادا

کانادا از نظر سرمایه‌گذاری خارجی، در رده ۱۵ام جهان قرار دارد. کانادا از این طریق توانست در سال ۲۰۱۷، بیش از ۲۴ بیلیون دلار آمریکا، سرمایه جذب کند. در ضمن این کشور از نظر شاخص آسانی کسب‌وکار از میان ۱۹۰ کشور، در رتبه ۱۸، قرار دارد.

وجود نیروی کار ماهر، محیط مناسب برای سرمایه‌گذاری، وجود منابع عظیم نفت، گاز و معادن، حفظ شرایط عالی در تجارت بین‌المللی و همچنین اقتصاد پویای کانادا، این کشور را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد مهاجرتی از طریق سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به کانادا  چند روش وجود دارد که از آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرمایه‌گذار کبک (ارزش خالص دارایی ۲ میلیون دلار  و سرمایه‌گذاری حداقل ۱.۲ میلیون دلار)؛
  • برنامه کارآفرینی کبک (بودجه حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار پوند)؛
  • خوداشتغالی (ارزش مالی دارایی سرمایه‌گذار حداقل ۱۰۰  هزار دلار)؛
  • برنامه کارآفرینی استانی برای مهاجرت به یکی از استان‌های کانادا (دارایی خالص حداقل ۳۵۰ هزار پوند)؛
  • ویزای استارت‌آپ برای راه‌اندازی کسب‌وکار (سرمایه حداقل ۷۵ تا ۲۰۰ هزار دلار).

مهاجرت به بریتانیا

بنابر گزارش‌ کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (UNCTAD)، سرمایه‌گذاری خارجی در بریتانیا، سال به سال افزایش ۹۰ درصدی را نشان داده است. بریتانیا، علی‌رغم خروجش از اتحادیه اروپا، همچنان از ثبات اقتصادی برخوردار است. در ضمن از نظر شاخص آسانی انجام کسب‌وکار، از میان ۱۹۰ کشور، در رده هفتم قرار دارد.

بریتانیا، به‌جز چند استثنا، بین مهاجران کشورهای دیگر که به‌وسیله سرمایه‌گذاری قصد مهاجرت به این کشور را دارند، فرقی نمی‌گذارد. برنامه ویزای سرمایه‌گذاری درجه ۱ بریتانیا، برای جذب سرمایه‌گذارهای غیراروپایی، ثروتمند و کارآفرین، تنظیم شده و مناسب کسانی است که حداقل ۲ میلیون پوند برای سرمایه‌گذاری در اختیار دارند. البته ویزای دیگری به‌نام کارآفرینی وجود دارد و مناسب کسانی است که برای شروع یک حرفه و سرمایه‌گذاری در آن، حداقل ۵۰‌ هزار پوند دارند.

مهاجرت به پرتغال

2

پرتغال در گزارش بانک جهانی در مورد شاخص آسانی انجام کسب‌وکار از میان ۱۹۰ کشور، رتبه ۲۹ را کسب کرده است. بنابر گزارش سال ۲۰۱۷، رشد اقتصادی این کشور ۲.۳٪ بوده است. ارتقاء سیستم سرمایه‌گذاری در زمینه ابداعات و تحقیق و توسعه، این کشور را به مکانی جذاب برای سرمایه‌گذارهای خارجی تبدیل کرده است. نرخ بازگشت سرمایه به‌دلیل ثبات اقتصادی پرتغال، مطمئن و البته در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری متفاوت است. این نرخ در بخش املاک ۴.۵ تا ۶.۷ درصد است.

سرمایه‌گذارهای خارجی هنگام راه‌اندازی و ثبت شرکت، می‌توانند از یارانه‌های دولتی و تسهیلات مناسب بهره‌مند شوند. کشور پرتغال به‌منظور تقویت بخش سرمایه‌گذاری‌های مربوط به فناوری، اقدام به ساخت و ایجاد مناطق آزاد کرده است. سرمایه‌گذارهای غیراروپایی به‌راحتی می‌توانند از طریق اخذ شهروندی به‌وسیله برنامه‌ی ویزای طلایی پرتغال،  در مدت ۶ سال، موفق به دریافت شهروندی این کشور شوند. مقدار سرمایه مورد نیاز برای اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری، ۳۵۰هزار یورور برای شرکت‌ها یا ۲۵۰ هزار یورو برای شرکت‌های در حال بازسازی و احیاء است.

مهاجرت به اتریش

اتریش به‌دلیل اینکه در تقاطع اروپای شرقی و اروپای غربی واقع شده است، سرمایه‌گذارهای خارجی بسیاری را به خود جلب می‌کند. این کشور از نظر شاخص آسانی کسب‌وکار، براساس گزارش بانک جهانی (۲۰۱۸) در رتبه ۲۲ قرار دارد. عمده‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در این کشور برای فعالیت‌های فنی و همچنین علمی است که تقریبا ۵۳.۴ درصد را به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است، ۳.۴ درصد از سرمایه‌گذارها در فعالیت‌های مربوط به املاک مشارکت دارند.

اگر قصد دارید به اتریش مهاجرت کنید باید ۳ تا ۱۰ میلیون یورو در این کشور سرمایه‌گذاری کنید تا پس از ۳ سال اقامت دائم بگیرید و پس از ۱۰ سال (حضور مستمر) شهروند این کشور شوید؛ اما سرمایه‌گذاران خارجی براساس مشارکت اقتصادی می‌توانند از این مدت بکاهند.

مهاجرت به استرالیا

1

استرالیا به‌دلیل ثبات اقتصادی بالا، سرمایه‌گذارهای خارجی بسیاری به خود جذب کرده است و بنابر گزارش سرمایه‌گذاری جهانی سال ۲۰۱۸، از این نظر، در رتبه هشتم قرار دارد.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری را دارند، می‌توانند با استفاده از انواع ویزاهای سرمایه‌گذاری استرالیا و ثبت شرکت در استرالیا، اقامت این کشور را به‌دست آورند. وجود منابع عظیم طبیعی، محیط مناسب کسب‌وکار، رشد اقتصادی قوی، مقصد جذاب برای گردشگری و آب‌وهوای خوب استرالیا، این کشور را به مکانی عالی برای مهاجرت تبدیل کرده است.

اخذ اقامت از طریق ویزای سرمایه گذاری استرالیا

حداقل سرمایه شما برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری، ۱.۵ میلیون دلار استرالیاست. البته با داشتن حداقل ۲۰۰ هزار دلار می‌توانید نسبت به اخذ ویزای کارآفرینی اقدام کنید. ویزای کارآفرینی یکی از زیرگروه‌های ویزای ۱۸۸ استرالیا است. برای اطلاع از شرایط انواع ویزاهای سرمایه گذاری به لینک زیر مراجعه کنید:

ویزای سرمایه گذاری استرالیا

برای ثبت شرکت در استرالیا شما ابتدا باید تاریخچه مختصری از نوع فعالیت خود به استرالیا ارائه داده و سپس تمام جزئیات کار خود  (Business Plan) را شرح دهید. مرحله بعدی تعیین نام شرکت‌تان و دریافت تأییدیه اتاق بازرگانی و قسمت جذب سرمایه‌گذاری در استرالیا به نام ASIC است.

ازآنجایی‌که فرایند دریافت اقامت استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری، تقریبا پیچیده است و هر سال، قوانین جدیدی به آن افزوده می‌شود، بهتر است پیش از هر نوع اقدامی با وکیل زبده مهاجرتی مشورت کنید.

گروه حقوقی مهاجرت پلاس با مدیریت دکتر دانیال شبرخ، وکیل رسمی و پایه یک دادگستری استرالیا، در همه مراحل اعم از اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا، ثبت شرکت و مسائل حقوقی پس از ورود به استرالیا همراه شماست. کافیست از طریق لینک زیر با ما تماس بگیرید.

ثبت شرکت در استرالیا