پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهخبرخواندنی‌هاجشنواره انار هورامان 25 مهر برگزار می شود

جشنواره انار هورامان 25 مهر برگزار می شود

بخشدار هورامان گفت: اولین جشنواره انار هورامان با هدف معرفی بیشتر این محصول در استان کردستان از 25 مهر به مدت سه روز در این بخش برگزار می شود.

به گزارش رتبه آنلاین، صباح محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره با حضور بخشدار، کارشناسان جهاد دانشگاهی، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای منطقه برگزار و مصوب شد جشنواره از 25 تا 27 مهر ماه برگزار شود.
وی افزود: این جشنواره در چهار روستای ناو، سلین، بلبر و ژیوار که دارای بیشترین باغات انار منطقه هستند، برگزار می شود.
بخشدار هورامان اضافه کرد: افتتاحیه این جشنواره چهارشنبه 25 مهر ساعت 15 در روستای ناو با حضور مسئولان اجرایی و خبرنگاران و عکاسان برتر استان برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: روز دوم برگزاری جشنواره در روستای سلین و بلبر با حضور عکاسان و خبرنگاران ادامه خواهد داشت و جمعه 27 مهر نیز مراسم اختتامیه برگزار می شود.
محمدی گفت: برگزاری نمایشگاه عکس، تقدیر و تجلیل از باغداران نمونه، عکاسان برتر و برگزار کنندگان از دیگر برنامه های اولین جشنواره انار هورامان است.
وی تاکید کرد: این جشنواره با مشارکت بخشداری اورامان، جهاد دانشگاهی استان کردستان، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای ناو، ژیوار، سلین و بلبر و با حمایت فرمانداری سروآباد و دیگر نهادهای مرتبط برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، منطقه هورامان شهرستان سروآباد در تولید انار از لحاظ سطح باغات و میزان تولید سالانه رتبه اول استان کردستان را به خود اختصاص داده و بیشترین باغات انار و تمرکز این محصول در روستاهای ژیوار، بلبر، سلین و ناو است.
بازارهای محدود منطقه ای، عدم دسترسی به سایر بازارهای مصرف در سطح استان و کشور به دلیل مسیرهای ارتباطی صعب العبور و نبود سردخانه و صنایع تبدیلی از مهمترین مشکلات باغداران بویژه انارکاران منطقه است و مسئولان تلاش می کنند با برگزاری چنین جشنواره های باعث معرفی بیشتر محصولات کشاورزی در استان و کشور شود.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 50 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید