یونان با تاریخ غنی و تاریخی خود، نه تنها به آثار تاریخی و سایت های باستان شناسی اش معروف است، بلکه چند صد قلعه، در این کشور وجود دارد که واقعا دیدنی است. در حالی که بسیاری از آنها به خوبی حفظ شده اند، بخش بزرگی از آنها زنده ماندند و بخشی در ویرانه ها هستند. این متن یک لیست از برخی از قلعه های پر زرق و برق‌ترین یونان را که می توانید از آن ها دیدن کنید را معرفی می کند.

قلعه Kavala

قلعه Kavala، در بالای شهر قرار دارد , یک ساختمان متعلق به قرن 15 میلادی است که بر اساس مبانی آکروپولیس بیزانس Christoupolis، که در سال 1391 نابود شده، ساخته شده است. این بنا در سال های مختلف توسط بیزانس ها، ونیزی‌ها و عثمانی٬ها تخریب شده است. بازدید از قلعه آکروپلیس Kavala، اجازه کاوش فضای داخلی دادگاه ، مخزن ها، برج ها و غیره را به شما می دهد.

حتی یک تئاتر هوای آزاد در این فضا وجود دارد که هر ساله اتفاقات زیادی در آن رخ می دهد و همچنین یک کافه تریا لذت بخش در اینجا هست که شما پس از بازدید می‌توانید داخل آن استراحت کنید.
قلعه Kavala یونان

قلعه Kavala یونان

قلعه Kavala یونان

کاخ شوالیه‌ ارشد، رودز

رودز، که توسط بسیاری از تمدن ها و امپراتوری ها مورد حمله قرار گرفته است، چندین قلعه را در اختیار دارد. شهر رودز در قرون وسطی یک شهر زیبا و پر رونق بوده که هم اکنون یک میراث جهانی یونسکو، محسوب می شود. کاخ های زیادی از جمله کاخ شوالیه ارشد رودز در این شهر وجود دارند، این کاخ یک قلعه قرون وسطایی چشمگیر است که در قرن 14 توسط شوالیه های سنت جان ساخته شده است. این قصر ابتدا به معنای محل اقامت برای فرماندار محلی بود و ترک ها آن را به عنوان قلعه مورد استفاده قرار دادند. این ساختار یکی از بهترین قلعه های حفاظت شده در اروپا است و قطعا یکی از برجسته ترین بناها در هنگام بازدید از رودز است.

کاخ شوالیه‌ی ارشد یونان

کاخ شوالیه‌ی ارشد یونان

کاخ شوالیه‌ی ارشد یونان

قلعه Chlemoutsi، Kyllini

قلعه Chlemoutsi که قلعه کلرمون نیز نامیده می شود، قلعه ای زیبا است که در قرن 13 میلادی، در زمان حکومت فرانکسون یونان، توسط Geoffroi de Villehardouin ساخته شده است، این قلعه بعدها تحت حکومت بیزانس و سپس حکومت عثمانی قرار گرفته است. این قلعه نمونه ای خیره کننده از معماری قرن سیزدهم فرانسه است، اگرچه چندین عنصر بیزانسی نیز در آن قابل مشاهده است. قلعه مذکور یکی از زیباترین بناهای تاریخی به نوبه ی خود است که بیشتر در ساختار اصلی خود بدون تغییرات نگهداری شده است.

قلعه Chlemoutsi، Kyllini یونان

قلعه Chlemoutsi، Kyllini یونان

قلعه Chlemoutsi، Kyllini یونان

Eptapyrgio، Thessaloniki

تسالونیکی گنجینه های متعددی دارد، از جمله قلعه ای، به نام Eptapyrgio یا Yedi Kule. Eptapyrgio که در بالای تپه شهر قدیمی Ano Poli  واقع شده است و از نظر منظره دید منحصر به فردی به شهر، بندر و دریای اژه دارد.

Eptapyrgio در طول دوره بیزانس، ساخته شده است و شامل یک قلعه بیزانس و Peridromo است. دیوارهای قلعه به قرن چهارم میلادی بر می گردد. با این حال، چند سال پس از آنکه عثمانیها شهر را فتح کردند، با نوسازی چند برج، چندین برج دیگر به این قلعه اضافه شد. برج های جدید قلعه را به نام Eptapyrgio نامیده اند، که به معنی هفت برج (اگر چه قلعه دارای 10برج است) است.

Eptapyrgio، Thessaloniki یونان

Eptapyrgio، Thessaloniki یونان

Eptapyrgio، Thessaloniki یونان

قلعه اسکروز Skyros

قلعه Skyros در بالاترین نقطه شهر اسکوروس قرار گرفته است که منظره ای از سرزمین و دریا را دارد. این قلعه تاریخچه طولانی و پر سر و صدایی داشته و ریشه های ساخت آن متعلق به دوران بیزانس است. معماری آن ساده است و صومعه ای داخل آن از آژیوس جورجیوس قرار دارد که در قرن 10 تاسیس شده است.

قلعه اسکروز Skyros یونان

قلعه اسکروز Skyros یونان

قلعه اسکروز Skyros یونان

Fortezza

 

Fortezza در Rethymno توسط Crete ساخته شده است و هدف آن محافظت از شهر و بندر رتیمو در برابر ترک‌ها بوده است.

این قلعه مانند یک ستاره شکل گرفته و دارای سه دروازه و شش استوانه یا برج نگهبانی است. قلعه تحت تأثیر عثمانی ها در سال 1646 در دوران جنگ دوم و پنجم ارتش عثمانی ونزوئلا، خسارت زیادی دید و پس از آن کلیسای کاتولیک سنت نیکولو که درون قلعه واقع شده است، تبدیل به مسجد شد. برای مدت طولانی، بسیاری از ساکنان کماکان در قلعه زندگی می‌کردند، اما در قرن بیستم، شهر گسترش یافت و ساکنان آن به بیرون قلعه نقل مکان کردند. حتی اگر از باستان‌شناسی لذت نبرید، نمی‌توانید از خیر دید عالی این قلعه از شهر بگذرید.

در یونان Fortezza قعله

در یونان Fortezza قعله

در یونان Fortezza قعله

 

قلعه لپانتو، یونان مرکزی

 

یکی از بهترین قلعه های حفاظت شده در این کشور، قلعه Lepanto یا Nafpaktos، نمونه ای ستاره ای از معماری یونان است. درست مانند قلعه های مختلف دیگر در این کشور، این قلعه نیز بر بالای تپه شهر قرار گرفته و در طول تاریخ، چندین کشور از جمله ترک‌ها، ونیزی ها و انگلیسی ها به آن حمله کرده اند. شهر Nafpaktos بیشتر به خاطر نبرد لپانتو شناخته می‌شود که در سال 1571 اتفاق افتاد؛ این نبرد اسپانیایی‌ها، ونیزی‌ها و هاسبورگ‌ها را برای سرنگونی امپراتوری عثمانی متحد کرد. (واقعیت جالب: استاد ادبی اسپانیایی میگوئل سروانتس نیز در آن نبرد جنگید.)

قلعه لپانتو، یونان مرکزی

قلعه لپانتو، یونان مرکزی

قلعه لپانتو، یونان مرکزی

 

قلعه Astypalaia

 

قلعه Astypalaia در 1413 توسط جیووانی Querini، یکی از مقامات ونیزی ساخته شد. هدف ساخت قلعه محافظت از شهر و ساکنانش بود، به همین علت بر روی یک تپه قرار داشت و تنها یک ورودی داشت. دیوار سنگی تیره رنگ آن به زیبایی با خانه هایی که در اطراف آن قرار گرفته است، ترکیب شده است و اکنون قلعه در کنار دو کلیسا قرار دارد: آژیو جورجیوس و پانجیا کاستاری. اولین کلیسا، آژیوج جورجیوس، در سال 1790 ساخته شده است. دومین کلیسا، در سال 1853 تکمیل شده و به اعلامیه مریم مقدس اختصاص داده شده است.

قلعه Astypalaia در یونان

قلعه Astypalaia در یونان

قلعه Astypalaia در یونان

 

قلعه میسترس، پلپونز

میسترس یک شهر محاصره شده در نزدیکی اسپارت، در دامنه‌های کوه Taygetos، در Peloponnese است. یک منطقه مرفه نشین در طول دوران بیزانس، دارای یک قلعه قرون وسطایی بوده که در سال 1249 توسط Geoffroi de Villehardouin ساخته شده است، هنگامی که نجیب زاده‌ی معروف به نام فرانکی حکومت را گرفت، یونانیان بسیار سریع بر شهر و قلعه حمله کردند و آن را تصرف کردند.

در حالی که این شهر تا دهه 1920 پر از ساکنین بود، اکنون به طور کامل متروک شده است. شما می‌توانید به کلیساهای بیزانس تزئین شده با نقاشی‌های زیبا که از قلعه باقی مانده است بروید. امروزه، این شهر یک بنای یادبود یونسکو است.

قلعه میسترس، پلپونز یونان

قلعه میسترس، پلپونز یونان

قلعه میسترس، پلپونز یونان

منبع : theculturetrip