چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیبا ثروتمندترین خانواده‌های جهان آشنا شوید

با ثروتمندترین خانواده‌های جهان آشنا شوید

با ثروتمندترین خانواده‌های جهان آشنا شوید

به گفته ساندی تایمز، خانواده والتون که بنیان گذار فروشگاه های زنجیره‌ای والمارت هستند ثروتی بیشتر از جف بزوس، بیل گیتس و وارن بافت دارند.

به گزارش سی ان بی سی، این خانواده آمریکایی ثروتی به ارزش ۱۲۸.۹ میلیارد پوند ( ۱۷۵ میلیارد دلار) در اختیار دارند و برادران کخ با ۱۲۰ میلیارد دلار ثروت در رده دوم ثروتمندترین خانواده های جهان قرار دارند.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، نام جف بزوس- ثروتمندترین فرد جهان- در این فهرست نیز دیده می شود و خانواده بزوس با ۱۱۲ میلیارد دلار ثروت در رده سوم قرار دارند. خانواده گیتس با ۹۰ میلیارد دلار ثروت وخانواده بافت با ۸۴ میلیارد دلار ثروت در رده های چهارم و پنجم قرار دارند.

الیس والتون- ثروتمندترین زن جهان- با ۶۸ سال سن جوانترین عضو خانواده والتون است و ثروتی معادل ۴۰.۵ میلیارد دلار دارد. او یک مجموعه هنری به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار دارد. خانواده والتون به جز فروشگاه والمارت مالک فروشگاه زنجیره ای ” آدسا” نیز هستند. اولین شعبه فروشگاه والمارت در سال ۱۹۶۲ و در شهر آرکانزاس آمریکا تاسیس شد و هدف خود را کمک به مشتریان، کاهش هزینه ها و توزیع منافع عنوان کرد.

والمارت از دهه ۱۹۷۰ شروع به فروش سهام خود در بورس نیویورک کرد که این امر تاثیر بسزایی در جذب سرمایهو توسعه فعالیت های این فروشگاه داشت. در سال ۱۹۹۲ میلادی، جورج بوش- رئیس جمهور وقت آمریکا-  مدال آزادی را به والتون اعطا کرد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید