جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرورزشیامید سنگ‌نوردی به سریع‌ترین مرد عمودی جهان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸

امید سنگ‌نوردی به سریع‌ترین مرد عمودی جهان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸

عنوان

تیم ملی هشت نفره سنگ‌نوردی ایران در حالی برای نخستین بار حضور در بازی‌های آسیایی را تجربه می‌کند که امید زیادی به سریع‌ترین مرد عمودی جهان بسته است.

به گزارش رتبه آنلاین از تسنیم، سنگ نوردان ایران نخستین حضور خود را در بازی های آسیایی تجربه می کنند. در اولین دوره حضور تیم ملی سنگ نوردی ایران در بازی های آسیایی، امید به مدال آوری این رشته نیز می رود. در این بین امید به دستان و پاهای پرتوان رضا علیپور (سریع ترین مرد عمودی جهان) زیاد است تا بتواند در دیواره های جاکارتا رکوردهای جهانی خود را به ثبت برساند و نشان زرین کسب کند.

سنگ نوردی در شرایطی برای نخستین بار در جمع کاروان ایران در بازی های آسیایی جای گرفته است که ملی پوشان در دو ماده سرعت و کمباین به مصاف رقبای خود می روند.

برهمین اساس کارگروه تیم های ملی پس از پنج مرحله اردوی آماده سازی، اسامی ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی اندونزی را اعلام کرد. طبق تصمیم این کارگروه در ماده کمباین: (خسرو هاشم زاده و الناز رکابی) و در ماده سرعت: (رضا علیپور، مهدی علیپور، احسان اسرار، کبری لکزایی فر، اعظم کرمی و حدیث نظری) ملی پوشان اعزامی به بازی های آسیایی اندونزی را تشکیل می دهند.

تیم اعزامی کشورمان برای حضور پررنگ در جاکارتا 9 مرحله اردوی آماده سازی را پشت سر گذاشته است. در این میان تعدادی از سنگ نوردان کشورمان در مراحل مختلف جام های جهانی شرکت داشته اند، از جمله رضا علیپور که چندی پیش در جام جهانی آرکو ایتالیا حضور داشت. علیپور که سال گذشته رکوردار جهان بود و در ایتالیا روی سکوی سوم قرار گرفت، امید کسب مدال در بازی های آسیایی را بالاتر برد.

البته مسیر رسیدن به سکوهای قهرمانی چندان آسان نیست. ژاپنی ها یکی از مدعیان اصلی در این رشته هستند. اندونزی به عنوان میزبان در ماده سرعت جزو بهترین تیم هاست. با این وجود مسئولان فدراسیون امیدوارند که تیم امدادی نیز از پس رقبایش بربیاید و سهمی در مدال های کاروان ایران داشته باشد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید