شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیماه سوادآموزی مالی، برای شهروندان کانادایی

ماه سوادآموزی مالی، برای شهروندان کانادایی

ماه نوامبر، ماه سوادآموزی مالی در کانادا است. پرسش اینجاست، درک کانادایی‌ها از بیمه چیست؟

به گزارش رتبه آنلاین، بر اساس طرح دولت، ماه سوادآموزی مالی، «شهروندان کانادایی را تشویق می‌کند تا عملکردی ملموس نسبت به مدیریت بهینه‌تر پول و وام خود داشته باشند و این شامل بودجه‌بندی، داشتن یک طرح پس‌انداز و درک حقوق و مسئولیت‌های مالی است.»

اما هنگامی که درباره سوادآموزی بیمه صحبت به میان می‌آید، به ویژه مواردی که امور مالی شخصی و خانوادگی را دربرمی‌گیرد، بر اساس نظر میشل ازیز، معاون فروش طرح پوشش کانادا، کانادایی‌ها کم می‌آورند و این باید تغییر کند.

وی تشریح می‌کند: «هر‌آنچه اخیراً مطالعه می‌کنم درباره بودجه‌بندی شما یا برنامه بازنشستگی شما،‌ اینکه مردم توان پرداخت وام‌ خود را ندارند، است. اما هیچ‌کس واقعاً درباره بیمه صحبت نمی‌کند.»

وی می‌افزاید: «شما می‌بینید که رکورد وام، شکسته شده و فکر کنم مردم پوششی نسبت به حوادث ناگهانی که ممکن است اتفاقی بیفتد، ندارند. معتقدم مردم همچنان فکر می‌کنند که به بیمه نیازی ندارند… یا می‌گویند «بیمه به میزان کافی دارم.» اما آنها نمی‌دانند «کافی» یعنی چقدر؟، آنها این را از تجربه خود می‌گویند. برخی افراد می‌گویند: من کلی پول دارم. خیلی خوب، شما 75 هزار دلار در سال پول درمی‌آوری، بنابراین، یک پوشش 75 هزار دلاری داری؟ – آیا این مقدار پول، رهن، تحصیل کودکان و هزینه‌های کفن و دفن را هم پوشش می‌دهد؟ فکر نکنم ما کار بزرگی می‌کنیم که به مردم اجازه می‌دهیم تا درباره این عنصر ریسک بزرگ درکی داشته باشند.»

ازیز در ادامه گفت: «اکنون، افراد با فوت، روبرو هستند که نیاز به پوشش دارد. ما باید افراد را به چیزی که نیاز دارند آموزش دهیم. بیمه تنها یک موضوع جذاب نیست. اما مردم درباره رهن صحبت می‌کنند و از وام خود می‌گویند اما هیچ‌کس نمی‌خواهد درباره بیمه صحبتی به میان بیاورد. به عنوان یک صنعت، ما باید نیاز را بهتر نشان دهیم و بر بازاریابی بیشتر تأکید نماییم.»

منبع: انشورنس بیزینس، نوامبر 2017

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید