جمعه 10 فروردین 1403
خانهگزارش روزروسیه هم تعرفه‌ واردات کالاهای آمریکایی را بالا برد

روسیه هم تعرفه‌ واردات کالاهای آمریکایی را بالا برد

روسیه اعلام کرد پس از وضع تعرفه‌های آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم، روسیه تعرفه‌های بیشتری بر کالاهای وارداتی از آمریکا، وضع می‌کند و هشدار داد گام‌های تلافی‌جویانه بیشتری بر خواهد داشت.

به گزارش  رتبه آنلاین از رویترز، روز جمعه، روسیه اعلام کرد پس از وضع تعرفه‌های آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم، روسیه تعرفه‌های بیشتری بر کالاهای وارداتی از آمریکا، وضع می‌کند و هشدار داد گام‌های تلافی‌جویانه بیشتری بر خواهد داشت.

وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرد تعرفه برخی از کالاهای وارداتی از آمریکا را که جایگزین‌های ساخت روسیه برای آنها وجود دارد، را افزایش می‌دهد.

این تعرفه‌های ۲۵ تا ۴۰ درصدی بر واردات فیبرهای نوری و تجهیزات ساخت‌وساز راه، صنعت نفت و گاز و معدن‌کاری و پردازش فلزات، وضع می‌شوند.

این وزارت‌خانه اعلام کرد دستور این تعرفه‌ها به امضای نخست‌وزیر روسیه، دیمیتری مدودوف، رسیده است و قرار است ۸۷.۶ میلیارد دلار ضرری را که شرکت‌های صادرات‌محور روسی از تعرفه‌های فلزات آمریکا، متحمل شدند، جبران کند.

وزارت اقتصاد اعلام کرد افزایش تعرفه‌های آمریکا، ۵۳۷.۶ میلیون دلار برای روسیه هزینه داشته است و روسیه حق این را دارد که در آینده هم اقدامات تلافی‌جویانه بیشتری برای جبران این ضرر، به کار گیرد.

این اقدام روسیه در حالی صورت گرفت که در طی آن‌چه چین از آن به عنوان «بزرگترین جنگ تجاری تاریخ اقتصاد» یاد کرده است، آمریکا و چین بر ۳۴ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی یکدیگر تعرفه وضع کردند.

منبع: مهر 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید