چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهصنعتخودروچرا پارس خودرو را به رنو نمی‌فروشید؟

چرا پارس خودرو را به رنو نمی‌فروشید؟

علیرضا بهداد-روزنامه‌نگار|  رنو درخواست کرده تا کارخانه پارس خودرو را در کیلومتر 9 جاده مخصوص کرج خریداری کند. یک فرصت بسیار خوب برای صنعت خودرو ایران و اقتصاد کشور.
پارس خودرو ملک پدری سایپا نیست. شرکتی است که از سوی مرحوم اخوان با مشارکت آمریکایی ها بنیان گذاری شده و پس از انقلاب به تصرف نیروهای انقلابی درآمده است.
حالا که 40 سال از انقلاب گذشته و عقلانیت به مراکز تصمیم گیری بازگشته، تدبیر حکم می کند ارتباطات اقتصادی به گونه ای شکل گیرد که شرکت های معتبر جهانی با سرمایه گذاری در کشور، سرنوشت خود را با اقتصاد ایران گره بزنند.
تجربه تلخ فرصت سوزی در انعقاد قراردادهای نفتی با مدل جدید آی پی سی در پسابرجام را به یاد بیاوریم. اگر تندروهایی که در لباس دفاع از کیان ایران و حمایت از تولید داخل خود را پنهان کرده اند، در مسیر دولت و وزارت نفت سنگ انرازی نمیکردند شاید امروز صادرات نفت مان به حدود 4 میلیون بشکه در روز رسیده بود و تحریم نفتی ایران تا این حد مورد توجه سعودی ها و آمریکایی ها قرار نمی گرفت.
حال بهتر است با عبرت گرفتن از این تجربه و سایر تجربه های تلخ دیگر نظیر قرارداد پژو 405 و ال 90، به شرکای خارجی خود اعتماد کنیم و در اقتصاد امروز که بده بستان اصل آن را تشکیل می دهد شراکت داشته باشیم.
فروش پارس خودرو به رنو می تواند هم سطح استاندارد تولید خودرو در کشور را بالا ببرد و هم سبب شود تا شرکای خارجی بیشتری برای سرمایه گذاری در ایران مشارکت کنند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید