جمعه 10 فروردین 1403
خانهعکساشخاص۳۰ حقیقت درباره همسر شاهزاده هری

۳۰ حقیقت درباره همسر شاهزاده هری

در هفته‌های منتهی به ازدواج سلطنتی، که کل مردم جهان مشتاقانه در انتظار رسیدن روز عروسی‌ لحظه‌ شماری می‌کردند، مگان مارکل در اوج شهرت و محبوبیت قرار گرفت. به رغم آن که در ۲۰۱۶ نام او در گوگل از تمام هنرپیشگان زن جهان بیشتر مورد جستجو قرار گرفت، هواداران مارکل همچنان درباره اصالت دقیق این بازیگر آمریکایی و مسیری که او از کالیفرنیا تا کاخ کنزینگتون طی کرده است سوالات زیادی دارند. آنچه در ادامه می‌آید ۳۰ حقیقت جالب از زندگی و گذشته مگان مارکل دوشس ساسکس و همسر فعلی پرنس هری است که احتمالا نمی‌دانستید.

۱. مگان مارکل در یک مدرسه‌ کاتولیک دخترانه درس خوانده است

مگان مارکل

مارکل در یک مدرسه‌ کاتولیک کاملا دخترانه درس خواند و قد کشید. او توضیح می‌دهد که : «من به مدت ۶ سال به یک مدرسه کاتولیک دخترانه رفتم و طی آن دوران بچه‌های مدرسه در کلاس‌های خوشنویسی شرکت می‌کردند.» و همین موضوع عشق و علاقه‌ی اولیه‌ نسبت به خط و خوشنویسی را در وی برانگیخت.

این هنرپیشه‌ جذاب همچنین اعلام کرد که تمام روزهای سپری شده در آن مدرسه‌ کاتولیک لزوما خوشایند و باشکوه نبودند. این بانوی سلطنتی می‌گوید «فقط کافی است یک لحظه من را با موهای فرفری و دندان‌های فاصله‌دار و یونیفرم کوچک مدرسه تصور کنید».

 

۲. نام کوچک او در اصل راشل است

امروزه این به یک حقیقت کاملا واضح و روشن تبدیل شده است که نام کوچک واقعی مارکل، مگان نیست. همسر پرنس هری در واقع با نام راشل مگان مارکل به دنیا آمد. اما باید قبول کرد که «مگان مارکل» طنین و آهنگ خاصی دارد.

۳. پدرش مدیر نورپردازی و مدیر عکاسی مجموعه‌ کمدی «متاهل … بچه دار» بود

این بازیگر محبوب در مصاحبه‌ای اعلام کرد که «پدرم مدیر نورپردازی و مدیر عکاسی مجموعه‌ کمدی متاهل … بچه‌دار بود. به مدت ۱۰ سال هر روز بعد از مدرسه، من سر صحنه‌ی این مجموعه حاضر می‌شدم، که برای یک دختربچه‌ی بزرگ شده در مدرسه‌ی کاتولیک دخترانه واقعا جای جالب و اغوا کننده‌ای بود.» او گفت وقتی صحنه‌ها کمی رومانتیک … می‌شدند از او می‌خواستند که چشم‌هایش را ببندد. «گاهی پدرم می‌گفت مگ چرا نمی‌روی آن اتاق به بچه‌های تدارکات کمک کنی؟ دیدن این چیزها برای یک دختر ۱۱ ساله کمی زننده است.»

۴. او همیشه چراغ راه خود را پیدا خواهد کرد

بزرگ شدن در یک مجموعه‌ی تلویزیونی محیط آموزشی بی‌نظیری برای یک هنرپیشه‌ی جوان بود. مارکل می‌گوید: «من همیشه چراغ راهم را پیدا خواهم کرد، هیچ شکی در آن نیست! و اگر هم پیدا نکنم، حداقل نسبت به آن آگاهی خواهم داشت، چون پدرم اولین نفری خواهد بود که به من زنگ می‌زند و در این زمینه‌ راهنمایی‌ام می‌کند. او روزهایی را که سر صحنه‌ی فیلمبرداری آن مجموعه‌ی تلویزیونی بودیم به من یادآوری می‌کند. تمام تیم کاری آن مجموعه می‌دانند که من در چه محیطی بزرگ شده‌ام و قد کشیده‌ام.»

 

۵. از شجرنامه‌اش معلوم می‌شود که او و هری پسرعمو دخترعموی بسیار دور همدیگر هستند

مگان مارکل

در کمال شگفتی، در اکتبر سال گذشته، دیلی میل گزارش داد یک نسب شناس پی برده است مگان مارکل و پرنس هری رابطه‌ی خویشاوندی بسیار دوری با هم دارند. از آنجایی که شجره‌نامه‌ کامل او نشان می‌دهد پیوند بین این زوج به ۱۵ نسل قبل بر می‌گردد، احتمالا بهتر است این حقیقت نه چندان مهم را فراموش کنیم.

۶. مگان مارکل در یازده سالگی علیه تبعیض جنسیتی سخنرانی می‌کند

مگان مارکل

مارکل یکی از اولین طرفداران حقوق زنان بود. در سن پایین ۱۱ سالگی، مارکل از دیدن یک آگهی بازرگانی که در آن چنین گفته می‌شد که فقط زنان باید ظرف‌های غذا را بشویند عصبانی شد، در نتیجه این فمنیست نوپا به شرکت سازنده‌ی آن آگهی بازرگانی نامه‌ای نوشت و از آن‌ها خواست که لحن و زبان تبلیغاتشان را تغییر دهند. شرکت با این درخواست او موافقت کرد.

۷. او در دانشگاه نورت ‌وسترن در دو رشته تحصیل کرد

مارکل گفته بود که همیشه هم به کار اجرا علاقه داشته است و هم به سیاست، و به همین خاطر در دانشکده در هر دو رشته تحصیل کرده است. او توضیح می‌دهد که «من می‌دانستم به بازیگری علاقه دارم، اما از این که کلیشه شوم بدم می‌آمد – دختری از لس آنجلس که تصمیم گرفته است هنرپیشه شود! من چیزی بیشتر از این‌ها می‌خواستم و همیشه به سیاست علاقمند بودم، بنابراین تصمیم گرفتم رشته‌ام را به طور کامل تغییر دهم و در یک رشته‌ی دوگانه به نام تئاتر و روابط بین‌الملل تحصیل کنم.»

۸. مگان مارکل برای سفارت آمریکا در آرژانتین کار می‌کرد

مارکل در این باره می‌گوید: «تا سال سوم دانشگاه اکثر واحدهای خود را پاس کرده بودم، بنابراین درخواست گذراندن دوره‌ی کارآموزی در سفارت آمریکا را کردم، و به مدت چند ماه در سفارت آمریکا در بوئنوس آیرس مشغول به کار شدم. من در آن دوران ۲۰ ساله بودم. آن زمان آرژانتین با کسادی اوضاع اقتصادی روبرو بودند و وزیر خزانه‌داری ما، پاول اونیل، نیز در آنجا خدمت می‌کرد. آن روزها فکر می‌کردم در مورد این که می‌خواهم حرفه‌ی سیاسی را برای باقی عمر ادامه بدهم هیچ شکی ندارم.»

۹. حضور در مسابقه‌ی  Deal or No Deal

مارکل پیش از آن که در سریال تلویزیونی سوتس (دادخواست‌ها) در نقش اصلی ظاهر شود، برای آنکه از عرصه‌ی سینما و تلویزیون به دور نماند در جُنگ‌های تلویزیونی متعددی شرکت می‌کرد. او می‌گوید: «قطعا کار کردن در Deal or No Deal یک تجربه‌ی آموزنده بود، و به من کمک کرد بفهمم دلم می‌خواهد چه کاری انجام بدهم.»‌

آنچه اوضاع را حتی بغرنج‌تر می‌کرد این بود که مارکل می‌گوید هرگز کیف برنده (کیفی که پول‌های شخص برنده‌ی مسابقه در آن قرار می‌گرفت) طبق قرعه در دستان او قرار نگرفته است. او توضیح می‌دهد «تمام کاری که انجام می‌دادم این بود که داخل آن کفش‌های پاشنه پنج سانتی عذاب آور منتظر بایستم تا یکی از شرکت‌کنندگان شماره‌ی مربوط به من را انتخاب کند و من بتوانم صحنه را ترک کنم و بروم روی صندلی بنشینم.»

۱۰. مگان مارکل دست خط خوبی دارد و گاهی برای سرگرمی خوشنویسی می‌کند

مگان مارکل

مارکل در مصاحبه‌ای چنین گفت که : «خوشحالم در سرزمینی که دیگر به نظر نمی‌رسد کسی ارزشی برای خط خوش قائل باشد من می‌توانم همچنان در راستای زنده‌ نگه داشتن این هنر تلاش کنم.» و دست خط خوب او وقتی آشکار شد که از این خوشنویس آماتور خواستند دعوت‌نامه‌های عروسی افراد مشهور را با دست بنویسد. او گفت: «وقتی داشتم تست بازیگری می‌دادم کاری که انجام می‌دادم شبیه پیش‌خدمتی بود. من سفارش غذا نمی‌گرفتم. بلکه کار خوشنویسی دعوت‌نامه‌های عروسی کسانی مثل رابین تیکل و پائولا پاتون را می‌نوشتم.»

۱۱. او بزرگترین منتقد خودش است

مانند اکثر کارکترهای باورپذیر، مارکل با نقش راشل در سوتس رابطه‌ی نزدیکی احساس می‌کرد. او به ماری کلر توضیح داد که:‌ «راشل و من بسیار شبیه به همدیگر هستیم: بلند پرواز، با انگیزه، و همیشه در تلاش برای آن که سرنا را از سر گشادش بزنیم!» مارکل همچنین گاهی انتقاد همتایان خود را بر می‌انگیخت، شاید چون او همیشه بدترین منتقد خودش بود. این هنرپیشه می‌گوید: «و این هم شاید یکی از نقاط تشابه من و راشل باشد، این که از هر کس دیگری بیشتر به خودم سخت می‌گیرم.»

۱۲. با یک برند مد کانادایی یک مجموعه‌‌ لباس طراحی کرد

مگان مارکل

مدت‌ها قبل از آن که پایش به دربار سلطنتی باز شود، برش‌های خیاطی مارکل، این عاشق عرصه‌ی مد و لباس، شناخته شده و مورد تحسین بود. بر اساس سایت طرفداران مارکل، Meghan’s Mirror، خرده فروش کانادایی Reitmans، در پاییز ۲۰۱۵ با مارکل که آن موقع هنرپیشه بود به عنوان سفیر برند خود قرارداد امضاء کرد چون تلاش داشت اعتبار و نیرویی تازه به برند خود بدهد. در ۲۰۱۶، این خرده‌فروشی یک مجموعه‌ی لباس به بازار عرضه کرد که به طور مشترک با مارکل آن‌ها را طراحی کرده بود.

۱۳. او یک خوراک شناس حرفه‌ای است

مگان مارکل

مارکل به ماری کلر گفت که شخصیت راشل – یا همان چهره‌ی دیگر او در مجموعه‌ی سوتس- به خاطر اهمیت زیاد خودِ مرکل به غذا، جوری خلق شده است که یک خوراک شناس و عاشق غذا است. این هنرپیشه چنین توضیح می‌دهد: «من عاشق پخت و پز هستم. من یک شخصیت خوراک شناس دارم چون همه می‌دانند که عاشق غذا هستم. من همیشه به دنبال یافتن رستوران‌های جدید بی‌نظیر و دستور غذاهای جدید هستم.» او همچنین ادعا می‌کند در کار غذاخوری خوب و آشپزی تجربی مهارت داشته است قبل از آن که این دو مفهوم و گرایش جدید در سرتاسر کشور همه گیر شود.

۱۴. او خودش را خبره‌ آشپزی می‌داند

در کنار عشقش به غذا، این عضو خانواده‌ی سلطنتی ادعا می‌کند که در امور آشپزی و آشپزخانه یک حرفه‌ای تمام عیار است. او به Esquire گفت: «من می‌توانم با اندک وسایل موجود یک میان وعده‌ی بی‌نظیر را در چشم بر هم زدنی تهیه کنم. او به این مهارت خود افتخار می‌کند و به نظر می‌رسد خانم دوشس مهارت‌های آشپزی خودش را با درست کردن وعده‌های کوچک و سبک غذایی برای پرنس جورج و پرنسس شارلوت به رخ همگان کشیده است.

۱۵. وقتی در مجموعه سوتس بازی می‌کرد زیورآلات خودش را می‌پوشید

همه‌ می‌دانیم که مارکل یک رفیق شفیق و متخصص مد شخصی به نام جسیکا مولرونی دارد، اما حتی وقتی سر صحنه‌ی سوتس البسه‌ و برند مولرونی یا سایرین را می‌پوشید نیز به استفاده از زیورآلات خودش تاکید و پافشاری داشت. او به ماری کلر گفت: «تمام زیورآلاتی که در نمایش می‌بینید مال خود من و ارثیه‌ی خانوادگی است، مثلا دستبند مادربزرگم و انگشتر خاتم دارم.»

۱۶. او سابقا یک وبلاگ سبک زندگی به نام The Tig داشت

هرچند این وبلاگ از آن زمان به بعد از چرخه‌ی وب حذف شده است، مارکل سابقا یک وبلاگ سبک زندگی به نام The Tig را اداره می‌کرد، که پر از محتوای مربوط به خوراک، سفر، مد، و زیبایی بود.

۱۷. شکل بینی او الگوی عمل جراحی پلاستیک خیلی از آدم‌ها بود

مگان مارکل

به گزارش E! News بینی مارکل یکی از پر طرفدارترین اشکال بینی در دنیای عمل جراحی پلاستیک هالیوود بود. دکتر استیفن گرینبرگ گفت: «حدود شش ماه پیش بیماران شروع کردند به مراجعه و درخواست عمل جراحی بینی‌شان به شکل بینی مگان مارکل. همین که رابطه‌ی بین او و پرنس هری به اوج رسید، توجه همگانی نیز به او جلب شد. امروزه – اگر نگوییم اولین و بیشترین – اما شکل بینی او قطعا یکی از پر طرفدارترین درخواست‌های مدل بینی است که من از بیماران دریافت می‌کنم. قبل از او این جایگاه از آن کیم کارداشیان بود.»

۱۸. پشت صحنه‌ی مجموعه‌ی تلویزیونی سوتس

بر طبق مصاحبه‌ای که مارکل در ۲۰۱۳ با Esquire داشت، این هنرپیشه‌ی آمریکایی گفت: « وقتی دوربین‌ها از سر صحنه کنار می‌رفتند تمام اعضای تیم مثل دوستان صمیمی مشغول بازی کردن و صرف نوشیدنی می‌شدیم. همه چیز شبیه یک ضیافت گرم و دوست داشتنی بود.»

۱۹. او عاشق سفر است

حتی قبل از آن که این عروس خانم شروع به مسافرت به دورتا دور جهان همراه با پرنس هری بکند، خودش یک جهانگرد ماجراجو بود. او در ۲۰۱۳ به ماری کلر گفت: «من عاشق سفر هستم. بیشتر سفرهای اخیر من در یک سال و نیم گذشته دوچرخه‌ سواری در ویتنام، اردو زدن در نیوزیلند، و تور مسافرتی در کل ساحل کرواسی و جزایر اطراف آن بوده است.»

۲۰. او همیشه هنگام سفر روغن درخت چای با خود به همراه دارد

مارکل می‌گوید همیشه هنگام مسافرت با خودش روغن درخت چای به همراه دارد. «تنها چیزی که نمی‌توانم بدون آن سفر کنم ظرف کوچک روغن درخت چای است. هرچند چیز تجملی و چندان باشکوهی نیست اما اگر جایی از بدنم بریده شود، حشره‌ای مرا نیش بزند، بیماری همه گیری شایع شود – هر چه که باشد – این روغن داروی همه‌ی دردهای من است. ارزان و به راحتی قابل حمل است، و همیشه آن را همراه خودم دارم.»

۲۱. برنامه‌ی ورزشی متعادلی دارد

مارکل، دختر کالیفرنیایی، با ورزش کردن در خارج از خانه بزرگ شد و قد کشید. او به ماری کلر گفت: «به لطف بزرگ شدن در فضای خارج از خانه در کالیفرنیا، عاشق دویدن شدم. همچنین تمرینات یوگا نیز زیاد انجام می‌دهم، و به این ترتیب به یک برنامه‌ی ورزشی متعادل دست پیدا کرده‌ام.»

۲۲. الن دی‌جنرس او را متقاعد کرد سرپرستی سگی را به عهده بگیرد

در ادامه‌ی ماجرا، مگان مارکل به تاک شویی به میزبانی الن دی‌جنرس در پناهگاه سگ‌های لس‌آنجلس رفت. وقتی که داشت با یکی از سگ‌های نجات بازی می‌کرد، میزبان بانمک و مشهور این برنامه نزدیکش رفت و به او گفت که سرپرستی آن سگ را بپذیرد. او می‌گوید: « من آن سگ را پذیرفتم و به خانه آوردم چون الن از من خواست این کار را انجام بدهم.»

۲۳. مگان مارکل دوست صمیمی سرنا ویلیامز است

طبق گزارش دیلی میل، وقتی ویلیامز و مارکل در یک جشن خیریه در ۲۰۱۴ یکدیگر را ملاقات کردند خیلی زود با هم دوست شدند. مارکل درباره‌ی دوست شدنش با این ستاره‌ی تنیس در یکی از پست‌های وبلاگش The Tig توضیح می‌دهد. « او خیلی زود اعتماد مرا به خودش جلب کرد آن قدر که در حین مسافرت برایش پیامک فرستادم، چنان با او رفیق شدم که برای مسابقات تنیس او راهی استادیوم‌ها می‌شدم، او یکی از آدم‌های منطقی و واقع بینی است که یکی دو هفته پیش در تورنتو موفق شدم در کنارش ناهار بخورم. هر دوی ما هم سن و سال هستیم و عاشق مد، اما آنچه ما را ورای این چیزها به هم وصل می‌کند احتمالا اعتقاد ما به انتظارات بیش از حد است – یعنی جاه طلبی‌های بی‌پایان‌مان.»

۲۴. او سفیر جهانی ورلد ویژن کانادا است

مارکل سفیر فعال ورلد ویژن کانادا است، که یکی از اقدامات انسان دوستانه‌ی متعدد او به شمار می‌رود. در ۲۰۱۶، این هنرپیشه به سفیر جهان ورلد ویژن کانادا تبدیل شد و از آن زمان به بعد به رواندا و هند سفر کرده است تا از کمپین‌های آب پاکیزه و تحصیلات زنان حمایت کند. او همچنین به عنوان وکیل در راستای برابری جنسیتی و توانمند سازی زنان با سازمان ملل متحد همکاری می‌کرد.

۲۵. مگان مارکل میهمان درجه‌ی یک و ویژه‌ی پرنس هری در جشن عروسی پیپا میدلتون بود

در اوایل رابطه‌شان، طبق گزارش‌ها هری حدود ۱۰۰ مایل رانندگی می‌کند تا مارکل را به جشن عروسی زن برادرش برساند.

۲۶. در ۲۰۱۶ نام مارکل از تمام بازیگران دیگر بیشتر در گوگل سرچ شده بود

مگان مارکل

با آن که ممکن است اکثر مردم این موضوع را بدانند، اما کاملا نمادین به نظر می‌رسد: طبق گزارش‌ها در سال ۲۰۱۶ نام مارکل از تمام هنرپیشگان دیگر بیشتر در گوگل سرچ شده بود. این که ببینیم آمار جستجوی نام او در سالی که به یکی از اعضای خانواده‌ی سلطنتی تبدیل می‌شود در چه سطحی قرار می‌گیرد جالب توجه است.

۲۷. بعد از ازدواج با پرنس هری، لقب رسمی سلطنتی او به دوشس ساسکس تغییر کرد

بعد از جشن عروسی‌اش، مارکل به اولین کسی تبدیل شد که لقب دوشس ساسکس را از آن خود می‌کرد. بر اساس مطلب The Telegraph ، «اعضای مذکر خانواده‌ سلطنتی در روز جشن عروسی‌شان از پادشاه لقب و عنوان دریافت می‌کنند، و محتمل‌ترین عنوان خالی برای پرنس هری دوک ساسکس است.»

۲۸. احتمالا خواهر ناتنی‌اش کتابی درباره‌ زندگی خود در کنار دوشس کنونی بنویسد

بنابر گزارش‌ها، سامانتا مارکل (که با نام سامانتا گرانت نیز شناخته می‌شود) در حال تالیف خاطرات دوران کودکی خودش و خواهرش مگان است. موقتا عنوان این کتاب چنین است: خاطرات خواهر پرنسس سمج.

۲۹. موقع آرایش کردن بیشتر به فرهنگ کلاسیک پایبند است

در مصاحبه‌ای به تاریخ ۲۰۱۷ به Allure گفت: «من عاشق لوازم آرایشی Nars Orgasm هستم. من هم در جلوی دوربین و هم پشت صحنه از آن استفاده می‌کنم چون انگار از درون احساس درخشندگی و شکوه خاصی به من می‌دهد.» سایر قلم‌های موجود در کیف آرایش مارکل نیز از برندهایی مانند دیور و Make Up For Ever هستند. او در جمع اعلام کرد : «ریمل مژه و ابروی محبوب من Diorshow Iconic است، و پودر صورتی که خیلی دوستش دارم Make Up For Ever HD Powder  است.»

۳۰. او به موسیقی مستقل علاقمند است

طبق یافته‌ی دیگری در آرشیو پسا-مرگ وبلاگ The Tig مشخص می‌شود که سلیقه‌ی موسیقی مگان مارکل به سمت موسیقی مستقل تمایل دارد. به گزارش ال (Elle) در ۲۰۱۷ «در یک پست جدید در وبلاگ سبک زندگی‌اش، این خانم ۳۵ ساله فهرستی از موسیقی‌هایی که این روزها به آن گوش می‌دهد منتشر کرد، که شامل آثار بندها و اشخاصی مانند کریستال فایترز، مگی راجرز، و جنل مونه می‌شود.»

کامروا ابراهیمی

منبع: harpersbazaar

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید