جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیآغاز یک ماه فوتبالی با شروع جام جهانی از امروز

آغاز یک ماه فوتبالی با شروع جام جهانی از امروز

عربستان- روسیه

تب فوتبال با شروع جام جهانی از امروز بالا می‌رود و دو تیم ملی روسیه و عربستان آغازگر بیست و یکمین دوره جام جهانی هستند.

به گزارش رتبه انلاین، جام جهانی روسیه امروز پنج‌شنبه آغاز می‌شود. جام جهانی را می‌توان یکی از مهمترین اتفاقات سال نام برد که همه طرفداران بی شمار این ورزش به مدت ۴ سال بی صبرانه منتظر این مسابقات بودند.بیست و یکمین دورهٔ جام جهانی فوتبال (جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸) از ۱۴ ژوئن تا ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد تا ۲۴ تیر ۱۳۹۷) در کشور روسیه برگزار خواهد شد.

افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸این اولین جام جهانی در تاریخ است که در اروپای شرقی برگزار می‌گردد. مسابقات نهایی شامل ۳۲ تیم است که ۳۱ تیم آن از طریق مسابقات مقدماتی انتخاب می‌شوند و یک تیم نیز به عنوان میزبان به صورت خودکار مشخص می‌شود. مجموع بازی‌های این تورنمنت ۶۴ مسابقه می‌باشد که در ۱۲ ورزشگاه و ۱۱ شهر برگزار خواهد شد. محله نهایی جام جهانی در ۸ گروه ۴ تیمی برگزار خواهد شد.
تیم ملی کشورمان در یکی از سخت ترین گروه های این دوره با تیم های اسپانیا ، پرتغال و مراکش هم گروه است.

 

مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه 

مراسم افتتاحیه جام جهانی قبل از شروع اولین بازی یعنی بازی بین روسیه و عربستان روز ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت محلی مسکو (۱۹ به وقت تهران) در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو برگزار خواهد شد. در مراسم افتتاحیه، بسیاری از هنرمندان و خوانندگان روسی برای سرگرم کردن جمعیت و خوش‌آمدگویی به تیم‌های کشورهای مهمان، هنرنمایی خواهند کرد. همچنین مراسمی با شکوه، با دقتی بسیار، برای تماشاچیان برنامه‌ریزی شده است.
برخلاف مراسم افتتاحیه‌ی چهار سال پیش که در کشور برزیل برگزار شد، روسیه قصد دارد مراسمی ساده برگزار کند و در این مراسم بسیاری از نمایش‌های محلی با موضوعات مختلف فرهنگ روسیه را به نمایش خواهد گذاشت. در ابتدای این مراسم بیش از ۵۰۰ رقصنده‌ی محلی، هنرمندان عرصه‌ی ژیمناستیک و نوازندگان محلی متعددی ایفای نقش می‌کنند. در ادامه، نمایش‌های فرهنگی اجرا خواهد شد و ستاره‌های شناخته شده‌‌ی جهان به اجرای برنامه خواهند پرداخت. در نهایت، یک آتش‌بازی با شکوه، به مراسم پایان خواهد داد.
همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه، کنسرت بزرگی در میدان معروف مسکو(میدان قرمز) برگزار خواهد شد و لیدی گاگا خواننده سرشناس امریکایی در این مراسم اجرا خواهد داشت.
ویل اسمیت بازیگر و مجری سرشناس امریکایی، نیز اهنگ رسمی مسابقات موسوم به live it up را به همراه چند خواننده دیگر از جمله نیکی جم اجرا خواهد کرد.

 

خوانندگان افتتاحیه 

رابی ویلیامز، ستاره موسیقی پاپ بریتانیا در کنار آیدا گاریفولینا، ستاره خوش صدا محبوب روسها، در مراسم افتتاحیه جام جهانی که قرار است ۵ شنبه این هفته در ورزشگاه مجلل هشتاد هزار نفری لوژنیکی برگزار شود، به اجرای برنامه خواهند پرداخت.مجری مراسم امسال نیز رونالدو، فوق ستاره تیم ملی برزیل است که دو باره به همراه زرد پوش های برزیل، جام جهانی را بالای سر برد.

آشنایی با خوانندگان افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸

رابی ویلیامز، ستاره دنیای موسیقی پاپ که فروش های خوبی را در سال های اخیر تجربه کرده است، روی سن مراسم افتتاحیه خواهد آمد که میلیاردها نفر در سراسر جهان شاهد آن خواهند بود و آیدا گاریفولینا که از هم اکنون طوفانی از کامنت ها را هوادارانش در اینستاگرامش به پا کرده اند، رابی را همراهی میکند.

رابی ویلیامز ۴۴ ساله از ستاره های بزرگ موسیقی جهان است که آثار درخشانی در سبک‌های پاپ و راک دارد و در طول سالها فعالیت حرفه ای جوایز ارزنده ای کسب کرده است. نکته جالب درباره این خواننده مطرح بریتانیایی آن است که او ۲ سال پیش با انتشار ترانه ای به نام مهمانی به سبک روس، به زندگی لاکچری روس ها تاخت و همین موضوع با انتقاد روس ها همراه شد. این ترانه شاد با رویکردی طنز، الیگارش های روس را هدف گرفت.

پس از انتشار این آهنگ تعدادی از نشریات و رسانه های روسیه این اثر را توهین آمیز و ضد روسی توصیف کرده و خواستار برخورد با رابی ویلیامز و عدم صدور روادید برای این خواننده بریتانیایی شدند. رابی ویلیامز همواره با رد اتهامات وارده، «مهمانی به سبک روسی» را آهنگ ساده ای توصیف کرده که با هدف تفریح و شادی تولید شده و پیام سیاسی خاصی ندارد و در نهایت در کنسرت کوچک و پر بیننده افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ در ورزشگاه لوژنیکی روی سن می رود.اجراهای این دو ستاره موسیقی پاپ، نیم ساعت پیش از بازی افتتاحیه که بین روسیه و عربستان سعودی برگزار خواهد شد، برگزار می شود. هر دو ستاره پاپ گفته اند که اجرای خود را از طریق سیستم لایو اینستاگرام در اختیار میلیون ها هوادارانشان در سراسر جهان قرار خواهند داد.

آیدا که از خوانندگان صاحب نام اپرا روسیه است، در روزهای پایانی نزدیک به روز برگزاری افتتاحیه توسط کیمته برگزاری رقابت ها انتخاب شد. رسانه ها پیش تر از لیدی گاگا، خواننده جوان موسیقی پاپ آمریکایی به عنوان خواننده اصلی زن مراسم افتتاحیه خبر داده بودند که گویا این تصمیم تغییر کرده است.

آیدا و رابی در سال های اخیر در کمپین های تبلیغاتی مربوطه به برندهای مد و لباس نیز حضور داشته اند و به نظر می رسد پس از اجرای روز ۵ شنبه، شمار بیشتری از کاربران شبکه های اجتماعی با این دو خواننده روس و انگلیسی آشنا شوند. آیدا گاریفولینا بیش از نیم میلیون مخاطب در اینستاگرام دارد و شمار مخاطبان رابی ویلیامز پس از انتخاب به عنوان خواننده مراسم افتتاحیه از مرز ۱.۳ میلیون فالور فراتر رفت.

 

بازی افتتاحیه به روایت امار

در اولین دیدار روسیه میزبان این رویداد باید برابر عربستان قرار گیرد. این دیدار را از جنبه آماری مورد بررسی قرار می‌دهیم. این دو تیم تنها یک بار برابر هم قرار گرفتند که این بازی در اکتبر ۱۹۹۳ برگزار شد و در نهایت عربستان ۴ بر ۲ در خانه به برتری رسید. غیر از آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۰، همیشه میزبان‌های جام جهانی موفق به صعود به دور دوم شدند و آخرین باری هم که یک تیم میزبان به قهرمانی در جام جهانی رسید به سال ۱۹۹۸ بر می گردد که فرانسه قهرمان شد.

روسیه در ۵ دیدار اخیر خود در جام جهانی بدون برد بوده است و دو تساوی و ۳ باخت داشته است. بعد از فروپاشی شوروی، روسیه تنها ۲ برد در جام جهانی داشته که هر دو برد برابر تیم‌های آفریقایی بوده است. برتری ۶ بر یک برابر کامرون در ۱۹۹۴ و ۲ بر صفر برابر تونس در ۲۰۰۲ بوده است.

عربستان در ۱۳ بازی خود در تاریخ جام های جهانی تنها یک کلین شیت داشته است که برابر بلژیک در سال ۱۹۹۴ بوده که عربستان یک بر صفر برنده شد. آن‌ها هم‌چنین در ۹ بازی اخیر خود در جام جهانی عملکرد ضعیفی در گلزنی داشتند و در ۷ دیدارشان بدون گل بودند.

داور افتتاحیه 

نستور پیتانا، داور آرژانتینی قرار است قضاوت این دیدار را که روز پنجشنبه ۲۴ خردادماه در ورزشگاه لوژنیکی مسکو برگزار می‌شود را بر عهده داشته باشد. این دیدار ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران برگزار خواهد شد. دیداری که به اعتقاد بسیاری، بدترین بازی افتتاحیه تاریخ جام های جهانی است.پیتانا از سال 2010 میلادی در فهرست داوران فیفا قرار گرفت و در جام جهانی 2014 برزیل و جام کنفدراسیون‌های 2017 برزیل نیز قضاوت کرده است.

شبکه های پخش افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

کانال آلمانی ARD
ماهواره هاتبرد
فرکانس:۱۱۵۴۱ V-22000
==================
پکیج بئین اسپورت(Bein Sport)
در سه ماهواره هاتبرد – بدر – نایلست
==================
پکیج یورواسپورت با زبان های مختلف
با دو کیفیت HD و SD
ماهواره هاتبرد
فرکانس: ۱۱۲۴۰-V27500 11278-V-27500
==================
کانال های سوئیسی RSI LA2 و SRF
با دو کیفیت HD و SD
ماهواره هاتبرد
فرکانس: ۱۱۵۲۶-H- 27500
==================
کانال آمریکایی ESPN Caribbean
ماهواره تل استار ۱۲
پارامتر فنی + کد BISS این کانال زیبا
فرکانس:۱۲۵۱۵ V 7552 3/4
SID:0385
Biss: 28 4C D2 46 7E 4B 4E 17
==================
کانال لهستانی TVP SPORT
ماهواره هاتبرد
فرکانس:۱۰۷۹۶-V-27500
==================
کانالهای K4 تی آر تی TRT ترکیه
ماهواره ترکست

ساکنین آمریکا و اروپا نیز می توانند از شبکه فاکس اسپورت و بی بی سی اسپورت و البته ITV این مراسم را به طور زنده تماشا کنند.

 

سایت پخش آنلاین مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ :

اما افرادی که به شبکه های فوق الذکر دسترسی ندارند نیز می توانند از طریق اینترنت و کانال رسمی فیفا در یوتیوب این مراسم را به طور زنده تماشا کنند کاربرانی که اکانت کانال اینترنتی فوبو تی وی را هم دارند، می توانند این مراسم را مستقیماً تماشا کنند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید