سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهسرمقالهدولت واقعیت‌های اقتصادی را تشریح کند

دولت واقعیت‌های اقتصادی را تشریح کند

محسن جلال‌پور

در شرایط فعلی در فضای اقتصادی کشور بهترین و مهم‌ترین سیاست، گفتن واقعیت‌ها به مردم است..با توجه به این‌که آمریکا از برجام بیرون آمده است، بهترین سیاست این است که واقعیت‌ها را به مردم بگوییم.

نمی‌شود که از یک طرف آمریکا از برجام بیرون آید و ارتباطات بانکی به شدت کاهش پیدا کند و مسایل ارزی دچار اشکال شود و گرفتاری‌های جدید در فروش نفت پیدا کنیم و از طرف دیگر، به مردم بگوییم هیچ اتفاقی نیفتاده است.این‌گونه مردم توقع همان فضای قبلی و شرایط بهتر را خواهند داشت.

باید به مردم گفته شود چه مشکلات و مسایلی هست. مردم نیز در صورتی که واقع‌بین باشند، وضعیت را درک کرده و توقع بی‌جا ندارند و هیچ گونه تنشی در بازارها به وجود نمی‌آید.

ما زمانی که به مردم حرف دیگری می زنیم و در واقعیت اتفاق دیگری رخ می دهد، مردم بی‌اعتماد می‌شوند و این‌گونه همه به بازارها هجوم می‌آورند.من فکر می‌کنم مهم‌ترین سیاست، گفتن واقعیت‌ها به مردم است.

برای حل مشکلات اقتصادی دبیرخانه‌ای برای آن تشکیل شده و سه قوه روی آن کار می‌کنند تا گزارش هفتگی به رییس قوا داده شود و بعد هم گزارش به مقام معظم رهبری داده شود. من امیدوارم این اقدام، باعث و بانی یک حرکت صحیح و درست در شرایط اقتصادی کشور باشد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید