جمعه 10 فروردین 1403
خانهاخبار روزآیا قیمت‌ها حبابی هستند؟

آیا قیمت‌ها حبابی هستند؟

 این روزها بحث حبابی بودن قیمت‌های خودرو بسیار مطرح می‌شود و عده‌ای از مردم و کارشناسان بر این موضوع تاکید دارند قیمت‌ها حبابی هستند و در آینده کاهش خواهند یافت.

به گزارش رتبه آنلاین از فصل اقتصاد، حال این بحث به‌وجود می‌آید باتوجه به این قیمت‌ها آیا باید برای خرید خودرو اقدام کرد یا منتظر تعدیل قیمت‌ها ماند و خریدی انجام نداد؟
حال باتوجه به این‌شرایط خریداران واقعی، نه افرادی که خودرو را برای سود و به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای خریداری می‌کنند، متحیر مانده‌اند آیا باید در این شرایط بازار، خرید خود را انجام دهند یا خریدشان را به آینده، به امید کاهش قیمت‌ها موکول کنند؟
به‌نظر می‌رسد در شرایط فعلی باید مولفه‌های متعددی را بررسی کرد تا به نتیجه رسید آیا باید نسبت‌به‌خرید اقدام کرد یا خیر؟ اما در یک نگاه‌کلی با دید کارشناسانه و اقتصادی ضمن بررسی تمام مولفه‌هایی که باعث افزایش قیمت‌ها شده‌اند، می‌توان نتیجه گرفت کاهش قیمت ها در آینده کوتاه‌مدت یا میان ‌مدت دور از ذهن خواهد بود و در این‌شرایط حتی تصمیمات دولتی در صنعت خودرو نیز ثمربخش نیستند و باعث کاهش قیمت‌ها نخواهند شد. در واقع کاهش قیمتی در آینده محتمل نخواهد بود مگر آنکه سپهر شرایط اقتصادی و سیاسی کشور تغییر کند. لذا باتوجه به این موضوع اگر واقعا قصد خرید خودرو دارید، بهتر است تصمیم خود را به آینده موکول نکنید. زیرا تجربه مشابه در سال ١٣٩٠ تا ١٣٩١ به ما می‌آموزد بازگشتی برای قیمت‌ها به قبل متصور نیست و در بهترین حالت قیمت‌ها در سطح فعلی ثابت خواهند ماند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید