پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهتجارتاصناف و اتاق‌هاروند صعودی طلا کند شد

روند صعودی طلا کند شد

طلای جهانی

قیمت طلا روز سه‌شنبه به دنبال رشد ارزش دلار که تقاضای سرمایه‌گذاری برای این فلز ارزشمند را محدود کرد، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۹۷.۴۲ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۳۰۱.۵۰ دلار رسید.

به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، با کاهش ریسک‌های ژئوپلیتیکی دلار مدتی است که عامل تعیین‌کننده در روند قیمت طلا بوده است.

دلار روز سه‌شنبه با خوش‌بینی نسبت به نتیجه مثبت دیدار میان رهبران آمریکا و کره شمالی و همچنین انتظارات فزاینده برای تصویب افزایش نرخ‌های بهره در نشست هفته جاری بانک مرکزی آمریکا، به بالاترین حد سه هفته اخیر در برابر ین ژاپن صعود کرد.

بر اساس گزارش رویترز، نشست کمیته بازار آزاد فدرال صبح روز سه‌شنبه آغاز شده و بعد از ظهر روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای پایان پیدا می‌کند. انتظار می‌رود طی این نشست افزایش‌ نرخ‌های بهره به میزان ۲۵ واحد تصویب شود. نشست سیاست‌گذاری بانک‌های مرکزی اروپا و ژاپن نیز هفته جاری برگزار خواهد شد.

طلا به  افزایش نرخهای بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا نرخهای بهره بالاتر از یک طرف، از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و از طرف دیگر به تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز ارزشمند که بازدهی ندارد لطمه می‌زند.

الکس تورندیک، معامله‌گر فلزات ارزشمند در گروه ام کی اس اظهار کرد: انتظار می‌رود قیمت طلا در هفته جاری که دیدار رهبران کره شمالی و آمریکا و همچنین نشست‌های سیاست‌گذاری بانک‌های مرکزی بزرگ جهان برگزار می‌شود متلاطم باشد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۶.۸۳ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۱۸.۰۵ دلار معامله شد و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، در ۹۰۰.۶۵ دلار ایستاد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید