سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریکمپین جدید برای نخریدن خودرو گران!

کمپین جدید برای نخریدن خودرو گران!

کمپین خرید خودرو صفر ممنوع بازگشته است؟

حدودا سه سال پیش در چنین روزهایی کمپینی با نام «خرید خودرو صفر ممنوع» در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت و بخشی از مشتریان به این موضوع اقبال نشان دادند تا سرانجام وام 25 میلیون تومانی شرایط را تغییر دهد.

حرف اعضای کمپین موردنظر این بود که مشتریان باید خرید خودروهای داخلی را تحریم کنند تا در نهایت خودروسازان مجبور شوند از یکسو قیمت محصولات خود را کاهش داده و ازآن سو کیفیت را نیز افزایش دهند. از نظر کمپینی‌ها، خودروسازان باید قیمت محصولات خود را به نصف یا حتی کمتر از نصف می‌رساندند و کیفیت را نیز تا حد قابل لمسی بالا می‌بردند.

هر چند در ابتدا به‌نظر می‌رسید ریشه چنین کمپینی، مردمی است، با این حال بعدها مشخص شد پشت این ماجرا، انگیزه‌های سیاسی وجود داشته و برخی به‌دنبال زیر سوال بردن فعالیت‌های اقتصادی دولت بوده‌اند. هرچه بود، کمپین موردنظر، خطری جدی را متوجه صنعت خودرو کشور کرد، تا جایی که خودروسازان در فروش محصولات خود به مشکل برخوردند.اوضاع به شکلی پیش رفت که حتی زنگ خطر اشتغال در صنعت خودرو نیز به صدا درآمد و از همین رو دولت مجبور به مداخله شد و با در نظر گرفتن تسهیلاتی 25 میلیون تومانی، عملا دومین صنعت بزرگ ایران را از ورطه‌ای خطرناک نجات داد.

حالا با گذشت حدود 3 سال  این ماجرا، بار دیگر با گرانی عجیب و افسار گسیخته ای در بازار خودرو روبرو هستیم و بحث هایی در شبکه های اجتماعی مبنی بر نخریدن خودرو در این وضعیت ریتوئیت و باز نشر می شود.

اینکه این موضوع تا چه میزان می تواند موثر شود موضوعی است که زمان آن را نشان می دهد اما ان چیزی که روشن است این است که کمپین های این چنینی در ایران کمتر با موفقیت مواجه بوده است.

در سال 97 گرانی چند باره خودرو را به دلایل مختلفی شاهد بوده ایم و در شرایطی این کمپین شکل می گیرد که قیمت خودرو به طرز عجیبی گران شده است.

قیمت خودرو  ورشد ۱۵ تا ۸ میلیون تومانی قیمت‌ها در بازار

محدودیت عرضه و زمزمه افزایش قیمت خودروها تا پایان خردادماه عاملی شده تا تقاضا در سطح بازار افزایش پیدا کند و همین موضوع رشد قابل توجه قیمتها را بوجود آورده است.این روزها بازار خودرو التهابات زیادی را شاهد است که یکی از دلایل آنها افزایش قیمت خودروهای خارجی و تمایل مردم به خرید خودروهای داخلی است. البته محدودیت عرضه و زمزمه افزایش قیمت خودروها تا پایان خردادماه عاملی شده تا تقاضا در سطح بازار افزایش پیدا کند و همین موضوع رشد قابل توجه قیمتها را بوجود آورده است.

علاوه بر این تعلیق همکاری پژو با ایران نیز عاملی شده تا نخستین خودرو پسابرجامی پژو 2008 طی چند روز اخیر شاهد افزایش 8 میلیون تومانی قیمت باشند به نحوی که این خودرو امروز با قیمت 171 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در بازار امروز مزدا3 با رشد 15 میلیون تومانی با قیمت 205 میلیون تومان، ساندرو با افزایش دو میلیون تومانی با قیمت 72 میلیون تومان و استپ وی با افزایش دو میلیون تومانی با قیمت 81 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

در بخش خودروهای پژو 206 نیز بازار شاهد تغییرات قیمتی 100 تا 200 هزار تومانی است. علاوه بر این تندر پلاس نیز با افزایش دو میلیون تومانی با قیمت 68 میلیون تومان، سراتو با افزایش 5 میلیون تومانی با قیمت 145 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

قیمت تعدادی از خودروهای داخلی در بازار به شرح زیر است:

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید