جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریرده‌بندی۲۰ محل برتر دیدنی‌های روسیه

رده‌بندی۲۰ محل برتر دیدنی‌های روسیه

ممکنه با شنیدن کلمه دیدنی های روسیه برای یک لحظه تنها تصویری از یک سرزمین سرد و برفی و یخ زده رو مجسم کنی. و پیش خودت بگی که روسیه هم دیدن داره؟ ولی باید بهت بگم روسیه کشور بسیار وسیعیه و اونقدر جاهای دیدنی و زیبا داره که مطمئن باش با یک یا دو بار مسافرت رفتن شاید فقط بتونی بخش کوچکی از دیدنی های روسیه رو ببینی. مثلا یکی از شهرهای دیدنی روسیه که سن پترزبورگ هست رو حداقل 20 روزی وقت بزاری تا بتونی همه جاهای دیدنی اون رو ببینی. یا حتی برای دیدن یکی از موزه های مسکو به کلی زمان احتیاج داری. جاذبه های گردشگری روسیه خیلی زیادن و اگه دوست داری جاهای دیدنی روسیه رو یاد بگیری توی این مطلب با من باش تا  20 تا از دیدنی های روسیه رو برات لیست کنم و توضیح بدم.

اطلاعات عمومی درباره روسیه:

  • مساحت روسیه: 17.075.400 متر مربع
  • جمعیت: 144.5 میلیون نفر
  • پایتخت روسیه: مسکو
  • واحل پول: روبل
  • زبان: روسی

بهترین زمان مسافرت به روسیه:

از اونجایی که روسیه در بخش شمالی کره زمین قرار گرفته منطقه ای سردسیر محسوب میشه و در مناطقی مثل سیبری که در شمالی ترین نقطه روسیه قرار داره در تمام فصول سال یخبندان و برفیه. با اینحال بهترین زمان برای مسافرت به روسیه از اوایل خردادماه تا اواسط شهریور ماه پیشنهاد میشه. چون در این بازه ی زمانی هوایی معتدل بسیار عالی و بهاری داره.

20 تا از بهترین دیدنی های روسیه

1 – میدان سرخ مسکو

میدان سرخ مسکو

میدان سرخ مسکو که گاهاً میدان کل روسیه هم ازش نام برده میشه، نقطه اتصال تمام خیابان های مهمه این شهره. در این میدان کاخ کرملین و کلیسای سنت باسیل قرار گرفته در دوطرفش قرار گرفته. بدون شک وقتی قدم به مسکو بزاری ناخواسته سر از این میدان در میاری و مثل عکس بالا با دیدن جمعیت زیادی که به هرطرف میرن و مشغول عکس گرفتن از ساختمونهای اطراف هستن تعجب میکنی. بناهایی که در اطراف این میدان وجود داره شاهکار معماری روسیه به حساب میرن و مطئنم که با تماشای جزئیات هر کدوم حسابی حیرت خواهی کرد. میدان سرخ مسکو به دلیل وسعت خیلی زیادی که داره محل برگزاری کنسرت های بسیار بزرگیه که با حضور خوانندگان مطرح دنیا مثل شکیرا، فیفتی سنت، امینم و خواننده های ایرانی برگزار میشه.

2 – کلیسای سنت باسیل

کلیسای سنت باسیل

بنای فوق العاده زیبای کلیسای سنت باسیل که بدون شک یکی از بهترین دیدنی های روسیه در شهر مسکو به شمار میره، که در یک سمت میدان سرخ و روبروی کاخ کرملین قرار گرفته. این کلیسای زیبا با دارا بودن گنبدهای رنگی فوق العاده زیبا و چشم نواز، باعث میشه توریست ها ساعت ها بهش خیره بشن و عکس های مختلفی از خودشون در کنار بنا بگیرن. کلیسای سنت باسیل به دستور “ایوان مخوف” ساخته شد. ایوان به حدی محو زیبایی معماری این کلیسا شده بود که دستور داد تا چشمهای معمار رو کور کنن تا دیگه نتونه مثل اون بسازه. امروزه از کلیسای سنت باسیل بعنوان موزه تاریخی روسیه استفاده میشه که پیشنهاد میکنم حتماً از داخل موزه هم دیدن کنی.

3 – کاخ کرملین یکی دیگر از دیدنی های روسیه در میدان سرخ

کاخ کرملین مسکو

کاخ کرملین متشکل از مجموعه ای از بناهاییه که به مرور زمان به این مجموعه اضافه شده و دارای مصارف مختلفیه. در کاخ اصلی که بیش از 700 اتاق داره زمانی محل اقامت مسئولین دولتی و بسیاری از مقامات بلند پایه و خانواده های سرشناس روسی بود. در کاخ هایی که بعداً به این مجموعه اضافه شد، سالن نمایش، تئاتر، کنسرت و… هم مورد بهره برداری قرار گرفت.

4 – موزه لنین در مسکو

موزه لنین در مسکو

موزه لنین یکی دیگه از دیدنی های روسیه ست. این موزه در سال 1930 باز شده و در حوالی میدان سرخ قرار گرفته، سبک ساختمان موزه به سبک معماری مصری هست و نمای بسیار زیبایی داره. در این موزه جسد لنین بصورت مومیایی شده در یک اتاقک شیشه ای نگهداری میشه و برای دیدنش باید در سکوت کامل از یک در وارد و بدون توقف از کنار اتاقک شیشه ای رده شده و از در دیگه خارج بشی.

5 – موزه پوشکین زیباترین موزه مسکو

موزه پوشکین

اگه به هنر علاقه داری، موزه پوشکین جائیه که اگه نبینی نصف عمرت بر فناست. این موزه که در مسکو و در خیابان ولخونکا وجود داره، یکی از بزرگترین و عنی ترین موزه های هنری در دنیاست که آثار متنوعی از جمله نقاشی های نقاشان بزرگ و معروفی چون پابلو پیکاسو، رامبراند، ونسان ونگوک و مجسمه های زیبای هنرمندان و مشاهیر بزرگ جهان، لباس های اشخاص معروف و سرزمین های مختلف و بسیاری دیگر از هنر ها که فقط باید از نزدیک دید.

6 – ناقوس بزرگ مسکو یا شاه ناقوس

شاه زنگ مسکو

این ناقوس 6 متری غول اسا که برای نصب در کاخ کرملین ساخته شده بود، دچار سانحه آتشسوزی شد، وقتی که آتش نشانان برای اطفاء حریق فشار آن رو به سمتش گرفتن تکه ای از ناقوس کنده شد که بصورت یک مدل ورودی در اومده. این ناقوس در طی 8 سال توسط صنعتگران روسی از سال 1725 تا 1733 میلادی ساخته شد. و امروزه یکی از جاذبه های گردشگری روسیه محسوب میشه.

7 – مقبره سرباز گمنام در مسکو

اثر یادبود سرباز گمنام

این مقبره زیبا بعنوان یک یادبود از دوران جنگ در روسیه یه یاد سربازان کشته شده در جنگ روسیه و آلمان ساخته شده. هر ساله در کنار این اثر یادبود به احترام این سربازان مراسم باشکوه نظامی برگزار میشه. اثر یادبود سرباز گمنام نیز در حوالی میدان سرخ مسکو قرار داره.

8 – سیرک نیکولین مسکو

سیرک مسکو

در ادامه باز هم یکی دیگه از دیدنی های روسیه رو در مسکو بهت معرفی میکنم. سیرک زیبای نیکولین که در میدان اصلی شهر مسکو قرار گرفته روزانه پذیرای تماشاگران زیادی هست که از سراسر جهان برای تماشای این سیرک فراموش نشدنی میان. هزینه ورود به سالن سیرک در حدود 250 الی 3000 روبل بسته به مکان صندلیه.

9 – حلقه طلایی

حلقه طلایی روسیه

منطقه حلقه طلایی توسط به هم پیوستن چند شهر به یکدیگر در همسایگی مسکو به وجود اومده. این منطقه زیبا یکی از جذابترین و فانتزی ترین دیدنی های روسیه ست حلقه طلایی به این دلیل به این اسم مشهور شده که از یک نقطه از مسکو شروع میشه و بعد از طی یک جاده ی 360 درجه دوباره در همون نقطه تموم میشه.  این شهر پر از درخت ها و باغهای گیلاس و قلعه های زیبای پیازی شکل و رنگیه که واقعاً زیبایی مسحور کننده ای داره و نظیرش رو هرگز در جای دیگه ای نخواهید دید.

10 – موزه فضانوری روسیه در مسکو

موزه فضانوردی روسیه

اگه به علوم فضانوردی و این مسایل علاقه داری دیدن موزه فضانوردی روسیه در مسکو به شدت توصیه میشه. این موزه همزمان با پرتاب اولین فضانورد روسی به فضا بازگشایی شد و کلیه لباسها، نحوه زندگی فضانوردا، اطلاعاتی از دیگر کرات، نمونه سنگهای فضایی و حتی دو سگ فضانورد در معرض دید عموم قرار گرفته. نکته جالب این موزه، ساختمان زیبای اون هست که به شکل نماد مسیر پرتاب شاتل طراحی شده.

11 – کاخ تاوری در سن پترزبورگ

کاخ تاوری در سن پترزبورگ

بعد از همه ی اماکن دیدنی مسکو که معرفی کردم، دیگه نوبت به شهر زیبای سن پترزبورگ میرسه. کاخ تاوری در طی سالهای 1783 تا 1789 توسط ایوان استاروف بعنوان هدیه به معشوقه اش ساخته شد.

12 – دهکده تزارها در سن پترزبورگ

دهکده تزار

دهکده تزارها یا کاخ کاترین که در 30 کیلومتری سن پترزبورگ واقع شده گنجینه ای عظیم از یک معماری باشکوه رو در خودش داره. این مجموعه قصر زیبا بعنوان قصر تابستانی کاترین اول، همسر پتر کبیر مورد استفاده قرار میگرفت. برای دیدن زیبایی های این قصر باید حداقل یک روز کامل وقت بزاری.

13 – شبهای سفید سن پترزبورگ

شبهای سفید سن پترزبورگ

پدیده شب های سفید سن پترزبورگ هر ساله از 20 خرداد تا 11 تیر به اوج خودش میرسه. در این پدیده نادر بدلیل قرار گیری وضعیت زمین در موقعیتی خاص و همچنین موقعیت جغرافیایی این منطقه، خورشید امکان محو شدن در افق رو نداره و تنها به غروبی دل انگیز بسنده میکنه و دوباره طلوع میکنه. هر ساله صدها هزار نفر برای دیدن این پدیده زیبای طبیعی به منطقه شبهای سفید سن پترزبورگ میان تا لحظاتی فراموش نشدنی رو در کنار آتش بازی و قدم زدن در کنار رودخانه تجربه کنن.

14 – ناو جنگی آرورا

دیدنی های معروف روسیه

یکی دیگه از دیدنی های معروف روسیه ناو جنگی آرورا رو میشه نام برد که در بندر سن پترزبورگ سالهاست پهلو گرفته و پذیرای توریست ها و مسافران هست. این کشتی در سال 1905 در جنگ روسیه و ژاپن اولین شلیک توپ رو انجام داد و آغاز جنگ رو اعلام کرده بود. امروزه این کشتی به عنوان موزه مورد استفاده قرار میگیره.

در نت نظر بخون: ترسناک ترین مکان های دنیا

15 – هفت مرد غول پیکر در شمال روسیه

سنگ های عجیب در روسیه

اگه آدم ماجراجویی هستی رفتن به منطقه کومی در شمال روسیه رو حتماً توی برنامه ت قرار بده. یکی از عجیب ترین دیدنی های روسیه هفت صخره ستونی شکل غول پیکر هستن که بیش از 200 میلیون سال قدمت دارن. این صخره ها که به هفت مرد غول پیکر شهرت دارن سوالات زیادی برای دانشمندا به وجود آوردن. تنها چیزی که محرزه اینه که این سنگ های عظیم الجثه توسط آدم نمی تونه در اونجا قرار داده شده باشه. منطقه کومی علیرغم سرسبز بودن حتی در تابستان هم کمی سرده پس لباس گرم همراه خودت ببر.

16 – دهکده مردگان در روسیه

دهکده مردگان

در این دهکده ی به ظاهر عجیب به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و کوهستانی بودن، معمولا مکان مسطح خیلی کم پیدا میشه. بنابراین مردم برای دفن کردن مردگانشون تصمیم گرفتن برای اجساد همچین قبرهایی شبیه کلبه سنگی بسازن.

17 – معدن الماس میر

معدن الماس میر در روسیه

یکی از عجیب ترین معادن دنیا و دومین حفره بزرگ کره زمین در شرق سیبری قرار گرفته. این معدن استخراج الماس در سال 1957 احداث شد اما بدلیل سرمای شدید در عمق معدن کار کردن عملا غیر ممکن بود. با اینحال تا سال 1975 عملیات کند و کاو صورت گرفت و بعد از اون به دلیل هزینه های سنگین و تلفات جانی بالا، این معدن رها شد. عمق معدن 1200متر و دهانه اون بیش از 500 متره. برای رفت آمد در این معدن از هلیکوپتر باید استفاده بشه و در صورت استفاده از وسیله ای نقلیه ای مثل ماشین، حدود 20 دقیقه تا قعر این حفره باید زمان سپری بشه.

18 – متروی فراموش شده

متروی فراموش شده

در حین اینکه در مسکو در حال گشت و گذار هستی علیرغم همه چیزهای زیبایی که در سطح شهر وجود داره ، جاهای عیجب و مخوفی هم هست که در زیر شهر مسکو هست. یکی از دیدنی های مسکو متروی فراموش شده ست. البته تصویری که قرار دادم مدل کامپیوتری این متروست و در واقعیت اوضاع خیلی خراب تر از این حرفاست. این مترو در جریان جنگ های روسیه تخریب شده و به همون حالت رها شده. متأسفانه آدرس دقیقی نتونستم از مکان این مترو پیدا کنم اما اگه رفتی روسیه و پیداش کردی حتماً به منم بگو.

19 – بهترین دیدنی های روسیه در ایستگاههای متروی مسکو

ایستگاه مترو در مسکو

در طی مسافرت به روسیه مطمئنم چیزهای زیادی در طی مسیر میبینی و هاج و واج میمونی اما وقتی پات به متروی زیبای مسکو برسه بدون شک با دیدن این همه زیبایی و خلاقیت در معماری ایسگاههای مترو شوکه خواهی شد. این ایستگاه ها چنان هنرمندانه طراحی و خلق شدن که که به جرأت میشه گفت آلبوم افتخارات معماری در روسیه همینجاست.

20 – دریاچه زیبای بایکال با موجودات دوست داشتنی

دریاچه بایکال

بدون شک یکی از بهترین دیدنی های روسیه رفتن به دریاچه بایکال و تماشای منظره فوق العاده جذاب این منطقه ست. حضور شیرهای آبی در اطراف دریاچه و در منطقه شمالی که سردتر هست واقعاً لذتبخشه.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید