جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریرتبه‌داران «مشاغل پردرآمد کانادا» در یک لیست

رتبه‌داران «مشاغل پردرآمد کانادا» در یک لیست

 فاطمه بختیاری دزفولیگر مهارت کافی داشته باشید، فرصت‌های شغلی زیادی در کانادا برای شما وجود دارند که می‌توانید حداقل ۲۰۰ هزار دلار در سال از آن درآمد داشته باشید. سایت بازده در این نوشتار ۲۰ مهمترین مشاغل پردرآمد کانادا را به شما معرفی می‌کند.

۱. خلبان خطوط هوایی

مشاغل پردرآمد کانادا

یک خلبان باتجربه می‌توانند بیش از ۲۰۰ هزار دلار درآمد داشته باشد. این کار پر از استرس است ولی به واسطه‌ی این شغل می‌توانید سفرهای بین‌المللی زیادی داشته باشید. مهارت‌های مورد نیاز برای این شغل عبارتند از: مهارت‌های ارتباطی، توانایی اتخاذ بهترین تصمیمات در بدترین شرایط، و البته در درجه‌ی اول، داشتن مدرک خلبانی.

۲. استاد دانشکده پزشکی

مشاغل پردرآمد کانادا

پزشکان پول خوبی به‌دست می‌آورند، کسانی که به افراد آموزش می‌دهند تا پزشک شوند نیز پول خوبی به‌دست می‌آورند. برای این‌که در یک مرکز پزشکی به تدریس مشغول شوید، می‌بایست مدرک پزشکی و در یک زمینه تخصص داشته باشید. همچنین باید تجربه‌ی پزشکی و مهارت‌های تحقیقاتی نیز داشته باشید.

مشاغل پردرآمد کانادا ۳: آسیب شناس جنایی

مشاغل پردرآمد کانادا

اکثر مشاغل مرتبط با آسیب شناسی جنایی، پست‌های دولتی هستند و تشریح اجساد به منظور تعیین زمان مرگ را شامل می‌شوند.برای این‌که واجد شرایط اخذ این جایگاه شوید، لازم است پزشکی خوانده باشید و سپس یک سال دوره‌ی رزیدنسی را در زمینه‌ی آسیب‌شناسی جنایی بگذرانید.

۴. پزشک عمومی

مشاغل پردرآمد کانادا

پزشک عمومی یا پزشک خانواده در کانادا می‌تواند در بیمارستان یا در یک مطب خصوصی کوچک فعالیت کنید. مطب‌های خصوصی می‌توانند پول بیشتری برای پزشکان عمومی به همراه داشته باشد ولی درآمد تضمین شده‌ای نخواهید داشت. برای این‌که به یک پزشک عمومی تبدیل شوید، لازم است مدرک پزشکی داشته باشید، سپس دو تا سه سال رزیدنسی را بگذرانید و مجوز لازم از سوس منطقه یا ناحیه‌تان را اخذ کنید.

۵. متخصص بیهوشی

مشاغل پردرآمد کانادا

هرکجا که بیمارستان یا کلینیک وجود داشته باشد، به متخصص بیهوشی نیز نیاز است. شما به‌عنوان متخصص بیهوشی در میان جراحان مشغول به کار هستید و می‌توانید متخصص بیهوشی نوع خاصی از جراحی‌ها باشید، به‌عنوان مثال، جراحی مغز و اعصاب. لازم است برای این منظور پزشکی بخوانید، دوره پنج ساله‌ی رزیدنسی را بگذرانید و مجوزهای لازم برای یک متخصص بیهوشی را کسب کنید.

مشاغل پردرآمد کانادا ۶: روانپزشک

مشاغل پردرآمد کانادا

روانپزشکان می‌توانند به عنوان نیروی تمام وقت بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، سالانه رقمی بیشتر از ۲۰۰ هزار دلار درآمد داشته باشند، ولی از مطب‌های خصوصی درآمد بسیار بیشتری نیز به‌دست می‌آورند. برای این‌که به یک روانپزشک تبدیل شوید لازم است مجوزات پزشکی کسب کنید و سپس یک دوره‌ی دنج ساله را به رزیدنسی مشغول شوید.

۷. متخصص طب بیمارستانی

مشاغل پردرآمد کانادا

متخصص طب بیمارستانی، پزشکی است که از بیماران در زمان اقامت در بیمارستان مراقبت می‌کند. برخی متخصصین طب بیمارستان، پزشکان عمومی هستند، حال آن‌که متخصصینی، مانند متخصص ریه یا کلیه یا طب اورژانس، نیز در این گروه یافت شوند.

مشاغل پردرآمد کانادا ۸: دندانپزشک

در کانادا، دندانپزشکان نیز مانند پزشکان می‌توانند در کلینیک‌ها و مطب‌های خصوصی کار کنند. در شهرها، رقابت سختی در جریان است اما شما می‌توانید با نقل مکان به شهرهای کوچک‌تر یا تخصص گرفتن در یک زمینه‌ی خاص، مثلا دندان‌پزشکی کودکان یا جراحی دهان، فک و صورت، درآمدتان را افزایش دهید.

۹. راننده‌ی کامیون

مشاغل پردرآمد کانادا

رانندگان کامیون غالبا به‌صورت قراردادی کار می‌کنند و در ازای جابه‌جایی هر محموله، پول می‌گیرند. اگر مالک کامیون هستید، می‌توانید قراردادهای پرمنفعتی ببندید. لازمه‌ی اصلی این کار این است که گواهینامه‌ی رانندگی داشته باشید که مربوط به کامیون‌تان باشد. همچنین باید برا یکرا کردن در ساعت‌های طولانی نیز آماده باشید.

۱۰. مشاغل مرتبط با فروش خودرو

اکثر مشاغل مرتبط با فروش خودرو بر مبنای یک حقوق پایه و کمیسون هستند، به این ترتیب شما می‌توانید با داشتن یک رکورد خوب فروش، بیش از ۲۰۰ هزار دلار درآمد داشته باشید. مهارت‌های ارتباطی خوب و توانایی فکر کردن مانند یک مشتری، برترین دارایی شما برای این شغل است.

۱۱. کارمند پارلمان

کارمندان پارلمان مانند کارمند بخش زبان‌های رسمی، بیش از ۳۰۰ هزار دلار در سال درآمد دارد. برای این‌که واجد شرایط احراز این شغل باشید باید در رشته‌هایی مانند حقوق یا مدیریت عمومی تحصیل کرده باشید، تجربه‌ی مدیریتی در سطح اجرایی داشته باشید و درک خوبی از سیستم پارلمانی کانادا داشته باشید.

۱۲. مدیر کل

مشاغل پردرآمد کانادا

مدیر کل یک شرکت می‌بایست بر بخش‌های مختلف نظارت داشته باشد، از فروش و بازاریابی گرفته تا امور مالی. شما باید در ارتباطات‌تان خوب باشید، توانایی کار کردن تحت فشار را داشته باشید و با روال برون‌سپاری و واگذاری امور آشنا باشید. ویژگی‌های این شغل به نوع شرکتی که در آن مشغول هستید بستگی دارد.

۱۳. مشاور مالی

مشاورین مجوزدار مالی مورد تقاضا هستند و به‌خوبی به آنها پرداخت می‌شود. شما با اخذ مجوز فروش بیمه‌ی عمر، صندوق‌های مشترک و وثیقه، می‌توانید فروش‌تان را بالا ببرید، نه این‌که صرفا به یکی از این سه مورد بپردازید و یک مشاور مالی تایید شده باشید.

۱۴. مشاور مدیریت

مشاغل پردرآمد کانادا

شرکت‌ها تمایل دارند بابت دریافت مشاوره‌های مدیریتی پول خوبی پرداخت کنند، مشاوری که بتواند عملکرد و سودشان را افزایش دهد. شما باید در یکی از رشته‌های امور مالی، بازاریابی یا مدیریت لیسانس داشته باشید و سپس آموزش‌های لازم برای تبدیل شدن به مشاور تایید شده‌ی مدیریت را سپری کنید.

۱۵. تحلیل‌گر فرآیندهای کسب و کار

یک تحلیل‌گر فرآیند کسب و کار به تمام جنبه‌های مختلف یک کسب و کار می‌پردازد، از جمله فناوری اطلاعات، کیفیت و خدمات، و راه‌هایی برای تسهیل این فرآیندهای کسب و کار پیدا می‌کند. شما باید مدارکی در زمینه‌ی عملیات‌های کسب و کار، مدیریت یا فناوری اطلاعات داشته باشید و توانایی ارتباطی و مهارت‌های تحلیلی خوبی برای این شغل داشته باشید.

مشاغل پردرآمد کانادا ۱۶: مدیر ساخت‌وساز

شما به عنوان یک مدیر ساخت‌وساز، لازم است از روش‌ها و فناوری‌های ساخت‌وساز با خبر باشید. شغل شما این است که آینده‌ی پروژه‌های ساختمانی را از شروع تا پایان بررسی کنید، از جمله، میزان هزینه‌ی لازم و مدت زمان لازم برای تکمیل پروژه، انتخاب و استخدام پیمانکاران و حل کردن موارد ضروری و اورژانسی.

۱۷. تکنسین آزمون‌های غیرمخرب (NDT)

تکنسین آزمون‌های غیر مخرب (NDT) مواد را از نظر آسیب‌رسانی و نقایص آنها بررسی و آزمایش می‌کند. این شغل یکی از مشاغل مهم در صنعت نفت و گاز است، تکنسین آزمون‌های غیرمخرب به بررسی لوله‌ها و ماشین‌آلات می‌پردازد.

مشاغل پردرآمد کانادا ۱۸: مهندس نفت

مهندسی نفت یکی از پردرآمدترین مشاغل در صنعت نفت و گاز کانادا است. مهندس نفت شخصی است که بهترین راه را برای استخراج نفت و گاز کشف می‌کند.

۱۹. مهندس سازه

مهندسان سازه می‌توانند بیش از ۲۰۰ هزار دلار در سال درآمد کسب کنند. این کار اساسا انجام محاسبات، در صورت لزوم، یافتن راهی برای بهبود پایداری و استقامت ساختمان را شامل می‌شود. شما می‌توانید در زمینه‌ی احداث ساختمان‌های جدید یا مرمت ساختمان‌های باستانی فعالیت کنید.

۲۰. مشاور فروش

مشاغل مرتبط با فروش غالبا درآمد خوبی ندارند، ولی اگر چیز خوبی بفروشید و آن را به‌خوبی بفروشید، می‌توانید چند صد هزار دلار کمیسیون دریافت کنید. در میان مشاغل پردرآمد مرتبط با فروش، مشاغلی وجود دارند که فروش رسانه‌های دیجیتال، توصیه‌های پزشکی، خدمات نرم‌افزاری و برون‌سپاری را شامل می‌شوند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید