شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزرتبه لیزینگ ایران در جهان

رتبه لیزینگ ایران در جهان

ایران در مقایسه با ۵۰ کشور جهان در سال ۲۰۱۶ در رتبه ۴۱ قرار گرفت.

به گزارش رتبه آنلاین از انجمن ملی لیزینگ ایران، محمدهادی موقعی دبیرکل انجمن ملی لیزینگبا بیان اینکه حدود پنج هزار شرکت در ۵۰ کشور فعال لیزینگ در جهان وجود دارد، افزود: ۱۱۲ شرکت در استرالیا، ۹۷ شرکت در ازبکستان و ۷۵ شرکت لیزینگ فعال در اتریش وجود دارد که این تعداد در کشورمان به ۵۰ شرکت فعال می‌رسد.

وی تصریح کرد: لیزینگ کشورمان در میان ۵۰ کشور جهان براساس ضریب نفوذ اقتصاد حجم لیزینگ به GDP در سال ۲۰۱۴ در رتبه ۴۳ قرار داشت.وی ادامه داد: در این میان ترکیه در سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به ترتیب در رتبه‌های ۳۴، ۳۲ و ۳۰ قرار داشت و مالزی نیز در همین بازه زمانی در رتبه‌های ۴۲، ۴۴ و ۳۹ بود.

دبیرکل انجمن ملی لیزینگ با تاکید بر اینکه سهم مستاجران لیزینگ‌ها از کل خرید دارایی‌های ثابت در آمریکا ۲۲ درصد است، گفت: این نسبت در کانادا ۳۲ درصد و در انگلستان ۷/ ۳۳ درصد است.

وی انحصار لیزینگ جهانی در چهار کشور آمریکا، انگلستان، چین و آلمان را ۶۷ درصد اعلام کرد.

به گفته موقعی، سهم خودرو در لیزینگ جهانی شامل ۵۲ درصد خودروهای مسافری، ۱۹ درصد خودروهای تجاری و ۲۸ درصد تجهیزات و سایر است.

وی با بیان اینکه حجم جهانی لیزینگ در سال ۲۰۱۵، یک میلیارد دلار بوده است، گفت: این رقم در سال ۲۰۱۶ به یک‌هزار و ۹۹ میلیارد دلار افزایش یافت. به گفته وی، حجم لیزینگ آسیا در کل جهان در سال ۲۰۱۵، ۲۲۰ میلیارد دلار معادل ۲۲ درصد و در سال ۲۰۱۶ به میزان ۹/ ۲۸۹ میلیارد دلار معادل ۴/ ۲۶ درصد بوده است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید