پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیسهم سفرهای داخلی در درآمد زایی صنعت توریسم

سهم سفرهای داخلی در درآمد زایی صنعت توریسم

سفر یکی از بخشهای بسیار مهم در زندگی افراد است و باعث می‌شود تا کیفیت زندگی  افراد ارتقا یابد و روحیه آنها برای انجام کارهای روزمره زندگی افزایش یابد. البته در بسیاری از کشورهای فقیر سفر در زمره کالاهای لوکس قرار می گیرد ولی در میان ساکنان کشورهای ثروتمند و حتی افراد طبقه متوسط  و بالا در کشورهای در حال توسعه ، سفر بخش لاینفکی از زندگی افراد است.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از  مرکز مطالعات سفر و توریسم امریکا، در سال ۲۰۱۶ میلادی  سفرهای داخلی  باعث ایجاد ۳.۵۷  هزار میلیارد دلار درآمد برای اقتصاد دنیا شده است.  اما برای لذت بردن از سفر تنها رفتن از یک منطقه به منطقه دیگر و هزینه های این جابجایی کفایت نمی کند  بلکه هزینه های دیگری  هم باید انجام شود.به عنوان مثال هزینه های صرف شده برای تفریح  در منطقه ای که برای سفر انتخاب شده است اهمیت زیادی دارد و در سال ۲۰۱۶ میلادی ۳.۸۲ هزار میلیارد دلار بوده است. هزینه‌های صرف شده برای فرستادن توریستها از یک کشور به کشور دیگر نیز اهمیت دارد  که در این نمودار تحت عنوان هزینه سفرهای خارجی قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۶ میلادی هزینه صرف شده برای سفرهای خارجی برابر با ۱.۴ هزار میلیارد دلار بوده است  که می توان ان رادرامد ایجاد شده در   اقتصاد دنیا به دلیل سفرهای خارجی مردم دانست.

درآمد ایجاد شده در مشاغل مختلف از قبیل رستوران ها و مراکز فروش صنایع دستی که اغلب به  عنوان  سوغات  یا یادگاری خریداری می‌شود هم نقش زیادی در اقتصاد دنیا دارد . مساله دیگری که تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است هزینه‌های سرمایه‌ای است که دولت‌ها یا بخش خصوصی برای آماده سازی منطقه برای پذیرایی از مهمانان انجام می‌دهد. مثلا سرمایه‌گذاری در احداث خطوط حمل و نقل ریلی یا خطوط اتوبوس‌رانی و یا سرمایه‌گذاری برای ساخت زیر ساختهای شهری  و توسعه آنها که همگی تاثیر زیادی روی زندگی ساکنان آن منطقه دارد.

به هیمن دلیل است که دولتها تمایل زیادی برای جذب توریست دارند. جذب توریست باعث ایجاد فرصتهای شغلی تازه ، توسعه زیر ساختهای شهری و صنعتی و در نهایت افزایش نرخ رشد اقتصادی کشور می شود و تمامی این عوامل برای اقتصاد مطلوب است

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید