جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌هاسفر ۷ هزار ایرانی به صربستان بعد از لغو ویزا در ۶...

سفر ۷ هزار ایرانی به صربستان بعد از لغو ویزا در ۶ ماه اخیر

دراگان تئودورویچ سفیر صربستان در ایران گفت: توریست‌هایی که به صربستان می‌روند مهمان مردم صربستان خواهند بود. اخلاق صرب‌ها به ایرانی‌ها شبیه است. توریست‌های ایرانی که به صربستان می‌روند از نظر تکریم و احترام مطمئن باشند، چون دو کشور با هم دوست هستند. من مطمئم که گردشگری در بخش‌های فرهنگی وزرشی و اقتصادی به دو کشور کمک می‌کند.

وی گفت: دیگر مشکلی برای ورود ایرانی‌ها به صربستان نیست چون از زمانی که ویزای صربستان برای مردم ایران لغو شد تعداد زیادی از مردم ایران به صربستان می‌آیند می‌دانیم که همیشه در شروع کارها کمی‌ مشکلات وجود دارد ما داریم با افزایش روابط گردشگری تبادل امنیت می‌کنیم. در هفته آینده جلسه‌ای با کنسولی وزارت خارجه ایران و صربستان برگزار می‌شود تا مشکلات گردشگری حل شود. ما در آینده انتظار نداریم که مشکلی داشته باشیم مشکلات قبلی فقط در پاسپورت جعلی بوده است.

سفیر صربستان در ایران بیان کرد: برپایی پرواز مستقیم در سفر ایرانی‌ها به صربستان مهم است. در این زمینه گفتگو کرده‌ایم و اکنون اگر کسی از تهران یا از شیراز به بلگراد بیاید مشکلی ندارد.

وی افزود: از ماه سپتامبر ویزای صربستان را لغو کردیم و دولت ایران لغو ویزا را از اول نوامبر اجرایی کرد از زمانی که ویزا لغو شد تاکنون حدود ۷ هزار ایرانی به صربستان آمدند. مقصد آن‌ها تنها بلگراد نبود بلگراد پایتخت است و در صربستان شهرهای مختلف گردشگری وجود دارد که گردشگران به آنجا هم می‌روند.

دراگان تئودورویچ گفت: دکتر ظریف وزیر خارجه ایران در سفرش به بلگراد دیداری با تجار هم داشت من فکر می‌کنم سفر مقامات ایران به صربستان به شناخت دوستی بین دو کشور کمک کرده است و مردم ما نیز با ایرانی‌ها بیشتر آشنا شده‌اند به خصوص اینکه رئیس جمهور صربستان در این دیدارها گفت که ما در همکاری با ایران مرز نداریم.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید