پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیسهم ۲۰ درصدی آمریکا در درآمد صنعت توریسم دنیا

سهم ۲۰ درصدی آمریکا در درآمد صنعت توریسم دنیا

مونا مشهدی رجبی: در سالهای اخیر صنعت توریسم  در دنیا رشد زیادی کرده است و درآمد زیادی هم ایجاد کرده است. طبق گزارش منتشرشده توسط کنسول سفر و توریسم جهانی در سال ۲۰۱۶ میلادی ۷.۶۱ هزار میلیارد دلار از این صنعت درآمد ایجاد شد که ۲.۳۱ هزار میلیارد دلار آن تاثیر مستقیم این صنعت و بقیه تاثیر غیر مستقیم آن  است.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از کنسول سفر و تجارت جهانی، امریکای شمالی بیشترین مشارکت اقتصادی را در صنعت توریسم داشته است به این معنا که مجموع درآمد حاصل از جذب گردشگران  به این کشور و مجموع هزینه‌ای که گرشگران امریکایی در دیگر کشورها انجام داده‌اند بیش از دیگر مناطق دنیا بوده است. از سال ۲۰۱۶ تا کنون هم  صنعت توریسم در این کشور با سرعت زیادی رشد کرد ولی نکته جالب این جاست که سطح بالای تبلیغات در مورد جذابیت‌های گردشگری امریکا و ایجاد این جذابیتها برای  توریستها سبب شده است تا مردم امریکا بیشترین هزینه را در سفرهای داخلی انجام دهند و در واقع  بخش اعظم  درآمد هزینه‌هایی که امریکایی ها برای سفر می کنند، نصیب اقتصاد خودشان می شود .

انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۸ میلادی بالغ بر ۴۰ میلیون توریست وارد امریکا شوند.در سال ۲۰۱۶میلادی  مشارکت اقتصادی صنعت توریسم امریکا  برابر با ۱.۵۱ هزار میلیارد دلار بوده است که حدود ۲۰ درصد از میزان مشارکت اقتصادی این صنعت در دنیا بود و بخش اعظم این مبلغ هم از سفر امریکایی ها در داخل امریکا ایجاد شد.

بعد از امریکای شمالی، اروپا بالاترین میزان مشارکت اقتصادی را در این صنعت داشت و کشورهای شمال شرق آسیا از این نظر در جایگاه سوم  قرار دارد. به دلیل اینکه صنعت توریسم و زیرساخت‌های مرتبط با این صنعت در کشورهای افریقایی و اغلب کشورهای خاورمیانه چندان توسعه یافته نیست، سهم این کشورها در درآمد صنعت توریسم در دنیا بسیار کم است. از طرف دیگر  در سال‌های اخیر  سرمایه‌گذاری زیادی در برخی از این کشورها انجام شده است به گونه‌ای که هم‌اکنون شماری از کشورهای افریقایی در زمره کشورهایی در دنیا قرار دارند که با سرعت زیادی به مقاصد اصلی و مهم گردشگری در دنیا تبدیل می‌شوند. از جمله این کشورها می توان به نامیبیا، زامبیا و آنگولا اشاره کرد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید