جمعه 31 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیگران‌ترین املاک دنیا در کدام شهرهاست

گران‌ترین املاک دنیا در کدام شهرهاست

مونا مشهدی رجبی:خرید مسکن یکی از دغدغه های اصلی و مهم مردم در سراسر دنیا است . به همین دلیل نوسانات قیمت ملک و مسکن در تمامی کشورها از طرف مردم به خوبی رصد می شود و دولتها تلاش می کنند تا از طریق ابزارهای مالی و تخصیص وام های کم بهره را زمینه را برای خرید ملک توسط مردم کشور فراهم کنند.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از مرکز مطالعاتی و رتبه‌بندی knight frank ، گران‌ترین قیمت ملک در شهر موناکو مشاهده می‌شود . در این شهر برای خرید ۱۶ متر مربع آپارتمان باید یک میلیون دلار بپردازید .در حالیکه که با  همین یک میلیون دلار می توانید ۲۲ متر مربع آپارتمان در شهر هنگ کنگ،۲۵ متر مربع در نیویورک و ۲۸ متر مربع در لندن خریداری کنید . این چهار شهر را می توان در زمره شهرهایی دانست که بالاترین قیمت ملک در آنها مشاهده می‌شود و البته مردمی که در این شهرها ساکن هستند  از سطح درآمد بالایی برخوردار هستند.

این در حالیست که با یک میلبون دلار  می توانید در شهر دوبی ۱۳۸ متر مربع ، در کیپ تاون ۱۵۷ متر مربع  و در سایو پایولو ۱۷۳ متر مربع آپارتمان  خریداری کنید .

از دیگر شهرهای گران‌قیمت در دنیا می توان به سنگاپور  اشاره کرد که با یک میلیون دلار تنها ۳۹ متر مربع آپارتمان خریداری می‌شود و در ژنو پایتخت کشور سوییس با این مبلغ  تنها می توانید ۴۱ متر مربع آپارتمان خریداری کنید.

پاریس در این رده‌بندی جایگاه ششم و  سیدنی جایگاه هفتم را دارد و شهرهای شانگهای و لس آنجلس و پکن و توکیو در رده بعدی قرار دارند.

گران ترین شهرهای دنیا برای خرید ملک
نام شهرمتراژ آپارتمان خریداری شده با یک میلیون دلار
موناکو۱۶
هنگ کنگ۲۲
نیویورک۲۵
لندن۲۸
سنگاپور۳۹
ژنو۴۱
پاریس۴۶
سیدنی۴۸
شانگهای۵۴
لس انجلس۵۸
پکن۶۶
توکیو۷۶
برلین۷۷
میامی۷۸
ملبورن۹۰
بمبیی۹۲
استانبول۹۸
دوبی۱۳۸
کیپ تاون۱۵۷
سایو پایولو۱۷۳
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید