شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیجزییات نوسازی ناوگان حمل‌ونقل

جزییات نوسازی ناوگان حمل‌ونقل

وزارت راه و شهرسازی، گزارشی درباره اقدامات انجام شده در خصوص نوسازی ناوگان حمل‌ونقل منتشر کرد.
به گزارش رتبه آنلاین، با توجه به نقش ناوگان در تسهیل تبادلات تجاری در شبكه حمل‌ونقل كشور و ضرورت نوسازی و توسعه آن، وزارت راه و شهرسازی با انجام برنامه‌ریزی لازم و با تاكید بر استفاده از منابعمالی خارجی و ظرفیت سازندگان داخلی كشور در چارچوب اقدام مشترك با تولیدكنندگانمعتبر خارجی، نسبت به تسریع در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کرده است.

در این خصوص می‌توان به نوسازی ناوگان جاده‌ای فرسودهبالای 10 تن با سن بالاتر از 35 سال اشاره کرد. بر این اساس، 10 قرارداد با شركت‌هایتامین‌كننده كشنده‌ها به منظور جایگزینی 19 هزار و 450 دستگاه كامیون و كشندهفرسوده طی دو سال منعقد شده است.

با توجه به اقدامات شركت‌های تامین‌كننده خودرو،در سال آینده بالغ بر 8 هزار دستگاه كامیون و كشنده به متقاضیان تحویل خواهد شد. براساسمحاسبات انجام شده، در صورت نوسازی ناوگان معادل یک‌هزار و 32 میلیارد لیتر نفتگاز طی 10 ‏سال صرفه‌جویی خواهد شد. ‏

با اجرای این طرح، ظرف مدت 10سال بالغ بر 194.72 میلیون تن از انتشار گازهای گلخانه‌ای كاسته خواهد ‏شد.‏

توسعه ناوگان هوایی

در همین حال، 3 قرارداد با شركت‌هایتامین‌كننده هواپیما به ارزش تقریبی 32 میلیارد دلار برای خرید 200 فروند هواپیماطی سال‌های آتی منعقد شده است.

بر این اساس، تاکنون 3 فروندهواپیمای ایرباس و 8 فروند ای‌تی‌آر و در مجموع 11 هواپیمای نو وارد ناوگان هواییکشور شده است.

توسعه ناوگان دریایی

 

در پی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سازمان بنادر و دریانوردی كشوراز سال 92 تا آذر ماه سال‌جاری نسبت به نوسازی ناوگان دریایی و از طریق بخش خصوصیاقدام شده است. به این ترتیب، 120 شناور تجاری، 81 فروند شناور خدماتی، 22 فروندشناور مسافری وارد ناوگان شده است.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید