جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریهمه سرنشینان هواپیمای ترکیه‌ای کشته شده‌اند/ اجساد قابل شناسایی نیست

همه سرنشینان هواپیمای ترکیه‌ای کشته شده‌اند/ اجساد قابل شناسایی نیست

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت که اجساد 11 سرنشین هواپیمای ترکیه‌ای که ساعاتی پیش در چهارمحال و بختیاری سقوط کرده است، غیرقابل شناسایی است.

به گزارش رتبه آنلاین، مجتبی خالدی با اشاره به اینکه نیروهای بومی به لاشه هواپیمای ترکیه‌ای رسیده‌اند، گفت: براساس مشاهدات این افراد، جسد تمام مسافران هواپیما غیرقابل شناسایی است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: با توجه به این شرایط برای تشخیص هویت مسافران به آزمایش دی‌ان‌ای نیاز است.

آشنایی با هویت سرنشینان احتمالی هواپیمای سانحه دیده

جزئیاتی درباره هواپیمای ترکیه‌ای که در ایران سقوط کرد

اطلاعات به دست آمده درباره هواپیمای متعلق به یکی از خطوط هواپیمایی ترکیه که غروب امروز در نزدیکی شهرکرد سقوط کرد حاکی از آن است که این هواپیما متعلق به شرکتی ترکیه‌ای به نام بصران بوده است.

این جت شخصی ترکیه‌ای که در ارتفاعات استان چهارمحال و بختیاری با کوه برخورد کرده و آتش گرفته است از شارجه در امارات به سمت استانبول در پرواز بوده که از صفحه رادار خارج شده است.

یک شرکت خصوصی که امور روابط عمومی فرودگاه شارجه را برعهده دارد، از بیان جزئیات این حادثه و یا هواپیمای سقوط کرده خودداری می‌کند.

با این حال خبرگزاری دوگان ترکیه اعلام کرده که این هواپیما یک جت بمباردیه مدل CL604 بوده که نام اختصاصی آن روی دم هواپیما TC-TRB بوده است.

وزارت حمل و نقل ترکیه می‌گوید این هواپیما متعلق به شرکتی به نام هلدینگ بصران بوده است. تلاش‌های رسانه‌ها برای دسترسی به مسئولان این شرکت تاکنون ناکام مانده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مینا بصران، خانم 28 ساله‌ای که عضو هیات مدیره شرکت فوق بوده و از اعضای اصلی مدیریت این شرکت ترکیه‌ای محسوب می‌شود در روزهای اخیر تصاویری را در صفحه اختصاصی خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده که به نظر می‌رسد مربوط به میهمانی ویژه وی در دوبی بوده است. در میان این تصاویر عکسی از هواپیمای سقوط کرده نیز وجود دارد که سه روز قبل منتشر شده است.

آخرین ویدئوهایی که از وی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد که خانم بصران به همراه دوستانش در کنسرت یک خواننده انگلیسی در دوبی شرکت کرده بودند.

عصر امروز سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از سقوط یک فروند جت شخصی ترکیه در حریم هوایی ایران خبر داد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی گفته است که این هواپیما 11 سرنشین داشته که 8 نفر از آنها مسافر و 3 نفر دیگر خدمه پرواز بوده‌اند.

اعزام بالگرد برای انتقال اجساد مسافران هواپیمای ترکیه‌ای

تسنیم نوشت: مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: فردا بالگرد جهت انتقال اجساد مسافران هواپیمای جت ترکیه‌ای به ارتفاعات چهارمحال و بختیاری اعزام می‌شود.

سید احمد مرتضوی‌فر اظهار داشت: شرایط صعود به ارتفاعات محل سقوط هواپیما سخت است.

وی افزود: شورای تأمین تشکیل شده که باید منتظر دستور استاندار در این زمینه باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با توجه به شرایط منطقه و نبود دید کافی احتمالا بالگرد جهت انتقال اجساد مسافران فردا به منطقه اعزام می‌شود.

ساعت 18:15 دقیقه امروز وقوع حادثه برخورد و آتشگرفتگی هواپیمای شخصی ترکیه‌ای در مسیر شارجه به استامبول با 11 سرنشین با کوه دورک اناری در ارتفاعات بالادست آبشار دره عشق در شهرستان کیار از سوی مردم منطقه به پایگاه اورژانس 115 اعلام شد.

اسامی 8 مسافر هواپیمای ترکیه ای سقوط کرده در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری صدا و سیما اسامی سرنشینان این هواپیما را چنین اعلام کرد؛

1- مینا بصران
2- زینب جُشکون
3- عایشه آند
4- بورجو گون دُآار اورفالی
5- آصلی ایزمیرلی
6- لیانا هانانل
7- جاسمین باروح
8- سینِم آکای

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید