پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهتجارتهر مسافر مجاز به جابه‌جایی چقدر ارز است؟

هر مسافر مجاز به جابه‌جایی چقدر ارز است؟

گمرک جمهوری اسلامی ایران در آستانه ایام نوروز و افزایش سفرهای خارجی به مسافران هشدار داد از تحویل گرفتن کالای دیگران خودداری کنند؛ زیرا در صورت کشف هر نوع تخلف گمرکی همه مسوولیت قانونی آن به عهده آنان است.

به گزارش رتبه آنلاین، جاسازی هرگونه کالا و اختفای آن از دید ماموران گمرک، قاچاق تلقی می شود و مشمول مقررات مربوط به قاچاق کالا می شود.

هزینه هایی که شرکت های حمل و نقل بابت اضافه بار از مسافران دریافت می کنند با حقوق ورودی گمرکی هیچگونه ارتباطی ندارد و این شرکت ها با توجه به شرایط و مقررات خود بار همراه مسافر را پذیرش می کنند اما ملاک ارزیابی در گمرک ارزش کالا است.

** توصیه های دارویی و ارزی

گمرک جمهوری اسلامی ایران به مردم توصیه کرد حتی الامکان سبک سفر کنند تا با کاهش زمان تحویل کالا در کمترین زمان ممکن تشریفات گمرکی را به پایان رسانند.

همچنین باید در صورت ابتلا به بیماری هنگام خروج از کشور و نیاز به دارو، نسخه پزشک را همراه داشت.

براساس این گزارش، گمرک در توصیه های مالی به مسافران اعلام کرد ورود و خروج ارز به صورت نقد یا اسناد بانکی (چک بانکی، چک تضمینی، چک مسافرتی، سایر اسناد مالی قابل انتقال) یا اوراق بهادار بی‌نام (اوراق قرضه) به صورت فیزیکی، به هر طریق، توسط هر مسافر تا سقف مبلغ 10 هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها، مجاز است و به اظهار نیاز ندارد.

برای انتقال مبالغ بیش از آن به سایر ارزها، باید به سامانه ارز همراه مسافر مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات مورد نیاز اقدام شود.

در این صورت، پس از گرفتن کد رهگیری و پر کردن فرم مورد نظر از سوی گمرک، مراحل بعدی از طریق سیستم بانکی انجام می شود.

منبع : اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید