جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبردرپی شکایت صدا و سیما ؛خبرآنلاین برای دومین بار تبرئه شد

درپی شکایت صدا و سیما ؛خبرآنلاین برای دومین بار تبرئه شد

هیات منصفه مطبوعات در پی شکایت صدا و سیما از برای دومین بار اتهام وارد شده به این رسانه را رد و را تبرئه کرد.
به گزارش رتبه آنلاین، ماجرای شکایت صدا و سیما از خبرآنلاین به خبری بازمی گردد که در تاریخ 12 تیرماه 1394 با عنوان «دستور اکید مدیران صدا و سیما به تهیه کنندگان: هیچکس درباره صلح امام حسن چیزی نگوید» (اینجا) در خبرآنلاین منتشر شده بود.

در پی انتشار این خبر مسئولان صداوسیما شکایتی را در دادگاه طرح کردند. در پی آن شکایت هیات منصفه دادگاه مطبوعات خبرآنلاین را تبرئه کرد. (اینجا) اما بعد از تبرئه شدن خبرآنلاین از سوی هیات منصفه مطبوعات، صدا و سیما درخواست تجدید نظر به حکم صادر شده را مطرح کرد.، هیات منصفه مطبوعات برای بررسی درخواست تجدید نظر صدا و سیما در تاریخ یکشنبه 20 اسفندماه 1396 باز هم تشکیل جلسه داد و در جلسه بیستم اسفندماه باز هم خبرآنلاین از اتهام نشر اکاذیب؛تشویش اذهان عمومی و اضرار به غیر ،تبرئه شد. (اینجا)

بخشی از خبری که در تاریخ دوازدهم تیرماه 1394 منتشر شد و شکایت مسئولان صداوسیما را به همراه داشت به این شرح است: «…طبق آخرين اخبار، مديران صدا و سيما به تهيه کنندگان برنامه هاي مذهبي راديو و تلويزيون و نيز بخش هاي خبري دستور اکيد داده اند که درباره صلح امام حسن مجتبي برنامه سازي نکنند. در روزهاي اخير برخي از حاميان تيم مذاکره کننده هسته اي توافق جامع هسته اي را به صلح مدبرانه امام حسن مجتبي تشبيه کرده بودندبا توجه به نزديک شدن به حصول توافق هسته اي در وين صدا و سيما جهت گيري هايي بر خلاف نظر مذاکره کنندگان اتخاذ کرده اند.

نکته قابل توجه ديگر اينکه ، اين اتفاقات در حالي مي افتد که در دوره پيشين مذاکرات هيچ رسانه اي حق بررسي مذاکرات و يا بازنشر مطالبي که رسانه هاي خارجي نداشت و اين ابلاغيه شوراي عالي امنيت ملي بود. لازم به ذکر است که معاون رسانه اي سعيد جليلي در دوران دبيري شوراي عالي امنيت ملي پيمان جبلي بود که هم اکنون معاون خبر صدا و سيما است.”

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید