جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریوزیر بهداشت: آخرین تخلف رانندگی‌ام، سرعت غیرمجاز بوده است

وزیر بهداشت: آخرین تخلف رانندگی‌ام، سرعت غیرمجاز بوده است

وزیر بهداشت از آماده‌باش وزارت بهداشت برای تعطیلات نوروزی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه‌های مختلف و مردم، آمار جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز کاهش یابد.

به گزارش رتبه آنلاین، سیدحسن هاشمی در حاشیه دومین روز از سیزدهمین همایش روسا و مدیران پلیس راهور ناجا که پیش از ظهر امروز در مقر مرکزی ناجا برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: امروز بنده به عنوان سفیر فرهنگ ترافیک انتخاب شدم و قول نمی‌دهم اما تمام سعی‌ام را می‌کنم که دیگر تخلف نکنم.

او درباره اینکه آیا فرزندانش نیز حین رانندگی مرتکب تخلف می‌شوند یا خیر؟ گفت: تنها یکی از فرزندان من یک دستگاه L۹۰ دارد که او هم خلافی نمی‌کند و اصلا فکر نمی‌کنم که بتواند با این خودرو سرعت برود.

هاشمی درباره اینکه آخرین تخلف رانندگی که خودش مرتکب شده چه بوده است، گفت: آخرین تخلف من سرعت غیرمجاز بود که البته مربوط به دوران قبل از وزارت است.

او درباره اقدامات وزارت بهداشت برای کاهش جان باختگان حوادث و رانندگی در حین انتقال یا در بیمارستان گفت: افزایش نیم درصدی این آمار خوب نیست و کسانی که قوانین را رعایت نکرده و عمدتا با سرعت غیرمجاز و ایمنی پایین خودروها رانندگی می‌کنند، دچار چنین مشکلاتی می‌شوند. متاسفانه شدت جراحات در چنین تصادفاتی زیاد است و همین موضوع سبب مرگ سرنشینان می‌شود و از طرفی دیگر توفیق ما را برای زنده نگهداشتن آنان پس از تصادف به حداقل می‌رساند.

هاشمی گفت:‌ درخواست ما این است که رانندگان حتما به هشدارهای پلیس توجه کنند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند؛ چرا که شرط عقل احتیاط است. در عین حال این را هم باید بگویم که خدمات ما در مقایسه با سال‌های قبل رشد زیادی داشته است. ۳۴ پایگاه هوایی و ۲۴۰۰ پایگاه زمینی در ایام نوروز ۴۰۰ پایگاه نیز به این پایگاه‌ها اضافه خواهد شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه همکاران ما در ایام نوروز در آماده باش کامل هستند، گفت: از مردم نیز می‌خواهیم که مراقبت کنند و من امیدوارم که در مجموع با اقدامات پلیس و دیگر دستگاه‌ها و همچنین همکاری خود مردم، نوروز امسال شاهد کاهش تصادفات و مصدومان ناشی از این حوادث باشیم.

هاشمی درباره میانگین زمان حضور اورژانس در صحنه حوادث و تصادفات نیز گفت: این میانگین حضور در جاده‌ها و شهرها متفاوت است. در جاده‌ها میانگین زمان حضور باید ۱۴ دقیقه باشد، اما در برخی از جاده‌ها نیز ممکن است زمان حضور اورژانس بیشتر از نیم ساعت هم به طور بینجامد؛ چرا که برخی از جاده‌ها صعب‌العبور بوده و البته پوشش ما هم کافی نیست که طبق برنامه چهارم باید به سمت کاهش این زمان و رفع خلأها برسیم. در فضاهای شهری نیز میانگین زمان حضور هشت دقیقه است که ممکن است در برخی از حوادث بیشتر باشد، اما عمدتا موتورهای اورژانس در زمان کمتر به محل می‌رسند.

دولت نگذارد در بحث بودجه بدقول شویم

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره بودجه سال ۹۷ وزارت بهداشت گفت: باید از بودجه سلامت راضی باشیم. این بودجه تصویب شده و به زودی شورای نگهبان آن را ابلاغ خواهد کرد. ما باید راضی باشیم از این بودجه اما دولت هم اجازه ندهد که ما بدقول شویم؛ چرا که تعداد زیادی از پزشکان، پرستاران، مدیران شرکت‌های دارویی و … طلبکارند و طبق آنچه که به ما قول داده شده پرداخت تمام مطالبات آنان تا پایان سال انجام خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: امیدواریم این پرداخت مطالبات طوری انجام شود تا به درد همکارانی که ۱۰ ماه است که نتوانسته‌اند مطالبات‌شان را دریافت کنند، بخورد.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره تخلفات و قصور پزشکی گفت: این تخلفات در مواردی رخ داده اما نقش ما در مواجهه با این تخلفات مانند پلیس است که نمی‌تواند حکم صادر کند. فقط این تخلفات را شناسایی می‌کنیم و مرجع رسیدگی به آن یکی دادسرای رسیدگی به جرایم پزشکی و دیگری نظام پزشکی است. بنابراین جزئیات دقیق آن را می‌توان از قوه قضاییه جویا شد.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید